|

بعد از زبان انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟

بعد از زبان انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟

زبان انگلیسی در بسیاری از کشورها به عنوان زبان رسمی و یا زبان دوم شناخته شده و کاربرد دارد. همین موضوع باعث شده تا میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان به این زبان صحبت کنند. اما سوال اینجا است که بعد از یادگیری زبان انگلیسی، بهتر است چه زبانی را انتخاب کنیم؟ خیلی از ایرانیان در ابتدای کار به سراغ دوره آموزش زبان ترکی استانبولی می‌روند؛ اما شاید این مورد، بهترین گزینه برای شما نباشد. در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که بعد از انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟

 

پرکاربردترین زبان‌ها در دنیا

افرادی که به زبان انگلیسی مسلط بوده و به دنبال زبان سوم برای یادگیری هستند، باید اطلاعات کاملی درباره پرکاربردترین و رایج‌ترین زبان‌ها در سرتاسر دنیا داشته باشند. در ادامه برخی از این زبان‌ها را معرفی می‌کنیم:

زبان آلمانی

اگر به دنبال بهترین مقصد برای مهاجرت هستید، به شما شرکت در دوره آنلاین زبان آلمانی را پیشنهاد می‌دهیم؛ زیرا کشورهای آلمانی زبان، اقتصاد بسیار پیشرفته‌ای دارند و می‌توانند به عنوان یک مقصد تحصیلی هم گزینه مناسبی باشند. بنابراین یادگیری زبان آلمانی پس از انگلیسی، فرصت خوبی را برای کار یا تحصیل در آلمان، اتریش و سوییس در اختیار شما می‌گذارد.

زبان فرانسوی

اگر به دنبال این هستید که یادگیری زبان سوم چندان برایتان سخت نباشد و تقریبا فرایند یکسانی با زبان انگلیسی داشته باشد، بهتر است در دوره آموزشی آنلاین زبان فرانسوی شرکت کنید. زیرا این زبان شباهت زیادی به انگلیسی دارد و خیلی زود می‌توانید بر روی آن مسلط شوید. همچنین یادگیری فرانسوی، فرصتی خوب برای مهاجرت به کانادا و فرانسه است.

زبان عربی

اگر به دنبال این هستید که در ایران یا کشورهای نزدیک یک شغل خوب و پردرآمد به دست آورید، پیشنهاد ما یادگیری زبان عربی است. زیرا با دانستن این زبان، فرصت زیادی برای کار در کشورهایی مانند بحرین، عمان یا امارات به دست می‌آورید یا می‌توانید با شرکت‌های فعال در زمینه صادرات و واردات همکاری داشته باشید.

زبان ترکی استانبولی

اگر می‌خواهید برای کار به ترکیه بروید یا اینکه مسیر مهاجرت خود به کشورهای اروپایی را ساده‌تر کنید، یادگیری زبان ترکی استانبولی گزینه مناسبی است. به ویژه برای افرادی که خودشان هم ترک زبان هستند، تسلط به این زبان چندان کار سختی نیست و می‌تواند به عنوان زبان بعدی پس از انگلیسی، گزینه مناسبی باشد.

زبان چینی

اگر هدفتان این است که با تعداد افراد بیشتری در سطح جهان ارتباط بگیرید، پیشنهاد ما این است که به سراغ زبان چینی بروید. زیرا حدود یک سوم مردم جهان به این زبان صحبت می‌کنند و می‌تواند فرصت خوبی برای ارتباط با آنها باشد. همچنین یادگیری زبان چینی به شما کمک می‌کند که وارد شرکت‌هایی شوید که با چین مراوده تجاری دارند و از این طریق به درآمد برسید.

معیارهای مهم در انتخاب زبان پس از انگلیسی

انتخاب زبان برای یادگیری بعد از انگلیسی، به نکات مختلفی وابسته بوده و شما باید با در نظر گرفتن آن‌ها گزینه نهایی را برگزینید. یادگیری زبان‌های دیگر به غیر از انگلیسی، باعث می‌شود تا شما بتوانید به عنوان یک فرد چندزبانه در بازارهای کار بین‌المللی فعالیت کرده و اعتبار بالایی را به دست آورید. به غیراز مقدار کاربرد زبان مورد نظر، باید فاکتورهای دیگری را هم در نظر گرفته و بر اساس آن‌ها انتخاب نهایی خود را انجام دهید. از جمله عوامل مهم در این راستا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

مقصد مهاجرتی

اگر قصد مهاجرت به کشورهای خارجی دارید که زبان رسمی آن‌ها انگلیسی نیست، باید حتما یادگیری این زبان را به عنوان اولویت قرار دهید. در کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا و ... که زبان عموم مردم انگلیسی نبوده، شما نیاز به آموزش زبان خواهید داشت. از این رو در ابتدا مقصد مهاجرتی خود را انتخاب کرده و سپس اقدام به یادگیری زبان بکنید.

منطقه جغرافیایی

چنانچه کسب و کار شما به گونه‌ای بوده که تعامل زیادی با کشورهای منطقه دارید، باید بعد از انگلیسی به سراغ یادگیری زبان این کشورها بروید. در منطقه ما زبان ترکی و عربی، کاربرد بسیار زیادی داشته و شما باید در این حالت برای یادگیری آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید. این موضوع به صورت مستقیم با کسب و کار شما در ارتباط بوده و می‌تواند آن را رونق دهد.

میزان علاقه شخصی شما

همان‌طور که اشاره کردیم مسیر یادگیری زبان جدید، پر چالش و دشوار خواهد بود. از این رو میزان علاقه شما به صورت مستقیم با انگیزه‌تان در زمان یادگیری ارتباط دارد. از این رو در زمان انتخاب زبان دوم بعد از انگلیسی، حتما به فاکتور علاقه هم توجه داشته باشید تا بتوانید دوره آموزشی خود را در مدت‌زمان کوتاه‌تر و شرایط بهتری پشت سر بگذارید.

نوع و روند آموزش

ساختار زبان‌های مختلف معمولا تفاوت‌هایی را با یکدیگر دارند. از این رو توصیه می‌کنیم پیش از انتخاب زبان حتما این موضوع را مورد بررسی قرار داده و به سراغ گزینه‌ای بروید بیشترین و بالاترین میزان سازگاری را با معیارها و شرایط شما داشته باشد. نوع منابع آموزشی در دسترس، متد آموزشی، موسسات و ... همه از عوامل موثر در انتخاب زبان بعد از انگلیسی محسوب می‌شوند که شما به عنوان زبان‌آموز باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

سخن پایانی

یادگیری زبان یک مهارت محسوب شده و این روزها ارزش بسیار زیادی برای افراد مختلف دارد. در صورتی که بتوانید به غیراز زبان انگلیسی، به زبان‌های دیگر هم مسلط شوید به عنوان یک فرد چندزبانه شناخته شده و می‌توانید جایگاه اجتماعی فوق‌العاده‌ای را برای خود به ارمغان آورید. انتخاب زبان‌های بعدی معمولا نیاز به دقت و توجه بسیار زیادی دارد تا شما بتوانید در مسیر مناسبی برای آموزش قرار بگیرید. همچنین باید یک آموزشگاه و دوره مناسب را برای این مسیر انتخاب کنید که به شما در افزایش سرعت و کیفیت یادگیری کمک زیادی کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها