|

راهنمای جامع خرید انواع نازل مه پاش پلاستیکی و فلزی

راهنمای جامع خرید انواع نازل مه پاش پلاستیکی و فلزی

وقتی فصل تابستان فرا می‌رسد، بسیاری از کسب‌وکارها مانند کافه‌ها یا رستوران‌ها به خیال تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی آستین‌ را بالا زده و کمر همت را برای فروش بیشتر می‌بندند. در این میان موضوعی که اهمیت زیادی دارد، ایجاد رضایت برای مشتری‌های جدید و حفظ مشتریان قدیمی یا به اصطلاح وفادار است! از تخفیف‌ها و فروش ویژه گرفته تا دادن هدایای تبلیغاتی به کودکان. اما از همه این موارد مهم‌تر استفاده سیستم سرمایشی مطلوب محسوب می‌شود تا گرمای تابستان و خستگی فرد را در پناه خود از بین ببرد. یکی از این وسایل دستگاه مه پاش نام دارد و موضوعی که ما قصد داریم به آن بپردازیم، تکه‌ای از پازل این دستگاه به نام نازل مه پاش!

 

 

نازل مه پاش چیست و چه کارایی در این سیستم دارد؟

نازل(nozzle) یکی از اجزای اصلی سیستم‌ مه پاش (misting system) بوده که برای تولید و پراکندن ذرات ریز آب در هوا به کار برده می‌شود.

این قطعه با کمک فشار داخل لوله‌ها و ریز بودن روزنه موجود در آن، آب را به قطرات بسیار کوچک تبدیل می‌کند. در واقع، فرایند تبدیل آب به ذرات ریز به دلیل اختلاف فشار بالا و روزنه کوچک نازل صورت گرفته که باعث تبدیل آب به ذرات میکرونی می‌شود. این ذرات ریز به سرعت تبخیر شده و باعث خنک شدن و افزایش رطوبت هوا در رستوران‌ها یا فضاههای باز و سربسته می‌شوند.

چند نوع نازل مه پاش داریم؟

کلا دو نوع اصلی نازل وجود دارد: نازل مه پاش پلاستیکی و نازل مه پاش فلزی. نازل پلاستیکی به دلیل وزن سبک و مقاومت مناسب در برابر زنگ زدگی، گزینه‌ای محبوب محسوب می‌شود. خرید نازل مه پاش پلاستیکی به دلیل قیمت مناسب آن برای بسیاری از مشتریان مورد پسندتر باشد. با این حال، این نوع نازل ممکن است در دمای بالا مقاومت کمتری داشته و برای استفاده در گرمای شدید طول عمر چندانی نداشته باشد.

از آن طرف، کاربرد نازل مه پاش فلزی به دلیل ویژگی‌هایش از جمله مقاومت بالا در برابر دمای زیاد در مراکز صنعتی و محیط‌های گرم‌تر بیان می‌شود. خرید نازل مه پاش فلزی معمولاً به دلیل طول عمر بیشتر، از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر تلقی می‌گردد.

ویژگی‌های انواع نازل مه پاش و کاربردهایشان 

نازل مه‌ پاش بر اساس متریال ساخته شده و فشار مورد استفاده تقسیم‌بندی می‌شوند. در این رابطه، دو دسته اصلی از نازل‌ها بر اساس متریال ساخته شده عبارتند از نازل‌های فلزی و نازل‌های پلاستیکی. نازل‌های فلزی که از جنس مانند استیل، برنج، آلومینیوم یا آهن ساخته می‌شوند، به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار و دما، برای کاربردهای صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع نازل‌ها عمدتاً برای سیستم‌های آبیاری بزرگ و مزارع مناسب هستند.

 

آبیاری گیاهان همیشه با ترفندهایی همراه بوده از آبیاری کرتی (غرقابی) گرفته تا آبیاری جویچه‌ای و امروزه این فرایند  با کمک مه‌پاش‌ها رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته است. در این میان نازل مه ‌پاش نقطه عطف آبیاری و رطوبت‌رسانی است که با شکستن قطرات آب به مه در این پروسه کمک می‌کند.

 

نازل‌های پلاستیکی، از موادی مانند پلی‌وینیل‌کلراید (PVC)و پلی‌پروپیلن (PP) تولید می‌شوند. نصب نازل مه پاش پلاستیکی به دلیل ساختار سبک، مقاومت مناسب در برابر خوردگی و هزینه کمتر، برای استفاده در باغ‌ها، گلخانه‌ها و سیستم‌های آبیاری خانگی بسیار کاربرد دارند.

با توجه به میزان تحمل فشار در مقایسه نازل مه پاش فلزی و پلاستیکی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • نازل با فشار پایین: برای سیستم‌های آبیاری خانگی و باغ‌های کوچک
  • نازل با فشار متوسط: برای رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها
  • نازل‌ مه‌ پاش با فشار قوی: برای مکان‌های صنعتی و بزرگ مانند مرغداری‌ها و دامداری‌ها

 

 

نازل مه پاش پلاستیکی و فلزی

 

نازل پلاستیکی یا فلزی؟

با توجه به توضیحاتی که درباره نازل‌ مه پاش پلاستیکی و فلزی داده شد، انتخاب بین این دو نوع بستگی به نیازها و شرایط استفاده دارد. نازل مه پاش پلاستیکی، به دلیل وزن سبک، مقاومت مناسب در برابر خوردگی و قیمت مناسب، برای کاربردهای خانگی و محیط‌هایی که نیاز به فشار آب کمتری دارند، بهترین گزینه تلقی می‌شود.

نازل مه پاش فلزی، نیز به دلیل مقاومت بیشتر در برابر دما برای کاربردهای صنعتی مناسب هستند. این نوع نازل‌ها با پمپ صنعتی کار کرده و می‌توانند قطرات آب را به شکلی کاملاً همگن پخش کنند. با این حال، نیاز به پمپ‌ برای راه‌اندازی آنها و هزینه بیشتر در مقایسه با نازل‌های پلاستیکی، از جمله نکات خرید نازل مه پاش فلزی به حساب می‌آید. 

راهنمای جامع خرید انواع نازل مه پاش پلاستیکی

 

استفاده از نازل مه پاش چه مزیت‌هایی به دنبال دارد؟

کاربرد نازل مه‌پاش در سیستم‌ خنک‌کننده و رطوبت‌ساز مزایای بسیاری دارد. یکی از کاربردهای اصلی این وسیله در گلخانه، مزرعه‌، دامداری و مرغداری‌ است که به بهبود کیفیت هوا و ایجاد رطوبت کمک می‌کند. انتخاب نازل در بهره‌وری انرژی برق و صرفه‌جویی در مصرف آب اهمیت زیادی دارد.

براساس تجربه‌های کاربران سیستم‌های خنک‌کننده با کمک نازل‌های مه‌پاش نه تنها به بهبود کیفیت هوا کمک کرده، بلکه کاهش گرد و غبار و دور کردن حشرات موذی را نیز به همراه دارند. استفاده از نازل در فضای باز آب را به صورت مه ریز اسپری کرده و باعث تبخیر سریع آن می‌شود و همین عامل در کاهش مصرف انرژی نقش دارد. در این میان، توجه به تأمین‌کننده مناسب و انتخاب نازل با کیفیت، می‌تواند به عملکرد بهتر سیستم ختم شود.

از کجا بهترین نازل مه پاش را بخریم؟

وقتی صحبت از بهترین مرکز خرید نازل مه پاش به میان می‌آید؛ مواردی مانند قیمت بر کیفیت سایه می‌افکند. اما ازآنجایی‌که کیفیت در خرید هر وسیله‌ای حرف اول را می‌زند، پس در تهیه نازل مه پاش نیز باید قبل از هر چیزی به جنس و یا ماندگاری آن توجه کنید.

 در این میان پیدا کردن مرکز تولید نازلی که هم از مواد اولیه خوبی درست شود و هم قیمت و خدمات پس از فروش داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل ما در بازار تولید و فروش نازل مه پاش، مرکزی معتبر به نام «پارس صنعت» برخورد کردیم که پرچم‌دار قطعات مهپاش و  فروش نازل مه پاش در کشور محسوب می‌شود.

این مرکز علاوه بر فروش انواع نازل مه پاش، خدماتی مانند نصب و پشتیبانی نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته، شما می‌توانید برای آشنایی با خدمات دیگر پارس صنعت و یا خرید آنلاین نازل مه پاش به سایت این مجموعه با آدرس (www.parsanat.com) مراجعه نمایید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها