|

3 ترفند عکاسی با آیفون 13

یکی از دلایلی که مشتریان زیادی نسبت به خرید گوشی هوشمند اپل آیفون ۱۳ اقدام می‌کنند، استفاده از آن برای عکاسی است. دوربین‌های این موبایل برای عکس‌برداری عالی بوده و ترفندهایی نیز برای این کار، قابل ‌استفاده هستند.

3 ترفند عکاسی با آیفون 13

درصورتی ‌که می‌خواهید با استفاده از گوشی ایفون ۱۳ عکاسی کنید، باید با نکات مهمی که برای این کار وجود دارند، آشنا باشید. این نکات موارد مختلفی را شامل می‌شوند که موجب زیباتر شدن تصاویر شما خواهند شد. برای این‌‌که بتوانید به یک عکاس حرفه‌ای با موبایل تبدیل شوید، باید از این دستورالعمل‌ها استفاده کنید.

 

به‌طور مثال، باید از قفل فوکوس استفاده کنید تا علاوه‌بر قفل ‌شدن لنز دوربین روی سوژه، نور و تمرکز آن تغییر نکند. همچنین استفاده از جدول نیز می‌تواند به قرار‌دادن سوژه در دوربین کمک کند. برای این‌که با ترفندهای بیشتری جهت عکاسی با این موبایل آشنا شوید، می‌توانید تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

در آیفون 13 چه دوربین‌هایی به کار برده‌اند؟

بگذارید قبل ‌از توضیح‌دادن ترفندهایی که برای عکاسی با آیفون ۱۳ وجود دارند، دوربین‌های این دستگاه را با هم ارزیابی کنیم. این موبایل پرفروش توانسته با کمک دوربین‌های خود، بهترین عکس‌ها را ثبت کند. در موبایل iPhone 13 از 2 حسگر دوربین استفاده می‌کنند.

این حسگرها شامل دوربین‌های عریض و فوق عربض بوده و رزولوشن آن‌ها معادل 12 مگاپیکسل است. گول رزولوشن پایین دوربین این دستگاه‌ها را نخورید؛ کیفیت آن‌ها بالا بوده و در شرایط نوری مختلف، بهترین تصاویر و فیلم‌ها را برای شما ثبت می‌کنند.

انواع تنظیمات دوربین آیفون 13

باید با تنظیماتی که برای دوربین موبایل آیفون ۱۳ وجود دارد، آشنا باشید تا ببینید که این محصول چگونه قابلیت‌های عکاسی خود را در اختیار شما قرار می‌دهد. دوربین این گوشی هوشمند گزینه‌های مختلفی دارد. پراهمیت‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • تنظیمات نسبت تصویر برای عکاسی

  • تغییرات میزان نور در بخش پرو

  • تغییر دستی فوکوس برای انتخاب سوژه

  • تنظیم سرعت شاتر برای عکس‌برداری در شب

  • تنظیم کیفیت عکس براساس میزان حجم اشغالی آن

3 ترفند کاربردی برای عکاسی با iPhone 13

باید بگوییم که ترفندهای بسیار زیادی برای عکاسی با iPhone 13 وجود دارند. در واقع عکاسان حرفه‌ای از روش‌هایی استفاده می‌کنند که عکس آن‌ها را خاص‌تر و مرتب‌تر می‌کند. 3 ترفند مهم و کاربردی برای عکاسی با موبایل هوشمند iPhone 13 بدین صورت هستند.

استفاده از شبکه و تراز سطح در دوربین iPhone 13

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای عکاسی با استفاده از دوربین موبایل آیفون ۱۳ در نظر داشته باشید، عکس‌برداری با استفاده از شبکه و سطح است. منظور از شبکه همان Grid است. این گرید در واقع نوعی جدول است که صفحه دوربین را به 9 قسمت مساوی تقسیم می‌کند.

شما می‌توانید با استفاده از این جدول بهترین مکان را برای قراردادن سوژه خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید گزینه تراز تصویر را نیز فعال کنید تا دوربین به شما در صاف ‌کردن عکس کمک کند. تراز (Level) در 2 حالت عمودی و افقی قابل ‌استفاده خواهد بود.

عکاسی با نور طولانی برای عکاسی در شب iPhone 13

ترفند دیگری که قادر هستید با کمک آن تصاویر خاص و فوق‌العاده‌ای را ثبت کنید، استفاده از لانگ اکسپوژر برای تصاویر شب است. عکس‌برداری در شب یکی از روش‌های عالی برای ثبت عکس‌ها و لحظات خاص محسوب می‌شود. نورهای زیبایی در تاریکی شب وجود دارند که جذابیت تصویر را بیشتر می‌کنند.

اگر سرعت شاتر دوربین آیفون ۱۳ بالا باشد، نورها به‌شکل معمولی ثبت خواهند شد؛ اما به‌جای این کار، باید سرعت شاتر خود را کم کنید تا نورهای متحرک به‌صورت کشیده ثبت شوند. برای این کار باید حالت Live Photo را فعال کرده و پس ‌از ثبت تصویر، آن را روی Long Exposure قرار دهید.

عکاسی با فرمت خام در حالت پرو iPhone 13

اما پیشنهادی که برای عکاسان حرفه‌ای داریم، این است که تصاویر خود را به‌صورت خام ثبت کنید. تصاویر خام یا همان RAW عکس‌هایی هستند که حجم بیشتری گرفته و قابلیت ویرایش آن‌ها برای شما حرفه‌ای‌تر خواهد بود.

اگر می‌خواهید به‌کمک برنامه‌های روتوش و ادیت عکس، تصویر ثبت شده به‌کمک آیفون ۱۳ را ویرایش کنید، باید عکس‌های آن را به‌صورت خام ثبت کرده باشید. برای این کار به تنظیمات دوربین رفته و از قسمت Formats نسبت به انتخاب Apple Pro RAR اقدام کنید.

نکات عکاسی در شب با آیفون 13

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، ثبت تصاویر در شب با استفاده از iPhone 13 بسیار ساده خواهد بود. اگر می‌خواهید زیباترین عکس‌ها را برای شب ثبت کنید، باید به برخی از نکاتی که در این موضوع وجود دارند، توجه داشته باشید. این نکات عبارت‌اند از:

  • می‌توانید از لرزش‌گیر Sensor Shift برای ثبت عکس‌ها در شب بهره ببرید.

  • با کمک ‌حالت سینمایی دوربین به‌شکلی عالی، فوکوس خود را از سوژه به سوژه‌ای دیگر تغییر دهید.

  • با کمک تکنولوژی HDR 4 قادر هستید هم زمان 4 سوژه را در عکس قرار داده و به‌کمک هوش مصنوعی کنتراست آن‌ها را بیشتر کنید.

حالت Burst Mode؛ مناسب برای عکس‌های اکشن

Burst Mode یکی از بهترین حالت‌هایی است که برای عکاسی با آیفون ۱۳ وجود دارد. در این مود قادر هستید تصاویر را به‌صورت اکشن ثبت کرده و از آن برای پست‌های اینستاگرامی یا کاورهای مختلف بهره ببرید.

با ورود به تنظیمات دوربین و انتخاب گزینه Use Volume Up for Burst، قادر هستید با فشردن دکمه بالای صدا، تصاویر اکشن را با سرعت شاتر بالا در n تعداد ثبت کنید. بعدها نیز می‌توانید یکی از تصاویر ثبت شده را انتخاب و آن را در جاهای مختلف قرار دهید.

از کجا آیفون 13 را بخریم؟

سوالی که بسیاری از کاربران پرسیده‌اند این است که از کجا باید موبایل iPhone 13 را خریداری کنیم؟ اگر قصد این را دارید که به‌کمک این موبایل پرفروش عکاسی کنید، باید به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا رفته و محصولاتی که در این زمینه وجود دارند را بررسی کنید. دیجی‌کالا بهترین قیمت و گارانتی‌های اصلی را برای این موبایل قرار داده است.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها