|

تغییر ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری + شرایط و مراحل

تغییر ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری + شرایط و مراحل

رویای زندگی در کشوری زیبا، امن و توسعه یافته با فرصت‌ های شغلی بی‌نظیر را در سر دارید؟ کانادا، دروازه‌ای به سوی آینده‌ای روشن، پذیرای شماست! تغییر ویزای توریستی کانادا به اقامت کاری امکان پذیر است اما نیازمند شرایط و مراحلی است که باید به دقت دنبال شوند. برای این مورد شما ابتدا باید از یک شرکت مسافرتی معتبر برای ویزا کانادا به صورت توریستی و تور اقدام کنید. زمانی که شما به عنوان توریست وارد خاک کانادا شدید می توانید برای اقامت کاری اقدام کنید. دو روش اصلی برای انجام این کار وجود دارد:

1. مجوز کار آزاد (Open Work Permit):

شرایط:

  • باید در حال حاضر با ویزای توریستی معتبر در کانادا باشید. (تا 28 فوریه 2024)
  • پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمای کانادایی باید داشته باشید.
  • شرایط بازار کار کانادا را برای شغل مورد نظر داشته باشید.

مراحل:

  1. فرم درخواست آنلاین را تکمیل کنید: به وب سایت اداره مهاجرت کانادا (IRCC) بروید و فرم درخواست آنلاین مجوز کار آزاد را پیدا کنید. فرم را با دقت و به طور کامل پر کنید.
  2. مدارک لازم را جمع آوری و ارسال کنید: مدارک مورد نیاز شامل پاسپورت معتبر، ویزای توریستی معتبر، نامه پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی، اثبات تمکن مالی و مدارک تحصیلی و مهارتی مرتبط است.
  3. هزینه های مربوطه را پرداخت کنید: هزینه پردازش درخواست برای مجوز کار آزاد 252 دلار کانادا است.

تغییر ویزا کانادا

2. سایر برنامه های کاری:

برنامه های مهاجرتی متعددی وجود دارد که می توانید از طریق آنها برای اقامت کاری کانادا اقدام کنید. هر برنامه شرایط و مراحل خاص خود را دارد. به طور کلی، شما باید از نظر تحصیلی، مهارتی و زبانی واجد شرایط باشید و همچنین تجربه کاری مرتبط داشته باشید. برخی از برنامه های محبوب عبارتند از:

  • برنامه تجربه کاری کانادا (Canadian Experience Class): این برنامه به شما امکان می دهد تا با کسب یک سال تجربه کاری واجد شرایط در کانادا، برای اقامت دائم اقدام کنید.
  • برنامه اکسپرس انتری (Express Entry): این سیستم امتیاز محور، بر اساس معیارهایی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت های زبانی و توانایی سازگاری با کانادا، به متقاضیان واجد شرایط امتیاز می دهد.
  • برنامه نیروی کار متخصص (Skilled Worker Program): این برنامه برای افراد با مهارت های تخصصی و تجربه کاری در زمینه های مورد نیاز کانادا است.

مراحل کلی برای اکثر برنامه های کاری:

  1. برنامه مناسب را انتخاب کنید: وب سایت IRCC را بررسی کنید و برنامه ای را که با شرایط شما مطابقت دارد انتخاب کنید.
  2. فرم درخواست آنلاین را تکمیل کنید: فرم مربوط به برنامه انتخابی خود را به دقت و به طور کامل پر کنید.
  3. مدارک لازم را جمع آوری و ارسال کنید: مدارک مورد نیاز بسته به برنامه انتخابی شما متفاوت است. به طور کلی، شامل پاسپورت معتبر، مدارک تحصیلی و مهارتی، اثبات تمکن مالی، مدارک پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری است.
  4. هزینه های مربوطه را پرداخت کنید: هزینه های پردازش درخواست برای برنامه های کاری متفاوت است.
  5. منتظر تصمیم گیری بمانید: IRCC درخواست شما را بررسی می کند و به شما اطلاع می دهد که آیا واجد شرایط هستید یا خیر.

نکات مهم:

قبل از شروع هر گونه اقدامی، حتما از وب سایت IRCC اطلاعات به روز را دریافت کنید. توصیه می شود از یک وکیل مهاجرت یا مجموعه مهاجرتی با تجربه کمک بگیرید. روند تبدیل ویزای توریستی به اقامت کاری می تواند پیچیده باشد، بنابراین صبور باشید و تمام مراحل را به دقت دنبال کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها