|

تماشای زیبا‌یی های طبیعت از پنجره ی ویلایی رو به ساحل

تماشای زیبا‌یی های طبیعت از پنجره ی ویلایی رو به ساحل

تصور صبحی که چشم شما رو به آبی دریا با صدای موج‌ها باز شود، چندان رویایی نیست. تصویری که شاید کمتر از چند ساعت تا شمال ایران با آن فاصله داشته باشید. پس چنین چشم‌انداز رویایی را از خود دریغ نکنید و در یک آخر هفته یا تعطیلات که فرصت کافی برای سفر دارید، زیبایی‌های طبیعت را در چنین جایی به خود هدیه دهید. جایی که نه فقط صدای موج دریا که پرواز مرغان دریایی بر فراز آن، قدم زدن در کنار ساحل شنی و صدای صدف‌هایی که زیر پای شما می‌شکنند و صدای خش خش آن به گوش‌تان می‌خورد، هوای تازه و لطیفی که روی پوست شما می‌نشیند، همه و همه تجربه نابی از بودن در طبیعت را به شما هدیه می‌دهد.

 

برای لمس چنین تجربه‌ای، می‌خواهیم چند ساحل دیدنی در شمال ایران را به شما معرفی کنیم تا در یک طبیعت بکر از آن لذت ببرید. البته بکر بودن طبیعت، چیزی از امکانات لازم برای اقامت شما در چنین بهشتی کم نمی‌کند بلکه می‌توانید با اجاره ویلا استخردار یا هر امکاناتی که مد نظر شماست، اقامت رویایی را برای خودتان رقم بزنید. در بیشتر شهرهای شمالی، ویلا استخردار و با امکانات کامل در لوکیشن‌هایی نزدیک به دریا وجود دارد که یک سفر خاص و فراموش نشدنی را به شما هدیه می‌دهد.

با این توصیف، آخر هفته‌ها را به استراحت و سفر اختصاص دهید تا کمی برای شروع هفته جدید سرحال و تازه شوید. به‌ویژه در فصل‌هایی مثل بهار و پاییز که زیبایی‌های طبیعت در شهرهای شمالی به اوج خودشان می‌رسند و خنکی هوا و رطوبت کم حتی در شهرهای ساحلی، سفر را از هر جهت به این مناطق دل‌پذیر می‌کند.

پس چند شهر ساحلی با سواحل بکر و دیدنی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید به‌سادگی برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید.

ساحل چمخاله

شهر زیبای چمخاله در نزدیکی لنگرود استان گیلان قرار دارد و در طول قرن‌های مختلف یکی از مهم‌ترین بندرهای شمالی بوده که همیشه مورد توجه پادشاهان قرار داشته است. موقعیت مکانی این شهر در کنار سایر جاذبه‌های دیدنی و تفریحی، آن را به یک مقصد جذاب تبدیل کرده است.

چمخاله از جمله شهرهایی است که هر آنچه از امکانات تفریحی انتظار داشته باشید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ساحل چمخاله علاوه‌بر قدم زدن و لذت بردن از طبیعت برای عکاسی بسیار مناسب است و بخش‌های اختصاصی با ایجاد تونل‌های نور قرمز به شکل قلب برای عکاسی عروس داماد نیز در آن وجود دارد.

بهترین زمان برای سفر به چمخاله از نظر آب‌وهوایی فصل بهار و اوایل تابستان است که با اجاره ویلا ساحلی علاوه‌بر لذت بردن از طبیعت می‌توانید در چشم‌اندازی از طبیعت، صبح‌ها با صدای موج‌های دریا از خواب بیدار شوید.

البته که این ساحل با تمام زیبایی‌هایش یکی از توریستی‌ترین مناطق ساحلی در استان گیلان است. به همین دلیل اگر قصد سفر در یک زمان خلوت را دارید، فصل پاییز را برای سفرتان انتخاب کنید. در این زمان علاوه‌بر اینکه می‌توانید از یک هوای خنک و غیرشرجی در ساحل لذت ببرید، هزینه رزرو ویلا ساحلی و سایر اقامتگاه‌ها کمتر است و امکان برنامه‌ریزی سفر اقتصادی را به شما می‌دهد.

ساحل چابکسر

دومین مقصد دیدنی ساحلی در شمال ایران که می‌خواهیم آن را معرفی کنیم، چابکسر است. شهر ساحلی که یک ویژگی منحصر به‌فرد دارد. در این مقصد دریا و جنگل در فاصله ۱۳۰۰ متر هم قرار دارند که از این نظر در بین سایر شهرهای شمالی رکورد‌دار است. با این توصیف سفر به چنین شهری به شدت هیجان‌انگیز خواهد بود.

ویژگی دیگر این شهر موقعیت مکانی آن است. به‌طوری که در مرز دو استان گیلان و مازندران قرار دارد و طبیعت هر دو استان را به ارث برده و از این جهت نسبت به بسیاری از شهرهای شمالی متمایز است.

سواحل چابکسر که یک طرف شما آبی دریا و طرف دیگر سبزی جنگل را به نمایش می‌گذارد از هر جهت منحصر به‌فرد است. این شهر دارای سه ساحل گل‌سرخ، اوشیان و ساحل طلائی قاسم‌آباد است که هر یک جاذبه خاص خود را دارند.

ساحل بندر انزلی

مقصد بعدی در نزدیکی شهر رشت و در یک بندر زیبا و دیدنی یعنی بندر انزلی است. به‌طوری که با سفر به رشت نیز برای دیدن ساحل و دریا نیز می‌توانید روی آن حساب کنید. چرا که شهر رشت با تمام زیبایی‌های ناتمام‌اش دارای نوار ساحلی نیست و به همین جهت باید یکی از شهرها ساحلی نزدیک به آن را برای سفرتان انتخاب کنید که کجا بهتر از انزلی زیبا و دیدنی که جاذبه‌های بی‌شماری علاوه‌بر ساحل دارد.

در بندر زیبایی انزلی می‌توانید برای اقامت سراغ گزینه‌های مختلفی مثل ویلا، سوئیت یا حتی کلبه بروید. کلبه‌هایی که برخی از آن‌ها درست در دل طبیعت و برخی دیگر در روستاها و بافت شهری قرار دارند. این کلبه‌های چوبی می‌توانند تجربه متفاوتی از اقامت را برای شما رقم بزنند.

در کنار آن برای گشت و گذار در انزلی زیبا حتما باید ساحل آن را در اولویت قرار دهید. سواحلی که تنوع بالایی دارند و برخی برای تفریح و ورزش‌های آبی، برخی دیگر برای ماهیگیری، برخی از آن‌ها برای قدم و زدن عکاسی مناسب هستند.

همین تنوع باعث شده تا انزلی به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای شمالی تبدیل شود. ضمن اینکه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به عنوان مهم‌ترین بندر شمالی ایران دارای اسکله کشتی‌های باربری است.

برای دیدن این مقصد و گشت‌وگذار در سواحل زیبای انزلی، بهترین زمانی که می‌توانید انتخاب کنید، فصل بهار و پاییز است که علاوه‌بر خنکی، هوا کمترین میزان رطوبت را دارد و برای یک سفر طبیعتگردی و شهرگردی بهترین زمان ممکن خواهد بود.

فصل‌هایی که باران‌های گاه و بیگاه و نم نم آن‌ها، زیبایی‌های طبیعت‌اش را دو چندان می‌کند و بهترین فرصت برای دیدن طبیعت زیبای شمال محسوب می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها