|

آشنایی با جاروبرقی سطلی (یکی از پرکاربردترین جاروبرقی های صنعتی)

گروه جاروبرقی سطلی شامل طیف وسیعی از وسایل تمیز کننده است که برای کاربرد در محیط های مختلف تولید شده اند. این دستگاه های کارآمد به دلیل سازگاری بالا و طراحی متنوع می توانند برای مصارف متعددی از جمله انواع صنایع، اماکن تجاری بزرگ، مدارس و آموزشگاه ها، محیط های بیمارستانی و آزمایشگاهی، ادارات و حتی در منازل کوچک به کار روند.

آشنایی با جاروبرقی سطلی (یکی از پرکاربردترین جاروبرقی های صنعتی)

جاروبرقی سطلی

جاروبرقی سطلی شامل طیف وسیعی از جاروبرقی‌هایی است که با ساختاری سطل مانند برای مکش گرد و غبار و زباله‌ها طراحی شده‌اند. اگر بخواهیم عملکرد جاروبرقی را به ساده ترین شکل ممکن توضیح بدهیم، می توانیم به نحوه ی نوشیدن مایعات توسط نی اشاره کنیم. زمانی که شما هوای داخل نی را مکش می کنید، فشار هوای منفی داخل نی سبب بالا آمدن مایع و انتقال آن از لیوان به دهان شما می شود. پمپ جاروبرقی نیز هوای داخل مخزن سطلی شکل را تخلیه کرده و فشار منفی هوا سبب مکش زباله توسط نازل به داخل مخزن می شود.

یکی از موارد استفاده از جاروبرقی سطلی در صنایع می باشد. مدلهای صنعتی این دستگاه با پارامتر های متنوعی تولید و ارائه می شوند که هریک کاربرد خاص خود را دارند. به عنوان مثال برخی از مدل ها دارای بدنه های بسیار مستحکم، چرخ های مقاوم و موتور های قدرتمند هستند که مناسب استفاده در صنایع سنگین، نظیر فولاد، سیمان، نفت و پتروشیمی، ماشین سازی و... می باشند.

اجزای یک جاروبرقی سطلی

در واقع شما برای صنایع خاص که مواد سمی و خطرناک دارند و یا گرد و غبار محیطی آن ها بیش از حد استاندارد است نیاز به مدل های تخصصی تری دارید که می توانید از طریق تماس با کارشناسان و متخصصان این حوزه، اطلاعات کامل تری دریافت کنید.

اجزای تشکیل دهنده ی جاروبرقی سطلی

به منظور درک هر چه بهتر عملکرد این مدل که یکی از پرطرفدارترین مدلهای جاروبرقی صنعتی به حساب می آید، خالی از لطف نیست که به صورت مختصر با اجزای تشکیل دهنده ی آن آشنا شویم.

پمپ : در حقیقت پمپ وظیفه ی مکش هوای داخل مخزن و برقرای خلا را بر عهده دارد.

الکتروموتور: موتور قلب تپنده ی دستگاه شما می باشد که انرژی مورد نیاز برای پمپ را تامین می کند.موتور ها در دو نوع تک پروانه و دو پروانه ارائه می شوند که مدل های دو پروانه از کیفیت بسیار بالاتری برخوردارند.

فیلتر : یک جزو مهم دیگر از اجزای جاروبرقی سطلی سیستم فیلتراسیون آن می باشد که بسته به کاربرد دستگاه در سه رده L، M و H کلاس بندی می شوند. کلاس L ذرات تا 3 میکرون را حذف می کند.کلاس M ذرات تا 1 میکرون را فیلتر می کند و کلاس H بالاترین رده را داراست که توانایی حذف ذرات تا 0.3 میکرون را دارد.

مخزن: در واقع جنس و ابعاد مخزن روی کارایی و قیمت تمام شده محصول اثرگذار است. هر چه مخزن دستگاه بزرگتر باشد، ظرفیت بالاتری در جمع آوری زباله دارد؛ به علاوه نیاز به تخلیه ی مکرر مخزن کاهش می یابد.همچنین ضد زنگ بودن مخزن برای دستگاه هایی که قابلیت جمع آوری مایعات را دارند، امری ضروریست.

انواع جاروبرقی سطلی

به منظور آشنایی هر چه بهتر شما مخاطب عزیز، محصولات این گروه را دسته بندی و معرفی می کنیم.

جاروبرقی خاک

جاروبرقی های سطلی از نوع فقط خاک، همان طور که از نام آن مشخص است فقط توانایی مکش زباله های خشک را دارند. این مدل در انواع تک موتوره، دو موتوره و سه موتوره تولید می شوند. دستگاه هایی که برای کاربری خانگی طراحی می شوند، باید سبک و قابل حمل باشند. به علاوه لازم است سر و صدای زیادی نداشته باشند و مقرون به صرفه باشند. بدین منظور، مدل های خانگی معمولا تک موتوره بوده و حجم مخزن آن ها کوچک است. اما علیرغم تک موتوره بودن قدرت مکش خوبی دارند.

جاروبرقی آب وخاک

پیشرفت تکنولوژی همواره مسیر آسایش و راحتی بشر را هموار می کند. در این راستا شما با داشتن یک دستگاه جاروبرقی سطلی آب و خاک به راحتی می توانید کلیه ی زباله های خشک و تر و مایعات را جمع آوری و نظافت نمایید. مدل های آب و خاک خود شامل تنوع بی نظیری هستند که در تمام محیط های صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی به کار می روند. مخزن جاروبرقی های آب و خاک از جنس استیل ضد زنگ هستند؛ به علاوه مخزن جمع آوری مایعات از زباله های خشک جداست.

انواع جاروبرقی سلطی

برخی مدل ها نیز مجهز به شناور هستند تا از عدم نفوذ مایعات جمع آوری شده به داخل موتور اطمینان حاصل نمایند. شما می توانید با داشتن مدل مناسبی از دستگاه آب و خاک در منزل، حتی شستشوی فرش و مبلمان خود را نیز انجام دهید. در این صورت کافی است تا با کمک فرچه و مواد شوینده ی مناسب، سطح فرش یا مبل خود را شستشو دهید و سپس با نازل مخصوص فرش ، آب و کثیفی را از روی آن جمع آوری نمایید. این مدل در صنایع نیز جایگاه ویژه ای دارد. می توانید از این دستگاه برای جا به جایی مایعات استفاده کنید. حتی برخی مدل های تخصصی  توانایی جمع آوری مواد سمی یا قابل اشتعال را نیز دارند.

جاروبرقی دو موتوره و سه موتوره

جاروبرقی سطلی در انواع، تک موتوره، دو موتوره و سه موتوره عرضه می شود. همانطور که در دسته بندی خاک اشاره شد، معمولا مدل های تک موتوره برای استفاده در منازل و محیط های کوچک مناسب هستند. اما اگر محیط مسکونی مورد نظر وسیع باشد بهتر است از مدل های دو یا سه موتوره استفاده کنید تا دستگاه بتواند جوابگوی نیازمندی شما باشد.

امیدواریم مطالب ارائه شده توانسته باشد شما را به یک شناخت کلی در رابطه با جاروبرقی های سطلی برساند.  برای داشتن یک خرید هوشمند و آگاهانه، لازم است علاوه بر شناخت کامل و دقیق نیازهایتان از مشاوره ی متخصصین این حوزه بهره ببرید. بدین منظور می توانید با کارشناسان مجموعه هایی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارند تماس حاصل فرمایید. یکی از فروشگاه های فعال در حوزه تجهیزات نظافت صنعتی، آوین شاپ https://avinshop.net است که به دلیل داشتن یک تیم متخصص و مجرب فنی می تواند همراه و مشاور مناسبی در مسیر انتخاب شما باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها