|

برای عیادت مریض چه هدیه‌ای ببریم؟

بهترین هدیه برای عیادت بیمار چیست؟ ممکن است تاکنون در زمان‌هایی که قصد داشتید به عیادت بیمار بروید، به این موضوع فکر کرده باشید که چه هدیه‌ای برای شخصی در بستر بیماری مناسب‌تر است. شاید گمان کنید که آب‌میوه و کمپوت تنها گزینه مناسب برای عیادت از بیمار هستند، اما بهتر است بدانید که با اندکی تحقیق شما می‌توانید در اکثر مواقع گزینه‌های بهتر و کاربردی‌تری را متناسب با سن و روحیات بیمار خود جایگزین آن‌ها کنید. از این رو در این مطلب سعی داریم تا به‌صورت جامع شما را با برخی از بهترین هدایا برای فرد بیمار بستری در بیمارستان یا منزل آشنا کنیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

برای عیادت مریض چه هدیه‌ای ببریم؟

 

هدایای مناسب برای عیادت بیمار

خریدن هدیه‌ای مناسب برای بیمار همیشه دغدغه‌ای برای برخی افراد بوده است؛ به همین دلیل ممکن است وقتی در چنین موقعیتی قرار می‌گیرند، بلافاصله به دنبال دفترچه راهنمایی باشند تا بهترین گزینه‌های پیش‌رو را به آن‌ها معرفی کند. شما با در نظر گرفتن چند نکته زیر می‌توانید بهترین هدیه را برای بیمار خود تهیه کنید:

مریض شما به چه بیماری مبتلا شده است؟

یکی از نکاتی که به هنگام خرید هدیه برای مریضی که در بستر بیماری است، باید به آن توجه کنید، نوع بیماری اوست. به‌طور مثال ممکن است شما قصد عیادت از مریضی را دارید که به دلیل بیماری دیابت در بستر بیماری قرار گرفته است؛ پس در این مواقع بردن خوراکی‌های شیرین و صنعتی مانند آب‌میوه یا کمپوت اکیدا توصیه نمی‌شود.

سن بیمار

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام خرید هدیه برای بیمار مدنظر قرار دهید، سن بیمار است. برای مثال اگر بیمار شما کودک است، بهتر است به جای خرید گل، هدایایی مانند کتاب داستان را انتخاب کنید که بتواند سبب سرگرمی او شود.

محل عیادت بیمار

محلی که مریض در آن بستری است، یکی دیگر از عوامل موثر در خرید هدیه برای بیمار خواهد بود. به‌طور مثال اگر بیمار شما در اتاقی کوچک در خانه یا بیمارستان یا در کنار سایر بیماران بستری است، بردن دسته‌گل برای بیمار گزینه مناسبی نیست؛ زیرا ممکن است گل‌های معطر برای خود او یا افراد دیگر حاضر در اتاق به شدت آلرژی‌زا باشند.

آشنایی با علایق بیمار

از آنجایی که هدف شما از عیادت بیمار خوشحالی و بهتر شدن حال روحی اوست، یکی از نکات مهم در هنگام تهیه هدیه، در نظر گرفتن علایق و سلیقه فرد بیمار است. بنابراین در صورتی‌که شخص بیمار یکی از افراد نزدیک شما باشد، با توجه به شناختی که از علایق او دارید، می‌توانید هدیه‌ای را تهیه کنید که مطابق با سلیقه او باشد.

هدایای مناسب برای بیمار

اگر به دنبال چند ایده برای انتخاب هدیه مناسب برای عیادت بیمار خود هستید، با مطالعه این بخش با برخی از بهترین هدیه‌های مناسب برای عیادت بیمار آشنا می‌شوید:

کتاب و وسایل سرگرمی

یکی از گزینه‌های پیش‌رو جهت هدیه دادن به بیمار که برای هر رنج سنی مناسب به نظر می‌رسد، کتاب است. کتاب بهترین گزینه برای هدیه به افراد بیماری است که برای طی روند درمان بیماری خود مجبورند زمان زیادی را در محیط بیمارستان سپری کنند. طولانی بودن روند درمان و زمان خالی زیاد برای بیماران می‌تواند بی‌حوصلگی، بی‌تابی و کم‌طاقت شدن آن‌ها را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل مطالعه کتاب (رمان یا داستان کوتاه) می‌تواند باعث سرگرمی آن‌ها شود.

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که کتاب برای افراد مسنی که مشکل بینایی دارند، افرادی که عمل چشم انجام داده‌اند، کودکان بازیگوش و افرادی که به علت بیماری درد شدیدی دارند، هدیه چندان مناسبی نخواهد بود.

وسایل سرگرمی نیز از دیگر گزینه‌های بسیار مفید برای هدیه دادن به بیمارانی است که مجبورند برای گذراندن دوره درمان یا نقاهت خود در بیمارستان بستری باشند. این افراد به این دلیل که به جز در زمان ملاقات در اتاق خود تنها هستند یا توانایی انجام کار و فعالیتی را ندارند، به شدت بی‌طاقت می‌شوند. بنابراین هدیه دادن وسایل سرگرم‌کننده‌ای مانند پازل، بازی‌های فکری، عروسک و اسباب‌بازی برای کودکان می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

آب‌میوه و کمپوت

یکی دیگر از مواردی که از آن‌ها به‌طور رایج جهت هدیه برای عیادت مریض استفاده می‌شود، بردن کمپوت و آب‌میوه‌های طبیعی و حتی صنعتی است. طی مدت زمان بیماری بدن فرد به علت مریضی، انواع ویروس و غیره ضعیف می‌شود؛ از این‌رو یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌تواند باعث تسریع در روند بهبود بیمار شود، استفاده از انواع ویتامین‌ها‌ و مواد مغذی موجود در آب‌میوه و کمپوت است.

با این‌حال نکته مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کنید، این است که شخص بیمار به دیابت مبتلا نباشد یا توانایی نوشیدن و جویدن خوراکی را داشته باشد. از این رو بردن آب‌میوه‌هایی مانند آب هلو، آناناس، کرفس و سیب، بهترین گزینه برای هدیه بردن در زمان عیادت بیمار است.

دسته گل یا گلدان

یکی از مرسوم‌ترین هدیه‌هایی که می‌توان از آن در زمان ملاقات و عیادت بیمار استفاده کرد، بردن گل است؛ زیرا وجود دسته‌گل یا گلدانی زیبا در اتاق بیمار، نه تنها باعث تقویت و بهبود حال روحی بیمار می‌شود، بلکه با عطر خود می‌تواند سبب آرام کردن اعصاب و انرژی مثبت در او شود.

از این رو شما می‌توانید دسته‌گل‌هایی مانند گل رز، شیپوری، داوودی، میخک، گل ماگنولیا و آنتونیوم را تهیه کنید و جهت هدیه برای بیمار خود ببرید. البته خاطرتان باشد در صورتی‌که بیمار شما در بیمارستان بستری است، گل‌هایی را برای هدیه در نظر بگیرید که علاوه بر ماندگاری بالا، قابلیت تصفیه هوای محیط را داشته باشند. این گل‌ها معمولا شامل گل‌هایی مانند سرخس و سانسوریا هستند. همچین بهتر است گل‌هایی با رنگ روشن و شاد، عطر ملایم و بدون قارچ و آفت را برای ملاقات بیمار تدارک ببینید.

با این‌حال توجه داشته باشید که بردن گل برای افرادی که عمل جراحی سنگینی را پشت‌سر گذاشته‌اند یا کودکان، گزینه مناسبی به‌شمار نمی‌آید.

بهترین هدیه برای عیادت مریض

اکنون که با مطالعه این مقاله با مناسب‌ترین هدایا برای عیادت مریض آشنا شده‌اید، به راحتی می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط بیمار خود تصمیم بگیرید که برای عیادت او چه نوع هدیه‌ای را به همراه داشته باشید. اما آنچه که همیشه باید مدنظر قرار دهید، این است که زمان ملاقات با بیمار کوتاه و همراه با شادی، لبخند و سرشار از انرژی مثبت باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها