|

وکیل متخصص در دعاوی وصول چک و قوانین مربوطه

در جهان معاصر که تجارت و معاملات مالی با سرعت بالایی در حال انجام است، چک به عنوان یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در این میان قرار دارد. اما، همانطور که بسیاری از ما تجربه کرده‌ایم، مواجهه با چک برگشتی می‌تواند به یک کابوس تبدیل شود. در این شرایط، داشتن یک وکیل متخصص در دعاوی وصول چک می‌تواند به شما کمک کند تا حقوق خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید.‎

وکیل متخصص در دعاوی وصول چک و قوانین مربوطه

تغییرات جدید در قانون چک

 

با توجه به قوانین جدید قانون چک تمامی چکهای صادره به سامانه صیاد متصل شده و ثبت چک الزاماً می بایست از طریق سامانه صیاد صورت پذیرد و از طرف دیگر نقل و انتقال آن نیز از طریق همین سامانه صورت میگیرد بدیهیست با توجه به تصویب مقررات جدید در آینده ای نزدیک وجود فیزیکی و کاغذی برگه های چک نیز لازم الاجرا شده و تمامی روند صدور چک و ثبت آن از طریق سامانه الکترونیک بوده و دیگر نیازی به امضای اوراق چاپی و کاغذ چک نخواهد بود .

شروع روند مطالبه وجه چک

 اولین قدم شما‎پیش از هر اقدامی، مشاوره با یک وکیل متخصص می‌تواند به شما کمک کند تا از حقوق خود آگاه شوید و استراتژی مناسبی برای پیگیری مطالبات خود تدوین کنید. این مشاوره می‌تواند شامل بررسی اسناد، توضیح فرآیندهای قانونی و ارائه راهکارهای عملی برای مواجهه با چک‌های برگشتی باشد.

آنچه مسلم است ابتدا اخذ گواهی عدم پرداخت از بانک محال علیه بوده و در ادامه طرح دادخواست حقوقی و یا شکایت کیفری صدور چک بلامحل که البته باتوجه به الکترونیکی شدن روند ثبت چک ، جرم صدور چک بلامحل متروک محسوب شده و دیگر کاربردی نبوده مگر مواردی که چک برای یک روز واحد ثبت ، صادر و تحویل گردد ، با توجه به مدت دار بودن آنها در عمل جرم صدور چک بلامحل محقق نخواهد شد .

انواع دعاوی مطالبه وجه چک

با توجه به تغییرات قانونی دارندگان چکهای صیادی میتوانند در جهت تسهیل روند قانونی مبلغ چک برگشتی خود را با درخواست صدور اجرائیه بدون برقراری جلسه رسیدگی و سیر مراحل قانونی قطعیت آراء به شعبه دادگاه تقدیم نمایند لیکن این اجرائیه صرفاً در خصوص مبلغ چک بوده و شامل خسارات تاخیر در تادیه نمی گردد .

روش دیگر همان مطالبه قدیمی وجه چک از طریق ثبت دادخواست حقوقی بوده که البته در ابتدا هزینه دادرسی معادل 3.5 درصد مبلغ چک پرداخت و درادامه روند رسیدگی صدور رای و قطعیت آن می بایست طی شده لیکن حسن این روش امکان مطالبه خسارت تاخیر در تادیه و خسارات قانونی دیگر و مطالبه وجه چک از ضامنین آن نیز خواهد بود .

انتخاب وکیل در تجریش

 منطقه شمیرانات تهران به علت تراکم جمعیت و وجود بازارهای سنتی و مجتمع های تجاری متعدد بیشترین تعاملات مالی را دارا بوده و بدیهیست دسترسی به وکلای باتجربه در منطقه تجریش تهران و بهره مندی از خدمات قضایی و مشاوره ای ایشان می تواند کمک شایانی به حفظ حقوق افراد نماید .

مزایایی بهره مندی از وکیل متخصص وصول چک

انتخاب یک وکیل متخصص در دعاوی وصول چک می‌تواند تضمین‌کننده حفظ حقوق شما باشد. با توجه به تخصص و تجربه، یک وکیل می‌تواند شما را در تمام مراحل فرآیند قانونی همراهی کند و به شما اطمینان دهد که هر اقدامی بر اساس بهترین استانداردهای حقوقی انجام می‌شود.

سرعت عمل در فرایند وصول مطالبات مهمترین عامل در رسیدن به نتیجه مطلوب است چرا که در نظام حقوقی ایران وصول مطالبات بر اساس اولویت طلبکاران در توقیف اموال می باشد فلذا ممکن است اموال بدهکار کفاف تمام بدهی را ننماید که در این صورت اولویت با طلبکارانی است که زودتر از دیگران نسبت به توقیف اموال بدهکار اقدام نموده اند .

چرا نیاز به وکیل متخصص داریم؟

وقتی صحبت از وصول چک می‌شود، دانستن قوانین و مقررات می‌تواند تفاوت بزرگی در نتیجه ایجاد کند. یک وکیل چک با تجربه می‌تواند شما را در آشنایی با این قوانین یاری دهد و راهکارهای قانونی موثری را برای وصول مطالبات شما ارائه دهد.

همانطور که در مزایای بهره مندی از وکیل متخصص وصول چک اشاره شد سرعت عمل در وصول مطالبات مهمترین رکن اقدام قضایی است که البته در قوانین جدید با توجه به صدور اجرائیه نسبت به چکهای صیادی تا اندازه بسیاری سرعت افزایش یافته لیکن نباید فراموش کرد که صدور اجرائیه نیز خود زمانبر بوده و از زمان طرح دادخواست تا مرحله توقیف اموال در اجرای احکام ممکن است بیش از یکماه سپری شود .

آنچه تجربه و تخصص ما پیشنهاد میکند اقدام قانونی مطالبه وجه چک به همراه تامین خواسته در زمان طرح دادخواست بوده که در این صورت علاوه بر امکان مطالبه خسارات تاخیر در تادیه سرعت عمل در تامین خواسته بسیار بالاتر بوده و امکان توقیف اموال بدهکار سریعتر خواهد بود .

مجموعه حقوقی وکیل نادری با بهره مندی از وکلای با تجربه و متخصص در زمینه وصول مطالبات و وصول چک های برگشتی ، راهنما و مشاور خوبی در کنار شما بوده و این مجموعه متشکل از حقوقدانان برجسته چه در مقام مشاور و چه در مقام وکیل تنها یک هدف را دنبال میکند و آن رضایت و خرسندی موکلین می باشد .

در صورت تمایل میتوانید از طریق لینک های زیر و یا از طریق تلفن و مراجعه حضوری با ما در ارتباط باشید .

آدرس وب سایت ما : Vakiladeri.com

شماره های تماس : 09124230952 - 02122710546

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها