|

چگونه سفری اقتصادی به استانبول داشته باشیم؟

چگونه سفری اقتصادی به استانبول داشته باشیم؟

مناظر طبیعی، مراکز خرید متنوع، ساختمان‌های مدرن و رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، مهم‌ترین جاذبه‌های استانبول هستند که برای لذت‌بردن از آن‌ها به برنامه سفری هوشمندانه نیاز خواهید داشت. به‌جهت داشتن سفری اقتصادی، باید در انتخاب هتل، مکان‌های تفریحی، روش حمل‌ونقل و ...، دقت داشته باشید. برای مثال، می‌توانید در هتلی ارزان‌قیمت مانند هتل پارما تکسیم استانبول اتاق یا سوئیت رزرو کنید.

برنامه‌ریزی سفر به استانبول با بودجه کم

استانبول، تنها شهر فراقاره‌ای جهان، همیشه محل تلاقی فرهنگ‌ها بوده و به‌خاطر گذشته پرفرازونشیب، میراث گران‌قدر بسیاری را در خود جای داده است. باوجود پیشرفت‌های شهری و محبوبیت جهانی، این شهر آسیایی-اروپایی نسبتا ارزان است؛ بااین‌حال، راهکارهایی که در ادامه بیان کرده‌ایم، به شما کمک می‌کند بازدید کامل و پرباری از استانبول داشته باشید.

دریافت استانبول‌کارت، کارت حمل‌ونقل عمومی استانبول

استانبول‌کارت (Istanbulkart)، کارت مخصوصی برای شهروندان و گردشگران است که با استفاده از آن می‌توانند با 30 الی 50 درصد تخفیف از سیستم حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. دریافت این کارت، ارزان‌ترین و کارآمدترین راه برای رفت‌وآمد در استانبول است. شما می‌توانید ازطریق همین کارت به کل شبکه حمل‌ونقل عمومی و انواع وسایل نقلیه در شهر دسترسی داشته باشید. استانبول‌کارت توسط شهرداری استانبول صادر می‌شود و جالب است بدانید که در برخی از فروشگاه‌ها و موزه‌های این شهر نیز به‌عنوان روش پرداخت پذیرفته می‌شود.

بازدید از شهر با پای پیاده و تورهای پیاده‌روی رایگان

مسلم است که برای سفرهای بین‌شهری یا مسیرهای طولانی در سطح شهر، باید از وسایل نقلیه استفاده کرد؛ اما می‌توانید بسیاری از جاهای دیدنی استانبول را بدون هزینه‌کردن برای حمل‌ونقل، از نزدیک ببینید. برخی از مناطق توریستی محبوب استانبول مانند محله سلطان احمد، تکسیم و گالاتا، برای گشت‌وگذار با پای پیاده بسیار ایده‌آل هستند و جواهرات پنهان زیادی از این شهر رویایی را در معرض دیدتان قرار می‌دهند.

ارزان ترین هتل های استانبول را پیدا کنید

هاستل، هتل های مجزا، متل و هتل های زنجیره‌ای ارزان، گزینه‌هایی ایده‌آل برای اقامتی مقرون‌به‌صرفه هستند که تعداد زیادی از آن‌ها در استانبول وجود دارند. البته هوشمندانه‌ترین کار این است که هتلی با موقعیت مکانی عالی و ترجیحا مرکز شهر را انتخاب کنید تا مجبور نشوید برای رفت‌وآمد به مرکز شهر، هزینه زیادی پرداخت کنید؛ همچنین، یک هتل با ترانسفر فرودگاهی رایگان یا کم‌هزینه‌تر، رستوران و کافه و امکانات دیگر، بسیاری از هزینه‌های سفرتان را کم می‌کند.

هتل پارما تکسیم استانبول یک هتل چهارستاره مقرون‌به‌صرفه، نزدیک به میدان تکسیم و جاهای دیدنی خیابان استقلال است. این هتل با امکاناتی مانند سالن بدن‌سازی، خدمات خشک‌شویی، استخر، بار، خدمات اسپا و بسیاری موارد دیگر، کیفیت سفرتان را چند برابر خواهد کرد.

فروشگاه‌های سوغات استانبول؛ خرید مقرون‌به‌صرفه

استانبول به‌دلیل برخورداری از بازارهای تاریخی و محلی جذاب و مراکز خرید مدرن و لوکس، بهشت علاقه‌مندان به خرید است. جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها، برای خرید سوغاتی در استانبول به‌سمت فروشگاه‌های توریستی و مخصوص سوغاتی بروید. اگر قدرت چانه‌زنی خوبی داشته باشید، تخفیف‌های خوبی خواهید گرفت. به‌همراه‌داشتن یک شخص محلی نیز کمک می‌کند تا اقلام موردنیاز را با قیمت ارزان‌تری خریداری کنید.

جشنواره‌ها و رویدادهای رایگان فصلی

استانبول میزبان فستیوال‌ها و رویدادهای مختلف به‌ویژه در فصل بهار و تابستان است که می‌توانید به‌طور رایگان به آن‌ها دسترسی داشته باشید. یکی از جشنواره‌ها به نام جشنواره خرید، در ماه جولای برگزار می‌شود و کاملا رایگان است. جشنواره لاله نیز که در ماه آوریل برگزار می‌شود، هزینه‌ای از بازدیدکنندگان دریافت نمی‌کند. مهم است بدانید که برخی از جشنواره‌های پولی استانبول، بلیط‌های ارزانی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند. این جشنواره‌ها و زمان برگزاری آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • جشنواره فیلم کوتاه استانبول در نیمه ماه دسامبر

  • جشنواره بین‌المللی موسیقی و جشنواره بین‌المللی تئاتر در ماه می-ژوئن

  • جشنواره بین‌المللی جاز آک‌بانک (Akbank) در نوامبر

  • جشنواره فیلم استانبول در ماه آوریل

برای غذاخوردن به محلی‌ها ملحق شوید

استانبول زیبا منبع رستوران با منوهایی متنوع از غذاهای محلی، ملی و بین‌المللی است. اگرچه غذاخوردن در یک رستوران فوق لوکس ممکن است حس نابی به شما بدهد، اما اگر به‌دنبال یک سفر ارزان هستید، هیچ اشکالی ندارد از بازارهای محلی غذا بخرید یا به جاهایی که مردم محلی می‌روند، بروید.

رستوران‌های زنجیره‌ای، بوفه‌ها، کافه‌های سنتی و غذاخوری‌های خیابانی، ساندویچ‌های آماده از مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها و غذاهای خیابانی در مناطق توریستی، گزینه‌های پیش‌روی شما برای خرید غذای ارزان در استانبول هستند.

بازدید از تفریحات رایگان استانبول

برخی از پارک‌های تفریحی، سواحل و مکان‌های گردشگری استانبول در ازای دریافت هزینه، اجازه ورود و بازدید را به گردشگران می‌دهند؛ بااین‌وجود، جاذبه‌هایی مانند بازار بزرگ استانبول، پیک‌نیک در پارک ییلدیز، بازدید از مسجد سلیمانیه، مسجد آبی، موسیقی خیابانی، خیابان استقلال، میدان تکسیم و ...، کاملا رایگان هستند.

از قبل آنلاین رزرو کنید

یکی دیگر از ترفندها برای داشتن سفری ارزان، رزرو آنلاین و برنامه‌ریزی پیش از سفر است. در این صورت، بلیط و مکان اقامتی خود را با قیمت مناسب‌تری به‌دست خواهید آورد. اگر به سایت به‌روز و معتبری دسترسی داشته باشید، حتی از تخفیف‌های هتل ها و ایرلاین‌ها نیز مطلع خواهید شد.

برنامه‌ریزی آسان: رزرو هتل استانبول و خرید بلیط هواپیما استانبول در فلای تودی

آژانس مسافرتی فلای تودی، یکی از معتبرترین پلتفرم‌های رزرواسیون بلیط و هتل خارجی و داخلی را در ایران راه‌اندازی کرده است. ازطریق این پلتفرم، می‌توانید اطلاعات پروازها و هتل های مختلف در سراسر جهان ازجمله هتل های استانبول را مشاهده کرده و سپس با بررسی و مقایسه امکانات و قیمت‌ها، گزینه متناسب با سلیقه و بودجه خود را انتخاب کنید. برای مثال، درصورت تمایل به رزرو هتل پارما تکسیم استانبول، کافیست وارد صفحه مربوطه شوید و پس از تکمیل اطلاعات مختصر، اتاق یا سوئیت مدنظر را با چند کلیک رزرو کنید.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها