|

راهنمای صاحبان خانه برای خرید انواع مختلف موکت

موکت به دلیل تنوع گسترده ای از سبک ها و گزینه های مختلف قیمت گذاری شده است. هنگام انتخاب یک موکت جدید برای خانه خود، احتمالاً به مواردی مانند رنگ، سبک، دوام، الگوهای الیاف و قیمت فکر کردید . ما در حال تجزیه و تحلیل برترین ملاحظات و سبک های موکت برای کمک به شما در انتخاب نوع مناسب برای خانه شما هستیم با ما همراه باشید

راهنمای صاحبان خانه برای خرید انواع مختلف موکت

موکت به دلیل تنوع گسترده ای از سبک ها و گزینه های مختلف قیمت گذاری شده است. هنگام انتخاب یک موکت جدید برای خانه خود، احتمالاً به مواردی مانند رنگ، سبک، دوام، الگوهای الیاف و قیمت فکر کردید . ما در حال تجزیه و تحلیل برترین ملاحظات و سبک های موکت برای کمک به شما در انتخاب نوع مناسب برای خانه شما هستیم با ما همراه باشید

 

هنگام انتخاب موکت برای خانه خود چه نکاتی را در نظر بگیرید

وزن

وزن الیاف موکت در هر متر مربع است و وزن مواد پشتی را شامل نمی شود. به طور کلی، وزن سنگین‌تر، مقاومت بیشتری در برابر مسطح شدن به دلیل رفت و آمد پا یا مبلمان دارد و قیمت مناسب‌تری برای مطابقت دارد.

 

 

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که فرش سنگین تر همیشه مساوی کفپوش با کیفیت بالاتر نیست! موکت با وزن سنگین‌تر دوام بیشتری دارد، اما انواع الیاف و سایر مواد نیز در دوام نقش دارند. 

ارتفاع پرز

ارتفاع پرز ارتفاع یا طول الیاف قابل مشاهده یک پرز موکت است و می تواند به سه دسته مجزا تقسیم شود:

موکت کم پرز: 

موکت کم پرز دارای الیاف کوتاه است که صاف به نظر می رسد و در زیر پا متراکم به نظر می رسد. با الیاف کوتاه خود روی خاک نمی چسبد و بسیار بادوام است. موکت کم پرز برای مناطق پرتردد در خانه و اتاق هایی که کثیفی یا موهای حیوانات خانگی نگران کننده است، بهترین است. 

موکت پرز متوسط: 

یک موکت با پرز متوسط ​​دارای الیاف بلندتری است که باعث می‌شود در لمس نرم‌تر شود و این مزیت اضافه‌تر این است که می‌تواند ترافیک متوسطی را برای پا داشته باشد. اگرچه بیشتر مستعد ابتلا به مو و زباله های حیوانات خانگی است، اما می توان آن را به راحتی با جاروبرقی تمیز کرد، و آن را به گزینه ای محبوب برای اتاق نشیمن و اتاق خواب تبدیل می کند. 

موکت پر پرز: 

موکت شیک و پرزدار در لمس، می‌توانند سطحی از لوکس بودن را به خانه شما بیافزایند. این ارتفاع شمع برای مناطقی که می‌خواهید کمی گرما اضافه کنید یا جایی که می‌خواهید سطح سر و صدا را کاهش دهید خوب است. به عنوان ضخیم ترین سبک پرز، فرش پرز بلند، خاک و زباله بیشتری را جمع آوری می کند.

 

 

 

 

مقاومت در برابر لکه

مقاومت در برابر لکه برای هر خریدار موکت ، به ویژه کسانی که حیوانات خانگی یا کودکان دارند، یک نکته ضروری است. در حالی که بیشتر الیاف موکت با مواد شیمیایی مقاوم در برابر لکه درمان می شوند تا از جذب مایعات جلوگیری کنند، برخی از موکت ها نسبت به بقیه در برابر لکه مقاوم تر هستند.

به عنوان مثال، پشم، نایلون و پلی استر نسبت به الیاف مورد استفاده در موکت اکریلیک در برابر لکه مقاوم تر هستند. این نوع فرش ها برای مکان های مستعد ریزش مانند اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و اتاق خواب کودکان به شدت توصیه می شود. 

انتخاب روکش مناسب برای موکت

روکش موکت که به عنوان زیرانداز موکت نیز شناخته می شود، ماده ای است که در زیر موکت استفاده می شود و به عنوان زیرسازی عمل می کند. لایی نه تنها باعث راحتی بیشتر موکت در زیر پا می شود، بلکه اتاق را عایق می کند، صدا را کاهش می دهد و طول عمر موکت را افزایش می دهد. روکش موکت از یک یا ترکیبی از سه ماده اصلی ساخته می شود: لاستیک، فوم یا الیاف. نوع موکت مورد نیاز شما به بودجه، اتاق و ملاحظات ترافیکی پا بستگی دارد.

الیاف موکت

علاوه بر ارتفاع پرز، نوع الیاف استفاده شده در موکت شما بر ظاهر و احساس آن تأثیر می گذارد. این چهار نوع رایج ترین الیاف موکت هستند:

 

 

اکریلیک

 

موکت های اکریلیک که از مواد مصنوعی ساخته شده‌اند، کارخانه‌ای هستند و اگر می‌خواهید ظاهری شبیه فرش پشمی داشته باشید، اما بدون قیمت بالا، گزینه خوبی هستند. همچنین ضد حساسیت است، بنابراین هیچ مشکلی با آلرژی ایجاد نمی کند. یکی از نکات منفی موکت اکریلیک طول عمر کوتاه آن است – سریعتر از بسیاری از موکت های دیگر فرسوده می شود. 

نایلون 

نایلون که مدت‌ها به عنوان یکی از بادوام‌ترین موکت ‌های مصنوعی موجود در نظر گرفته می‌شود، برای مناطق پر ترافیک خانه عالی است. دارای الیاف قوی است که به راحتی شکل خود را حفظ می کند و به فرش اجازه می دهد تا ظاهر اصلی خود را برای مدت طولانی تری حفظ کند. یک مزیت کلیدی نایلون، دامنه وسیع قیمت ورودی آن است.

الفین

الفین یک الیاف مصنوعی موکت است که از مواد پلاستیکی ذوب شده ساخته شده است و به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و قالب شناخته شده است. اغلب در مناطقی با پتانسیل بالا برای آسیب آب نصب می شود. الفین یک موکت ارزان قیمت است که در برابر لکه شدن بسیار مقاوم است. حتی می توانید این موکت را بدون تغییر رنگ آن سفید کنید. 

پشم

پشم یک الیاف موکت درجه یک است که همه زنگ ها و سوت ها را ارائه می دهد. اگر به خوبی نگهداری شود، می تواند تا چندین دهه سایش را تحمل کند و در عین حال رنگ اصلی خود را حفظ کند. الیاف پشم به طور طبیعی کلاف می شوند و به موکت انعطاف پذیری داخلی می بخشد که الیاف مصنوعی در طول زمان از دست می دهند. این یک کفپوش طبیعی ایمن با مقاومت بالا در برابر شعله است. 

کدام نوع موکت متناسب با سبک زندگی شماست؟

موکت یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای افزودن حس شخصی به خانه شماست. با انتخاب گسترده ای از گزینه های سبک و طراحی که می تواند عملکردی را بر اساس نیازها و سبک زندگی شما ارائه دهد . مجموعه انتخاب شده موکت محمدی را بررسی کنید و با یکی از کارشناسان ما تماس بگیرید تا بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید. 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها