|

نکات مهم در انتخاب فیلتر تصفیه استخر

نکات مهم در انتخاب فیلتر تصفیه استخر

بدون نگه‌داری درست و مراقبت مناسب، یک استخر می‌تواند عامل اصلی بیماری‌هایی چون: اسهال، عفونت گوش، عفونت‌های تنفسی، بثورات پوستی و چشم‌ها و حتی ریه‌های ملتهب شود.

 

شاید در نگاه اول این امر بسیار هشدار دهنده باشد؛ اما خبر خوب این است که، با داشتن بهترین فیلتر تصفیه استخر و رعایت نکات مهم در انتخاب آن می‌توان تا 99 از ذرات ناخواسته حذف و باعث افزایش کیفیت آب استخر شد.

در ادامه مطلب علاوه بر بیان نکات مهم در انتخاب و خرید فیلتر استخر چون: برندهای فیلتر استخر، نوع فیلتر استخری، مصرف انرژی فیلتر، عمر مفید فیلتر و ...، از بهترین زمان تعویض فیلتر تصفیه استخر و حتی انتخاب آن بر اساس متراژ و حجم استخر آگاهی یابید.

عوامل موثر در انتخاب و خرید فیلتر استخر

فیلتراسیون استخر برای ایمن سازی محیط سالم، استانداردهای بهداشتی بالا و جلوگیری از انتقال ویروس‌های عفونی منتقله از آب انجام می‌شود. به همین دلیل انتخاب مارک خوب فیلتر استخر باید با وسواس و آگاهی بیشتری صورت پذیرد.

1. نوع فیلتر استخر

اولین گام برای خرید فیلتر استخر، آشنایی با انواع آن در بازار است.

  • فیلتر شنی

این فیلترها دارای یک مخزن بزرگ و یک لوله مرکزی هستند؛ این مخزن با یک گرانول شن یا شیشه با اندازه خاص پر شده است که زباله‌های آب را در هنگام عبور جدا می‌سازد.

اندازه استخر، دبی یا نرخ جریان و اندازه مدیا (شن) نقش اساسی در محاسبه سایز فیلتر شنی استخر دارد.

طول عمر مفید فیلتر شنی حدود 20 الی 30 سال تخمین زده شده است. اما مدیای فیلتر هر 3 الی 5 سال باید تعویض گردد.

انواع فیلتر استخر شنی

  • فیلتر کارتریجی

یک نوع دیگر از فیلتر تصفیه استخری است؛ که به دلیل حذف بیشتری از آلاینده‌های آب استخر، می‌تواند بهترین انتخاب برای یک استخر باشد.

فیلتر کارتریجی دارای دو نوع سطحی و عمقی است؛ که در نوع سطحی آلاینده‌های جامد از آب فیلتر می‌شود و به دلیل پر شدن سریع منافذ از آلاینده‌ها عمر کمتری داشته و در نهایت قیمت کمتری نسبت به نوع عمقی دارد.

فیلتر کارتریجی عمقی از آلاینده‌های جامد و غیر جامد به درون آب جلوگیری می‌کند. استحکام این نوع فیلتر بالاتر و قیمت بیشتری نیز دارد.

از انواع فیلترهای عمقی کارتریجی می‌توان به فیلترهای سیمی، سرامیکی و متخلخل اشاره نمود.

کارتریج فیلتر شنی به تناسب ابعاد استخر و دفعات تمیزکردن، هر 3 الی 5 سال یکبار باید تعویض شود.

  • فیلتر دیاتومه یا DE

فیلتر دیاتومه به دلیل این‌که مدیای مصرفی آن از دیاتوم یا همان موجودات آبزی با اسکلتی سرشار از سیلیس تشکیل شده، به این نام معروف است.

این فیلتر نیز به دلیل پر شدن منافذ از آلاینده‌ها، نیاز به تمیز کردن ماهانه دارد؛ اما این پروسه سخت‌تر و زمان بیشتری را می‌طلبد. از سویی فیلتر دیاتومه به دلیل حذف بهتر آلاینده‌ها مراقبت و صرف هزینه بیشتری در مقایسه با فیلتر شنی و کارتریجی خواهد داشت.

فیلترهای شبکه‌ای و فیلترهای چندگانه از انواع فیلتر استخری دیاتومه محسوب می‌شوند.

2. برندهای معتبر فیلتر استخری

پس از آن‌که با انواع فیلتر استخر آشنا شدید؛ گام دوم را برای شناخت برندهای معتبر و شناخته شده‌ای که این لوازم استخر را تولید می‌کنند، برمی‌داریم.

  • ایمکس

از پرفروش‌ترین فیلترهای ایران و جهان، فیلتر شنی ایمکس است. ایمکس یک برند اسپانیایی است که در چین و هنگ کنگ نیز دفتر فروش مرکزی دارد.

برند ایمکس انواع فیلتر شنی را در سری‌های مختلفی چون: P، MFV، NL، MFS، V و VOLUMETRIC با ویژگی‌های متمایز تولید کرده تا به تناسب هر نیازسنجی، فیلتر مورد نیاز آن در دسترس باشد.

  • هایواتر

هایواتر یکی از به‌نام‌ترین برندهای تولید تجهیزات و لوازم استخر، سونا و جکوزی در چین است که کلیه محصولات خود را تحت لیسانس کانادا تولید و به بازار جهانی عرضه می‌کند. فیلتر شنی هایواتر در تولید فیلتر تصفیه استخر نیز بسیار موفق بوده و دو نوع شنی و کارتریجی را با کیفیت عالی تولید می‌کند.

  • سیپو

یک برند موفق بین سایر برندهای فیلتر استخر، که با طی کمتر از 15 سال سابقه توانسته فروش تجهیزات استخری چون: فیلتر استخر، کلر زن، پمپ تصفیه و .. را به بالاترین حد انتظار رسانده و نبض بازار را به دست بگیرد.

شرکت سیپو در استان هایشو چین واقع است و کلیه محصولات خود را تحت لیسانس اسپانیایی تولید می‌نماید.

  • پولاریس

پولاریس یکی دیگر از برندهای معتبر تولید کننده لوازم و تجهیزات استخری است؛ که در سال 1979 در آمریکا تاسیس شده و توانسته محصولات باکیفیت و عملکرد عالی به بازار جهانی عرضه کند.

4 برند ذکر شده در بالا، از بهترین برندهای موجود در بازار تجهیزات استخر هستند که بنا به متریال به کار رفته، تکنولوژی و قطعات مصرفی، دارای قیمت‌های متفاوتی در بازار هستند.

عوامل مهم در خرید فیلتر تصفیه استخر

3. قیمت فیلتر استخر

قیمت فیلتر استخر به عوامل مهمی چون: نوع فیلتر، اندازه و ظرفیت، برند، عملکرد فیلتر استخر، وجود امکانات اضافی، هزینه نصب و نگهداری، نوسانات ارز، میزان تقاضا و هزینه حمل و نقل بستگی دارد.

به‌عنوان مثال: تعیین قیمت فیلتر شنی به عوامل زیر وابسته است.

  • جنس بدنه فیلترشنی (فایبر گلاس و استیل)
  • نوع کاربری (استخر پرورش ماهی، صنایع و غیره)
  • تند یا کند بودن عملیات درونی فیلتر
  • افقی و یا عمودی بودن فیلتر
  • ظرفیت فیلتر

اما لازم به ذکر است: قیمت فیلتر شنی از فیلتر کارتریجی بیشتر، درصورتی که از فیلتر دیاتومه کمتر است.

4. متراژ و حجم استخر

مهم‌ترین نکته برای انتخاب فیلتر استخر، متراژ و حجم استخر است. در واقع با آگاهی از ابعاد استخر و نحوه محاسبه حجم استخر، براحتی می‌توان فیلتر استخری مناسبی را تهیه نمود.

به‌دست آوردن حجم آب استخر، از طریق اشکال هندسی به سادگی انجام پذیر است؛ به این صورت که: در یک استخر مکعب مستطیل، با ضرب طول، عرض و ارتفاع، حجم نهایی آن بدست خواهد آمد.

پس از آگاهی از حجم استخر، باتوجه به مشخصات فیلترهای موجود در بازار می‌توانید فیلتر مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

انتخاب بهترین فیلتر تصفیه استخر

چهار نکته اصلی چون: نوع فیلتر (شنی، کارتریجی و دیاتومه)، برندهای معتبر فیلتر استخر (سیپو، ایمکس، هایواتر و پولاریس)، قیمت فیلتر استخر (اندازه و ظرفیت، نوع برند، کیفیت ساخت و ...) و متراژ استخر که با در نظر گرفتن طول، عرض و ارتفاع استخر حاصل می‌شود؛ کمک بسزایی در انتخاب بهترین فیلتر تصفیه استخر خواهد داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها