|

7 برند برتر سیم و کابل در ایران کدامند؟

خرید بهترین سیم و کابل برق برای فعالان حوزه برق و صنعت یکی از مهمترین اقدامات است. چرا که تمامی اتصالات به کمک سیم و کابل برق انجام می‌شود و در صورت استفاده از محصولات نامرغوب، احتمال وقوع آتش‌سوزی و خطرات بزرگ بالا می‌رود. در این مقاله، به بررسی و معرفی برخی از بهترین برندهای سیم برق ساختمان در ایران می‌پردازیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

7 برند برتر سیم و کابل در ایران کدامند؟

 

 

بهترین برند سیم و کابل برق در ایران

سیم و کابل خوب یعنی محصولی که دوام بالایی داشته باشد، از متریال مرغوب در ساخت آن استفاده شده باشد، احتمال بروز خطراتی مثل آتش‌سوزی را به حداقل برساند و در عین حال قیمت مناسبی داشته باشد. قیمت سیم برق یکی از مهمترین المان‌های انتخاب سیم و کابل است.

خوشبختانه در کشورمان ده‌ها کارخانه معتبر تولید سیم و کابل برق وجود دارند که محصولات متنوعی را روانه بازار می‌کنند. سوال اما این‌جاست که از میان همه این کارخانه‌ها، بهترین برند کدام است؟ از محصولات کدام برند خرید کنیم که خیالمان از کیفیت آن راحت باشد؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده‌ایم.

سات کابل مهر

شرکت سات کابل مهر به عنوان زیرمجموعه اعتماد کابل رسانا رسما در سال 1401 فعالیت خود را آغاز کرد و خیلی سریع توانست خود را به یکی از برندهای پیشرو در تولید انواع سیم و کابل تبدیل کند. به شکلی که هم‌اکنون می‌توان برند سیم و کابل سات کابل را یکی از بهترین برند سیم و کابل دانست که محصولات خوش قیمت و در عین حال باکیفیت را عرضه می‌کند.

سبد محصولات سات کابل بسیار گسترده است و انواع سیم وکابل از جمله کابل آلومینیومی، کابل سه فاز، کابل نسوز، سیم برق ساختمانی، سیم افشان، کابل افشان، کابل مخابراتی، کابل آنتن، کابل شیلد دار وکابل فرمان را با بالاترین استانداردها تولید می‌کند.

آدرس وب‌سایت سات کابل: https://satcable.ir

شماره تماس: 02176264937 - 09112957435

اعتماد کابل البرز

فعالیت مجموعه سیم وکابل اعتماد کابل البرز در حدود یک دهه پیش در شهرک صنعتی کمرد تهران آغاز شد. این شرکت تولیداتی بسیار باکیفیت، با قیمت مقرون‌به‌صرفه و همچنین با تنوع بالا دارد. اعتماد کابل البرز انواع سیم و کابل افشان، نیمه افشان و مفتولی را در سایزبندی مختلف عرضه کرده و به خارج از کشور نیز صادرات دارد.

کابل البرز تاکنون موفق به دریافت گواهینامه استاندارد ملی ایران، دریافت گواهینامه ISO 9001- 2015 در مدیریت کنترل کیفیت، تاییدیه توانیر و برق‌های منطقه‌ای، گواهینامه کیفیت کالا از وزارت نیرو و ده‌ها تاییدیه و گواهینامه دیگر شده است.

اعتماد کابل البرز بر اساس پروانه بهره‌برداری با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۲۰۰۰ تن انواع سیم و کابل فعالیت خود را آغاز نمود و در طی سه سال اول فعالیت به حدود ۹۰% از ظرفیت اسمی کارخانه دست یافت. اعتماد کابل البرز همچنین آزمایشگاه بسیار مجهزی دارد که مورد استفاده دیگر کارخانه‌ها نیز قرار گرفته است.

آدرس وب‌سایت اعتماد کابل البرز: https://etemadcablealborz.com

شماره تماس: 02188313605 - 09128389181

رادافشان سحر

شرکت راد افشان سحر در سال 1376 فعالیت خود را در شهر مشهد آغاز کرد. تنوع محصولات راد افشان بسیار بالاست و هم‌اکنون بیش از 80 نوع محصول تولیدی توسط این شرکت موفق به کسب گواهی استاندارد شده‌اند.

از جمله محصولات باکیفیت و قیمت مناسب رادافشان سحر می‌توان به انواع کابل آنتن، کابل‌های مخابراتی، سیم و کابل‌ نایلونی، کابل ارت، کابل کولری و کابل فیبر نوری اشاره کرد.

کابل ابهر

سیم و کابل ابهر نیز از جمله مهم‌ترین تولیدکنندگان حوزه سیم و کابل برق در ایران بوده و به طور ویژه بر ساخت کابل فشار قوی متمرکز است. برند ابهر همچنین محصولاتی مثل کابل ابزار دقیق و سیم و کابل کنترل را با بهترین کیفیت تولید می‌کند و به همین خاطر صادرات این بخش از کالاهای تولیدی خود را به کشورهای همسایه عراق، افغانستان و ارمنستان نیز انجام می‌دهد.

کابل همدان

سیم و کابل همدان بیش از 40 سال تجربه موفق در زمینه تولید انواع سیم و کابل برق داشته و مخصوصا به خاطر تولید انواع کابل فشار ضعیف و کابل‌های مخابراتی مشهور شده است. این شرکت تاکنون گواهینامه‌های و استانداردهای ملی و بین‌المللی مختلفی را کسب کرده که از میان آن‌ها می‌توان به ISO 9001 و ISO 14001 و OHSAS 18001 اشاره کرد.

کابل سیمکو

شرکت سیم و کابل سیمکو در سال 1347 تاسیس شد و از این لحاظ جزء پیشگامان صنایع سیم و کابل ایران است. ابتدای فعالیت این شرکت به تولید سیم و کابل فشار ضعیف محدود می‌شد، اما به تدریج دامنه فعالیتش گسترده‌تر شده و از سال 1374 تولید کابل‌های فشار متوسط و فشار قوی را آغاز کرد.

این شرکت در سال ۱۳۷۶ برای اولین بار در ایران، کابل ۲۰ کیلوولت را با استفاده از فناوری گاز ازت تولید کرد. این برند هم‌اکنون انواع سیم و کابل قابل انعطاف، خشک و مفتولی را با کاربری‌های مختلف تولید می‌کند.

کابل زاگرس

شرکت نیرو کابل زاگرس یا همان برند تولیدی سیم و کابل زاگرس، در سال 1383 با هدف تولید سیم و کابل افشان افتتاح شد. کیفیت بسیار بالای تولید باعث شده تا این کارخانه بخش بزرگی از بازار سیم و کابل ایران را در اختیار داشته و سالانه بیش از 12 هزار تن محصول تولید نماید.

این شرکت هم‌اکنون انواع کابل افشان، نیمه افشان و مفتولی را با کاربری‌های مختلف مثل کابل کولری، سیم‌های ارت، کابل‌های کواکسیال، کابل‌های کنترل و ... تولید می‌نماید.

سخن پایانی

نباید از یاد برد که تولیدی‌های سیم و برق ساختمان محدود به مواردی که در مطلب ذکر کردیم نیست و شرکت‌های دیگری نیز در این حوزه فعالیت دارند. با این حال تلاش ما این بود که بهترین‌ها را معرفی کنیم و طبیعتا این مسئله تا حد زیادی به نیاز شما بستگی دارید که خرید سیم برق ساختمان را از کدام یک از برندهای فوق انجام دهید.

با این حال بنا به تجربه فعالان در صنایع برق، برند سات کابل مهر و همچنین برند اعتماد کابل البرز از جمله بهترین شرکت‌ها در زمینه تولید انواع سیم و کابل برق ساختمان هستند و محصولات تولیدی آن‌ها با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسبی که دارند، ارزش خرید قابل توجهی داشته و می‌توانند انتخاب مطمئن برای خریداران خرد و عمده باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها