|

پرگولا چیست و چه مزایایی دارد؟

پرگولا یک سازه در فضای باز است که با ایجاد سایه و محافظت در برابر نور مستقیم خورشید امکان استفاده از محیط باز را فراهم می کند. به جز پاسیو و تراس، اخیرا سازه های زیادی طراحی واجرا شده اند که در فضای باز اجرا می شوند و می تواند فضای حیاط خلوت را به محیطی لذت بخش تر تبدیل کند. یکی از این سازه ها پرگولا است.

پرگولا چیست و چه مزایایی دارد؟

 

 

مزایای پرگولا چیست؟

پرگولا برای فضای باز و فضاهای بیرونی ساخته شده است. این سازه بدون مسدود کردن نور خورشید سایه ایجاد می کند. از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آلاچیق ها مکان ایده آلی در فضای باز هستند که در آن دوستان و خانواده می توانند دور هم جمع شوند. این سازه ها برای پول پارتی ها گزینه ای عالی هستند زیرا فضایی دور از کنش را فراهم می کند. سقف متحرک استخر یک نمونه بزرگ از پرگولا محسوب می‌شود.

سازه های بیرونی در اندازه های مختلف هستند. در صورت لزوم می توانید بیش از یک آلاچیق یا پرگولا داشته باشید. یکی را برای استفاده شخصی، دیگری را برای باربکیو و یکی هم برای میز پیک نیک و دورهمی اختصاص دهید.

پرگولاها بهترین هر دو جهان را برای تنظیم نور ارائه می دهند. شما می توانید بین سایه کامل یا آفتاب کامل یا حتی حد وسط را انتخاب کنید. سایر سازه‌های فضای باز، مثل کلبه درختی‌ یا انواع دیگر آلاچیق‌ها، این امکان را ندارند. پرگولا مانند یک ماشین کانورتیبل است، اما استفاده از آن بسیار آسان تر است.

سایه بان

شما می توانید از پرگولا به عنوان سایه بان اتومبیل برای چندین ماشین استفاده کنید. حتی پرگولا هایی وجود دارد که به اندازه کافی بلند هستند تا وانت بارها بتوانند آنجا پارک کنند. همچنین می توانید انتخاب کنید که میزان سایه چقدر باشد. کاملا سایه اجاد نید یا مقداری فضای آزاد باقی بگذارید که بتوانید به ماشین دید داشته باشید.

زیبایی

طرح های پرگولا بسیار متنوع است و هر فرمی که مد نظر شما باشد در دسترس هست. پرگولا زیبایی را به فضای بیرونی اضافه می کند و با هر محیط بیرونی تناسب دارد. پرگولا برای حیاط خلوت در هر اندازه ای طراحی می شود و امکان کاشت گیاهان رونده روی آن وجود دارد که جذابیت بصری چند برابری به حیاط می دهد.

اگر از طرح مشبک استفاده کنید و دوست ندارید سقف کاملا پوشیده باشد، می توانید تاک های خودرو را در بالای پرگولا بکارید. با این انتخاب یک بام سبز و آلاچیقی با سایه طبیعی در حیاط خود دارید. همچنین می‌توانید از سقف متحرک پارچه ای استفاده کنید تا به دلخواه آن را باز یا بسته کنید.

 

گازبو در مقابل پرگولا

آلاچیق های گازبو، اولین چیزی هستند که با آلاچیق پرگولا اشتباه گرفته می شوند. اما این دو اصلا شبیه هم نیستند. گازبو‌ها کوچک هستند اما در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. تفاوت اصلی بین گازبو و پرگولا در عملکرد آنها است.

Gazebos سایه دائمی ایجاد می کند. بر خلاف پرگولاها که دارای روکش های تاشو هستند. هردو اینها رایج ترین شکل آلاچیق هستند.

سبک های درختکاری

پرگولاها بیشتر از گاربو ها تزئینی هستند. درختکاری ها کفپوش ندارند و در عوض از محیط طبیعی استفاده می کنند. در دوران الیزابت (1558 - 1603)، پرگولاهای درختکاری شده، به عنوان «گالری‌های سبز» یا «کوچه‌های رنگ‌آلود» شناخته می‌شدند.

نکات پرگولا درختکاری شده

درخت برای افراد بی حوصله نیست. وقتی پرگولا درختکاری شده می خواهید نباید انتظار طرح مورد نظر را در زمان کوتاه داشته باشید. بزرگترین اشتباهی که مردم مرتکب می شوند زمانی است که از گیاهان ضعیف یا موقت استفاده می کنند.

هر درخت و گیاهی که بخواهید استفاده کنید، حداقل سه فصل طول می کشد تا رشد کند. گیاه مقاوم با عمر طولانی انتخاب کنید و در زمان کاشت تراکم اصولی را در نظر بگیرید. مثلا اگر کم تراکم کاشته باشید، بعدا می خواهید گیاه را دوباره اضافه کنید ت متراکم تر شود. گیاه جدید با رشد خود، احتمالا گیاه قبلی را خفه می کند و شما به نتیجه دلخواه نمی رسید.

لیست بهترین تاک های رونده برای درختکاری روی پرگولا:

ترومپت خزنده - درخت انگور دائمی با رشد سریع، معروف است که مرغ مگس خوار را جذب می کند.

گیاه خزنده - که به عنوان یک خزنده چند ساله شناخته می شود، این انگور سریع رشد می کند.

انگور Akebia - به عنوان تاک شکلاتی شناخته می شود، یک رونده نیمه همیشه سبز است که می تواند تا 15 متر رشد کند.

پیچ امین الدوله - درخت انگور با رشد سریع با گل های سفید و زرد.

پیپ هلندی - درخت انگور تهاجمی که می تواند تا 10 تا 20 متر رشد کند.

آلاچیق پرگولا در مقابل سایر سازه های فضای باز

برای درک اینکه چه چیزی یک آلاچیق را منحصر به فرد می کند، به تفاوت آن با سایر سازه های محبوب در فضای باز نگاه می کنیم:

غرفه

غرفه شبیه به گازبو است. درواقع این دو کلمه اغلب قابل تعویض هستند. برخی از افراد سازه های شش ضلعی را به عنوان آلاچیق و هر چیز دیگری از جمله پرگولا را به عنوان سایه بان می شناسند.

داربست

پرده دیواری است با شبکه‌های مشبک. پرگولاهای درختکاری شده، گاهی اوقات به‌دلیل ساختار مشبک‌، داربست نامیده می‌شوند.

داربست ها از نوارهای چوبی، فلزی یا پلاستیکی ساخته شده اند که به صورت متقاطع به شکل الماس یا مشبک مستطیلی شکل می گیرند. این پرده ها می توانند به شکل بادبزن یا به هر شکلی که برای فضای شما طراحی شود. درواقع داربست به نوعی دیوارپوش محسوب می شود.

جمع بندی

شرکت آلباتروس پرگولا با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت انواه سازه‌های متحرک مانند سقف، دیوار، آلاچیق، زیپ پرده و انواع درب و پنجره اتوماتیک آماده مشاوره رایگان و پاسخ به سوالات شما در زمینه این نوع سازه‌ها است. درکل پرگولا یک آلاچیق با ساختار سقف مشبک است. برای ایجاد سایه یا از بوم ها استفاده می کنند که قابل جمع شدن هستند یا از گیاهان خودرو و رونده استفاده می کنند و یک سازه سبز در حیاط و فضای باز ایجاد می کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها