|

بهترین مارک های ورق استیل در بازار

بهترین مارک های ورق استیل در بازار

ورق استیل از پرکاربردترین نوع استیل در صنعت ایران و جهان است. اما متأسفانه امکان تولید ورق استیل در ایران وجود ندارد. دلیل این موضوع عدم وجود منابع نیکل در داخل کشور است. می‌دانیم که دو عنصر مهم تشکیل‌دهنده ورق استیل، کروم و نیکل می‌باشد. کروم در داخل کشور موجود است اما نیکل نه! و از آنجایی که واردات نیکل به داخل کشور بسیار هزینه‌بر است و توجیه اقتصادی ندارد، بنابراین واردات ورق استیل از عنصر نیکل به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین مارک های ورق استیل در بازار را معرفی کرده و شما را در انتخاب بهتر محصول مورد نظر خود، راهنمایی کنیم.

 

اوتکومپو (Outokumpu)

مقر اصلی این شرکت در شهر اسپو فنلاند واقع شده است. اوتکومپو در رده اول تولید ورق استیل با کیفیت بالا در بازار ایران قرار دارد. این شرکت سالانه در حدود 2.4 میلیون تن استنلس استیل به روش نورد سرد به تولید می‌رساند و از مهمترین تولیدکنندگان، در بازار استیل دنیا به شمار می‌رود. اوتکومپو در همه قاره‌های جهان یک شعبه احداث کرده؛ به این ترتیب به قدرتمندترین تولیدکننده ورق استیل تبدیل شده است. از جمله کشورهایی که این شرکت در آن شعبه دارد، آلمان، چین، مکزیک، انگلیس، آمریکا و سوئد می‌باشد. اکنون اوتکومپو در 30 کشور جهان واحد تولیدی داشته و محصولات خود را در سراسر جهان به فروش می‌رساند.

کلومبوس (Columbus)

این شرکت از سال 1966 در نزدیکی ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی تأسیس شد. علی‌رغم مشکلات امنیتی و شرایط جغرافیایی سختی که این شرکت داشت، اما با تلاش فراوان اکنون توانسته به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان استیل تبدیل شود. کلومبوس اکنون با تولید میلگرد استیل و ورق استیل در گریدهای آلیاژی مختلف یکی از تولیدکنندگان بزرگ در این صنعت محسوب می‌شود.

تولیدکنندگان استیل

جی اف ای (JFE Steel)

این شرکت در سال 1950 تأسیس شد و اکنون به عنوان بزرگترین کارخانه تولیدکننده استیل در ژاپن شناخته می‌شود. مقر اصلی JFE در توکیو واقع شده و شهرت آن به دلیل افزایش عملکرد کارخانه‌هایش با حداقل انرژی است. در این کارخانه آسیایی، به روزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات به کار برده شده و محصولاتی با کیفیت بالا به تولید می‌رسد. محصولات این کارخانه برای ساخت هواپیما، کشتی و ساختمان‌سازی به کار می‌رود.

وای سی ایناکس (YC inox)

این شرکت تایوانی از سال 1973 شروع به فعالیت کرد و از همان زمان محصولات باکیفیتی را تولید و به کشورهای دیگر صادر کرد. اکنون تایوان از نظر حجم واردات استیل به ایران در رده دوم قرار گرفته و بنابراین حجم واردات زیادی را به کشور دارد. تولیدات وای سی ایناکس شامل لوله استیل، ورق استیل، پروفیل استیل و محصولات نورد تخت استیل می‌باشد که در ابعاد، اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف به تولید می‌رسد.

شرکت وای سی ایناکس

ای کی استیل (AK Steel)

این شرکت در سال 2020 با ادغام دو شرکت سلف آرمکو و فولاد کاوازاکی تأسیس شد و ای کی حروف اول این دو شرکت است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر اوهایو ایالات متحده واقع شده و اکنون یکی از تولیدکنندگان با کیفیت استنلس استیل محسوب می‌شود. ای کی استیل دارای 8 کارخانه تولید فولاد در ایالت‌های مختلف آمریکا می‌باشد. تولیدات این کارخانه بیشتر در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایپرام (Aperam)

این شرکت نیز مانند موارد گذشته، از تولیدکنندگان مهم استنلس استیل در جهان می‌باشد و تولیدات آن سالانه چیزی در حدود 2.5 میلیون تن است. مقر اصلی آن در برزیل واقع شده اما دارای 6 شعبه در شهرهای برزیل، بلژیک و فرانسه است. از محصولات این شرکت می‌توان به استیل الکتریکال و آلیاژهای نیکل اشاره کرد که بیشتر در بخش‌های خودروسازی، هوافضا، مهندسی برق، لوازم خانگی و ساخت و ساز ساختمان‌ها به کار می‌روند. ناگفته نماند که ایپرام علی‌رغم تولید بالایی که در زمینه فولاد دارد ولی نرخ ضرر پایینی برای محیط زیست داشته و به این ترتیب آسیب کمتری به طبیعت وارد می‌کند.

ویراج (Viraj)

این شرکت که در سال 1992 در هند تأسیس شد، اکنون به یکی از برترین تولیدکنندگان مقاطع استیل تبدیل شده است. کارخانه ویراج هند رتبه دوم تولید محصولات بلند استیل و رتبه اول تولید فلنج‌های استیل در جهان را به خود اختصاص داده است. محصولات این کشور که اغلب شامل میلگرد استیل، ورق استیل، پروفیل استیل، در مقاطع مختلف و انواع فلنج می‌باشد به بیش از 90 کشور جهان صادر می‌شود. ایران نیز یکی از واردکنندگان محصولات شرکت ویراج محسوب می‌شود.

شرکت ویراج

جمع‌بندی

برای خرید ورق استیل بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید تا محصولی با کیفیت و متناسب با نیاز خود تهیه کنید:

  • کاربرد ورق استیل: ورق استیل در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع نفت و گاز، صنایع ساختمانی و... کاربرد دارد. هر یک از این صنایع دارای شرایط محیطی خاص خود هستند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از ورق استیل در محیط‌های خورنده استفاده کنید، باید ورق استیلی با گرید بالا انتخاب کنید. این ورق‌ها دارای مقاومت بیشتری در برابر خوردگی هستند.

  • گرید ورق استیل: گرید ورق استیل بیانگر ترکیب شیمیایی آن است. هر یک از گریدهای ورق استیل دارای خواص و ویژگی‌های خاص خود هستند. برای انتخاب گرید مناسب، باید کاربرد ورق استیل را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، گرید 304 ورق استیل یکی از پرکاربردترین گریدهاست. این گرید دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی است. همچنین، شکل‌پذیری خوبی دارد و به راحتی می‌توان آن را جوش داد.

  • ضخامت ورق استیل: ضخامت ورق استیل با واحد میلی‌متر بیان می‌شود و باید متناسب با کاربرد آن باشد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از ورق استیل برای ساخت یک مخزن استفاده کنید، باید ورق استیلی با ضخامت مناسب انتخاب کنید. ورق استیل با ضخامت کم ممکن است در اثر فشار یا ضربه آسیب ببیند.

  • ابعاد ورق استیل: ابعاد ورق استیل نیز باید کاملاً متناسب با نیاز شما باشد چرا که ورق استیل ضخامت‌های مختلف داشته و با ابزارهای معمولی قابل برش نمی‌باشد.

  • قیمت ورق استیل: قیمت ورق استیل با توجه به عوامل مختلفی مانند گرید، ضخامت و ابعاد ورق تعیین می‌شود.

  • تأمین‌کننده ورق استیل: برای خرید ورق استیل باکیفیت، باید از تأمین‌کننده معتبر و مطمئن خرید کنید. تأمین‌کننده باید دارای گواهینامه‌های معتبر و سابقه درخشان در زمینه فروش ورق استیل باشد. شرکت تجارت آلیاژ پیشرو با داشتن 20 سال سابقه درخشان در زمینه تأمین فلزات، بهترین انتخاب برای تهیه ورق استیل مورد نیاز شما می‌باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها