|

در تابستان به این ۱۰ پارک تهران سر بزنید

تهران شهری شلوغ و پرهیاهو در دامنه جنوبی رشته‌کوه‌های البرز است. هوای گرم معمولا از اواخر بهار تا اواخر تابستان بر پایتخت حاکم می‌شود. در این بازه زمانی پارک‌ها، بوستان‌ها، پارک‌های جنگلی و مناطق کوهستانی خنک شهر رونق بیشتری می‌گیرند و از شهروندان خسته از روزمرگی‌ها و کسالت‌های کاری، میزبانی می‌کنند. برای فرار از گرما و استفاده از هوای خنک و مطبوع در تابستان به این ۱۰ پارک تهران سر بزنید.

در تابستان به این ۱۰ پارک تهران سر بزنید

پارک جمشیدیه

 

بوستان سنگی جمشیدیه یا پارک جمشیدیه در منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد. دسترسی به ورودی‌های این پارک از مسیر کلکچال و خیابان‌ امیدوار میسر است. پارک جمشیدیه مبدا حرکت برای صعود به قله کلکچال محسوب می‌شود و چشم‌انداز زیبایی به شهر تهران دارد. گذر رودخانه از میان پارک، دوری از مرکز شهر و هوای مطبوع و خنک به‌جهت قرارگیری در ارتفاع بالا، بوستان جمشیدیه تهران را به مقصدی تفریحی و محبوب در تابستان تبدیل کرده است. 

دریاچه زیبا، آب‌نماهای متعدد و مجسمه‌های سنگی خلاقانه و هنری پارک جمشیدیه برای عکاسی و ثبت خاطرات مناسب هستند. آلاچیق‌های متعدد با باربیکیو، پارکینگ، آشکده، کافه، رستوران، سرویس بهداشتی و نمازخانه از امکانات رفاهی این پارک به شمار می‌روند. 

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج البلاغه در منطقه دو شهرداری تهران قرار دارد و بزرگراه شهید همت آن را به دو بخش شمالی (فاز یک) و جنوبی (فاز دو) تقسیم می‌کند. تونلی در زیر اتوبان همت این دو بخش را به هم متصل کرده است. رودخانه پونک از میان بوستان نهج البلاغه گذر می‌کند.

پل معلق آسمان یا نهج البلاغه، معروف‌ترین بخش بوستان نهج البلاغه است؛ این پل از فراز رودخانه پونک می‌گذرد و بوستان نهج البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می‌کند. تونل نقش و نور، زمین اسکیت، زمین تنیس، شهربازی، مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، وسایل ورزشی، زمین بازی کودکان، پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمارخانه، بوفه، کافه و رستوران از امکانات رفاهی و تفریحی بوستان نهج البلاغه هستند.

بوستان جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار در محدوده شهران شمالی (منطقه پنج شهرداری) و شمال غربی پایتخت قرار دارد. دسترسی به این پارک از طریق بلوارهای کوهسار و شهران امکان‌پذیر است. جاده ماشین‌رو درون بوستان کوهسار امکان دسترسی به بخش‌های مختلف آن را فراهم می‌کند.

پوشش گیاهی مطلوب، قرارگیری در ارتفاعات و دوری از مرکز شهر سبب شده است که حتی در تابستان هوای مطبوع و خنکی بر پارک کوهسار حاکم باشد. شهربازی روباز، زمین بازی کودکان، آلاچیق، باربیکیو، چندین کافه و رستوران، نیمکت، سرویس بهداشتی و پارکینگ از امکانات رفاهی و تفریحی این پارک جنگلی هستند. 

پارک لاله

پارک لاله در منطقه ۶ شهرداری و محله امیرآباد قرار دارد. ایستگاه متروی پارک لاله دسترسی به این بوستان را تسهیل بخشیده است. موزه هنرهای معاصر تهران، موزه فرش ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نگارخانه، خانه والیبال تهران، فدراسیون شطرنج ایران، آمفی‌تئاتر روباز و مرکز تولید تئاتر عروسکی از مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی موجود در پارک لاله هستند. 

مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، چندین آب‌نما‌های زیبا، جوی‌های آب، تندیس‌های جذاب، زمین بازی کودکان، وسایل ورزشی، باغ ژاپنی، زمین چمن مصنوعی، فضای سبز زیبا و درختان تنومند، نیمکت، آلاچیق، مسجد، سرویس‌‌بهداشتی و چند کافه و رستوران از امکانات رفاهی و تفریحی بوستان لاله محسوب می‌شوند.

بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش در منطقه سه تهران و در اراضی عباس‌آباد قرار دارد. دسترسی به پارکینگ غربی این بوستان از طریق خیابان شهیدی امکان‌پذیر است. پل طبیعت (پل پیاده‌رو و سه طبقه) از فراز بزرگراه شهید مدرس می‌گذرد و پارک آب و آتش را به بوستان جنگلی طالقانی وصل می‌کند. گذر گردشگری، شهربازی، زمین بازی کودکان، وسایل ورزشی، آمفی‌تئاتر روباز، آب‌نما، فانوس دریایی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و فودکورت از امکانات رفاهی و جاذبه‌های گردشگری بوستان آب و آتش هستند.

پارک ارم

پارک ارم یکی از فضاهای سبز شهری معروف و محبوب پایتخت است که در کیلومتر چهار آزادراه تهران - کرج قرار دارد. ایستگاه مترو ارم سبز و خروجی ویژه پارک ارم (در بزرگراه شهید باکری) دسترسی به این بوستان را تسهیل بخشیده‌اند.

بسیاری از خانواده‌های تهرانی و کرجی در شب‌های تابستان برای پیک‌نیک به پارک ارم می‌روند. سه شهربازی روباز مجهز، تله سیژ، شهربازی سرپوشیده، دریاچه‌ای وسیع با امکان قایق‌سواری، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، باغ‌ وحش، پارکینگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، نیمکت، کافه، رستوران، بوفه و فروشگاه از امکانات رفاهی و تفریحی پارک ارم تهران هستند. 

بوستان پرواز 

پارک پرواز در غرب تهران و منطقه دو شهرداری (محله سعادت‌آباد) قرار دارد. قرارگیری در ارتفاعات بالا و آب‌ و هوای خنک، این پارک را به یکی از بام های تهران و مقصدی مطلوب برای تفریح در تابستان تبدیل کرده‌ است. پارکینگ شمالی بوستان پرواز در ضلع جنوبی میدان بهرود قرار دارد.

کافه، فست‌فود و رستوران‌های متعددی در بوستان پرواز فعال هستند. چشم‌انداز‌ عالی این مراکز به شهر، لذت سرو غذا و نوشیدنی در آن‌ها را دوچندان می‌کند. فودپارک فلای لند، سینما پنج بعدی، زمین بازی کودکان، شهربازی روباز، مسجد، سرویس بهداشتی، نیمکت و آلاچیق از امکانات رفاهی و تفریحی بوستان کوهستانی پرواز هستند. 

بوستان قیطریه

بوستان قیطریه یکی از محبوب‌ترین و بهترین پارک های تهران است که در بلوار قیطریه قرار دارد. وجود فضای سبز و زیبا، برکه، آب‌نما و محیط آرام و دنج و دیگر امکانات رفاهی، تفریحی و فرهنگی متنوع این بوستان را به مقصدی پرمخاطب و سرگرم‌کننده برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل کرده است.

فرهنگسرای ملل، کتابخانه امیرکبیر، سینما شش‌بعدی، زمین بازی کودکان، پیست اسکیت، وسایل ورزشی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آلاچیق، کافه و بوفه از امکانات رفاهی و تفریحی پارک قیطریه تهران محسوب می‌شوند.

پارک نیاوران

پارک نیاوران تهران در منطقه خوش‌‌آب‌وهوای نیاوران و منطقه یک شهرداری (ضلع جنوب شرقی میدان نیاوران) قرار دارد. دسترسی به این بوستان از طریق خیایان پاسداران امکان‌پذیر است. طبقات مختلف با پله‌های متعدد، مسیرهای سنگ‌فرش، سازه‌های هنری و خلاقانه، آب‌نما‌ها و جوی‌های آب روان از ویژگی‌های بارز بوستان نیاوران تهران هستند. 

فضای سبز وسیع، گل‌کاری جذاب، درختان تنومند و کهنسال چنار و چهار استخر بزرگ در بوستان نیاوران، فضایی مطبوع و خنک برای پیاده‌روی، ورزش و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی فراهم آورده‌اند. پارکینگ، سرویس بهداشتی، کافه، رستوران، زمین بازی کودکان، وسایل ورزشی و نیمکت از امکانات رفاهی و تفریحی این پارک هستند. 

بوستان گلابدره

بوستان گلابدره در محله گلابدره (منطقه یک شهرداری تهران) در دامنه کوه دربند و غرب رودخانه گلابدره واقع شده است و هوایی پاک، مطبوع و خنک، طبیعتی دیدنی و چشم‌اندازی زیبا نسبت به پایتخت دارد. خیابان دربند و در ادامه خیابان شکیبایی (گلابدره) بهترین مسیر دسترسی به ورودی شرقی این بوستان است.

سورتمه تهران، سافاری وحشت، شهربازی روباز، سینما پرواز، زمین بازی کودکان، مسیر پیاده‌روی و کوهنوردی، چندین آلاچیق و سکو، سرویس بهداشتی، نمازخانه، بوفه، قهوه‌خانه، سفره‌خانه سنتی و پارکینگ از امکانات رفاهی و تفریحی پارک گلابدره هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها