|

چرا باید به استرالیا سفر کنیم؟

استرالیا در یک دهه گذشته همیشه در جدول ثروتمندترین کشورها، زیباترین مناطق جهان، با ثبات ترین اقتصادها، مهاجرپذیرترین کشورها و همچنین کشوری با رفاه اجتماعی در سطح جهانی حضور داشته است.

چرا باید به استرالیا سفر کنیم؟

 

اگر تصمیم به مهاجرت دارید، چرا استرالیا می‌تواند انتخاب قطعی شما باشد؟

اصولا فاکتور و معیار مهاجرت به یک کشور چیست؟ در این مقاله اصول و مراحل یک مهاجرت آگاهانه را با هم بررسی خواهیم کرد. از طرفی در این مقاله مزایای مهاجرت به استرالیا همچنین جایگاه استرالیا در مناسبات جهانی را مرور می‌کنیم.

کشور استرالیا

کوچکترین قاره جهان و یکی از بزرگترین کشورهای دنیا پذیرای جوانان دانشجو و نیروی کار ماهر از سراسر جهان است. کشوری که در طول سال هر چهار فصل دیدنی را به مردمش تقدیم می‌کند ، صاحب شهرهایی با استاندارد جهانی است و رفاه مطلوبی را به شهروندان خود ارائه می‌دهد.

استرالیا یک جامعه چند فرهنگی و دارای آزادی بیان بوده و نوع حکومت آن سلطنت مشروطه پارلمانی فدرال است. در تشریح فرهنگ مردم استرالیا از سوی یونسکو آمده است که مردم این کشور بسیار خانواده دوست، برابری طلب، عاشق حیثیت اجتماعی، خوش بین، فروتن، به دنبال دوست بوده و زندگی را سخت نمی‌گیرند.

مهاجرت به استرالیا

مزایای زندگی در استرالیا

مزایای زندگی در استرالیا کم نیست اما شاید با استناد به وبسایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا مهمترین آنها شامل موارد ذیل باشد:

  • مراقبت های بهداشتی و سیستم درمان با کیفیت

  • سیستم آموزشی عالی

  • آزادی بیان

  • آزادی مذهب و ابراز عقیده

  • امنیت

  • سبک زندگی با کیفیت و فرهنگ غنی

  • امکان اخذ اقامت دائم در استرالیا و امتیاز شهروندی

  • بازارکاری مناسب و فعال با درآمد مکفی

دلایل مهاجرت به کشور استرالیا

دلایل زیادی برای مهاجرت به کشور استرالیا وجود دارد. استرالیا به دلیل بزرگی و وسعتش، یکی از متنوع ترین و هیجان انگیزترین کشورهای جهان از نظر پوشش گیاهی و جانوری است. استرالیا کشوری است که به داشتن قانون کار منصفانه و آداب انسانی و اخلاقی در میان کارفرما و کارگر به خود افتخار می‌کند.

استرالیا به خاطر جامعه متنوع و چندفرهنگی، با استاندارد زندگی بالا و عشق به هنر، ورزش و فضای سبز خود شناخته شده است. در طول سال ها، مهاجران از سراسر جهان کمک‌های قابل توجهی به رشد و پیشرفت جامعه استرالیا کرده اند و فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و باورهای منحصر به فرد خود را به این کشور تزریق کرده‌اند.

در ادامه با جزئیات بیشتر، دلایل مهاجرت به استرالیا را بازگو می‌کنیم.

آب و هوای فوق العاده استرالیا

کشور استرالیا مانند ایران در دو موقیعت جغرافیایی خاص اما همزمان، دارای برف و گرمای شدید است. یک اتفاق چهار فصل و زیبا که البته تابستان و زمستان مخصوص به خودش را دارد. تا جایی که مردم سیدنی از آن به عنوان تابستان استرالیایی و زمستان استرالیایی یاد می‌کنند.

در استرالیا آب و هوا از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، اما به طور کلی، کل کشور دارای آب و هوای معتدل است (البته تا زمانی که بخش مرکزی و سرزمین های شمالی که گرم و خشک هستند را در نظر نگیرید).

بسته به منطقه ای که در آن زندگی می کنید، می‌توانید از آب و هوای گرمسیری شمال (کوئینزلند)، آب و هوای نیمه گرمسیری در بریزبین یا آب و هوای معتدل در استرالیای جنوبی، به ویژه آدلاید لذت ببرید.

در بیشتر مناطق استرالیا چهار فصل وجود دارد. تابستان از دسامبر تا مارس (متوسط دمای 29 درجه سانتیگراد)، پاییز از مارس تا می، زمستان از ژوئن تا آگوست (متوسط 13 درجه سانتیگراد) و بهار از سپتامبر تا نوامبر ادامه دارد.

قسمت شمالی کشور دارای آب و هوای استوایی است که بین مراتع و بیابان متفاوت است. استرالیا دارای رکوردهای مرتبط با گرما است: این قاره دارای گرم ترین منطقه گسترده در طول سال، مناطقی با گرم ترین آب و هوای تابستانی و بیشترین مدت تابش آفتاب است.

در چندین ایالت استرالیا برف می بارد؛ نیو ساوت ولز، تاسمانیا، استرالیای جنوبی و ویکتوریا. برای علاقه‌مندان به اسکی آلپاین، نیو ساوت ولز، خانه کوه های برفی باشکوه است. کوه های برفی با داشتن بلندترین رشته کوه در استرالیا، سالانه به طور متوسط 1.9 متر برف می بارد.

چرا ایرانیان به استرالیا مهاجرت می‌کنند؟

مهاجرت ایرانیان به استرالیا در چند سال گذشته به طرز روزافزونی افزایش داشته است. شاید دلیل اصلی مهاجرت به کشور استرالیا، بازار کار قدرتمند و عالی این کشور باشد.

با استناد به آمار رسمی در استرالیا در دو دهه گذشته فقط 3 ماه شاهد ناآرامی و افت و خیز در بازار کار استرالیا بوده‌ایم که آن هم در بازه زمانی 4 ماه ابتدایی شیوع کرونا قرار داشته است. چنین ثباتی در کل دنیا کم نظیر و شاید بی‌نظیر است.

تعداد ایرانیان در استرالیا هر سال اضافه می‌شود و مهاجرت به این کشور بزرگ همچنان به صورت تصاعدی ادامه دارد. مهاجرت به استرالیا برای ایرانیان یکی از بهترین راه‌های مهاجرتی برای تداوم موفقیت در یک کسب و کار است.

ایرانیان مقیم 35 ساله

آخرین آمار رسمی منتشر شده درباره تعداد ایرانیان در استرالیا از سوی اداره آمار این کشور به پایان سال 2016 باز می‌گردد. بعد از آن اداره آمار استرالیا 4 بار دیگر اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و آمار و نظرسنجی ملی در این خصوص داشته که به شهرها و ایالت‌های خاص مربوط بوده است.

در این آمار مشخص شده که بیش از 31 هزار مرد و 26 هزار زن ایرانی (متولد ایران) و نزدیک به 12 هزار مرد و 11 هزار زن ایرانی (دارای والدین ایرانی اما متولد استرالیا) در این کشور زندگی می‌کنند.

موضوع بسیار مهم، افزایش چشمگیر و خیره کننده جمعیت ایرانیان استرالیا در 5 سال گذشته بوده است.

جالب است بدانید که متوسط سن جمعیت در حال کار در استرالیا 44 سال و متوسط سن ایرانیان مقیم استرالیا 35 سال است. نزدیک به 40 هزار نفر از جمعیت ایرانیان تا پایان سال میلادی 2021، معادل 3 هزار دلار استرالیا درآمد داشته‌اند. نزدیک به 55 درصد از این جمعیت کار تمام وقت دارد.

فرصت‌های شغلی ناب و هیجان انگیز

وقتی از فرصت های شغلی عالی در استرالیا صحبت می کنیم، منظورمان موارد مهمی از جمله دستمزد بالاتر، ساعات کاری کوتاه‌تر و آموزش در صورت کمبود مهارت! است. در کشورهای دیگری مانند آلمان و کانادا نیز وضعیت بر همین منوال است. مهم نیست که شما پزشک باشید یا پرستار، لوله کش یا مهندس، معلم یا سازنده، اگر شغل شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا برای استخدام نیروی کار ماهر باشد، کار تمام است و نباید نگران درآمد باشید.

مشاغل اشاره شده در زیر جزو مشاغل مورد نیاز استرالیا در عرصه سرمایه انسانی ماهر و متعهد هستند:

  • پرستاران و کادر پزشکی

  • برنامه نویس نرم افزار وIT

  • تجارت و ساخت و ساز

  • معلمان

  • مشاغل مدیریتی

  • کارگران صنایع خودروسازی و مهندسی مکانیک

  • مهندسان

  • کشاورزان

مهاجرت به استرالیا

سبک زندگی خارج از خانه

استرالیا کشوری هیجان انگیز با مردمی سرزنده و اهل تفریح و خوشگذرانی است. از دید مردم استرالیا همیشه دلیلی برای بیرون رفتن از خانه و خوشگذرانی وجود دارد. به نظر می‌رسد که بیشتر اوقات فراغت در فضای آزاد سپری می‌شود. مردم زمان زیادی را در باغ و پارک می‌گذرانند، فقط به این دلیل که آب و هوا معمولاً دلپذیر است.

بسیاری از رویدادهای اجتماعی خارج از خانه به ویژه در ماه‌های گرمتر، شامل حضور در بازارها، کنسرت‌های فضای باز، نمایش فیلم، فعالیت‌های ورزشی، پیاده‌روی و دوچرخه سواری در استرالیا است. اکثر مردم حداقل چند ساعت در هفته را در ساحل می‌گذرانند، یا با سگ خود در پارک‌ها قدم می‌زنند.

مردم استرالیا به خاطر تمایل زیادشان به حضور در فضای باز، رویکرد آرام‌شان به زندگی و فرهنگ کافه‌های آخر هفته‌شان معروف هستند. از آنجایی که بیشتر شهرهای بزرگ استرالیا در امتداد خط ساحلی قرار دارند، فرهنگ کافه نیز بخش بزرگی از زندگی مردم استرالیا را در بر می‌گیرد.

خانه‌های بزرگ و استخردار

علاوه بر خانه‌های بزرگ و دارای استخر معروف استرالیا، مجتمع‌های ساختمانی مناسبی هم برای سلیقه‌های متنوع جهت اسکان وجود دارند. در هر حال خانه‌ها در استرالیا نسبت به بریتانیا بزرگ‌تر هستند. مردم استرالیا عاشق تفریحات آبی در نزدیکی محل زندگی خود هستند.

محیطی مناسب برای خانواده و کودکان

در سال 2021 کشور استرالیا از سوی یونیسف، به عنوان کشور دوستدار کودک انتخاب شد. دولت استرالیا اهمیت ویژه‌ای به تربیت کودکان می‌دهد و همواره مشوق تفریحات کودکان در فضای باز بوده است. حقوق کودک در کشور استرالیا در سطحی ایده‌آل و استاندارد رعایت می‌شود.

محیط مناسب تفریحی برای خانواده همیشه در اولویت شهرداری بوده است. دولتمردان استرالیا، هر سال برای تقویت بنیان خانواده بودجه مخصوصی کنار گذاشته و برای رسیدن به اهداف مدنظر در این موضوع تلاش می‌کنند.

علاقه زیاد به قهوه در فضای باز

مردم استرالیا علاقه زیادی به قهوه دارند. بیشتر شهروندان خیلی حرفه‌ای قهوه می‌خرند و هنگام سفارش در کافی شاپ برایشان مهم است که گارسون توضیح کاملی درباره کیفیت قهوه انتخاب شده بدهد.

قهوه در استرالیا موضوعی جدی است. مردم استرالیا از فروشگاه‎‌های زنجیره‌ای قهوه دل خوشی ندارند و معمولا به کافه‌های مستقل و منحصر به فرد در هر محله سر می‌زنند.

پیک نیک و کمپینگ در تعطیلات، استرالیا را به سرزمین باربیکیوهای رویایی مشهور کرده.

از طرفی دانشگاه‌های بسیار معتبر و بین المللی، مراکز خرید زیبا، فرودگاه‌های مهم و موثر در خطوط هوایی جهان، امنیت شهری و مرزی قابل تامل و تعاملات حرفه‌ای با جهان با محوریت منافع ملی و اهداف بشردوستانه بخش دیگری از مزایای این کشور بزرگ یا قاره کوچک محسوب می‌شوند.

مهاجرت به استرالیا با یک موسسه بین المللی معتبر

موسسه بین المللی و معتبر شادا در حوزه تخصصی مهاجرت به استرالیا در کنار موکلین گرامی است. اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، می‌توانید با تکمیل فرم ارزیابی رایگان و درخواست مشاوره با وکلا و کارشناسان این گروه قدم اول خود را آگاهانه بردارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به استرالیا همچنین آشنایی با فرآیند تکمیل پرونده و جمع‌آوری امتیاز و نامه‌نگاری درست و مناسب، با کارشناسان و وکلای با تجربه گروه بین المللی شادا در ارتباط باشید.

آدرس وبسایت: www.shadavisa.com

تلفن دفتر تهران: 02191009946

تلفن دفتر سیدنی:  0061290025511

آدرس شبکه های جتماعی: @shadavisa

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها