|

آیا قیمت اتریوم تا پایان سال 1403 صعود خواهد کرد؟

آیا قیمت اتریوم تا پایان سال 1403 صعود خواهد کرد؟

در دنیای دارایی‌های مجازی یا دیجیتال، مردم اغلب در مورد محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین ارز دیجیتال یعنی بیت‌کوین صحبت می‌کنند؛ اما در این میان نمی‌توان اتریوم را به‌عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان نادیده گرفت. شکی نیست که اترویم تحت‌الشعاع بزرگترین ارز دیجیتال جهان، یعنی بیت‌کوین قرار دارد؛ اما مطمئنا چیزهای زیادی برای ارائه دارد. علاقه‌مندان به رمزارز عموما اتریوم را بسیار بیشتر از یک توکن دیجیتالی در نظر می‌گیرند و معتقد هستند که ارزش ذاتی زیادی دارد و با پیش‌بینی قیمت اتریوم می‌توانند فرصت‌های کسب درآمد منحصربه‌فردی را برای خود فراهم ‌کنند.

اتریوم چیست؟

اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ دنیا و مهم‌ترین ارز جایگزین بیت‌کوین است. این ارز دیجیتال فقط یک ارز رمزنگاری‌شده نیست، بلکه به‌خاطر ویژگی‌های پیشرفته و راهکارهای نوآورانه‌ی بلاکچینی‌اش، خارج از دنیای ارزهای دیجیتال هم شناخته شده است.

اتریوم یک شبکه‌ باز و عمومی است که از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند. بیشتر کاربردهای آن در زمینه‌ی امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) است. این شبکه توسط افرادی به نام اعتبارسنج نگه‌داری و به‌روزرسانی می‌شود که در ازای کارشان اتریوم دریافت می‌کنند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند ارزش اتریوم تا سال ۲۰۳۰ به ۴۰ هزار دلار می‌رسد. بااین‌که این هدف، بزرگ به‌نظر می‌رسد؛ اما غیرممکن نیست. چند دلیل مهم برای این پیش‌بینی وجود دارد: استراتژی گسترده‌ی بازار، مدل منحصربه‌فرد، راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری و پیشتازی در برنامه‌های غیرمتمرکز. این عوامل باعث شده‌اند اتریوم در صدر دنیای ارزهای دیجیتال قرار بگیرد.

آینده اتریوم کجاست؟

اتریوم فقط یک پول برای خرید‌وفروش نیست. آینده‌ درخشانی دارد و درحال تبدیل‌شدن به چیزی مانند طلا است که ارزشش با گذشت زمان بیشتر می‌شود. اتریوم توانسته است با فناوری‌های جدید مانند قراردادهای هوشمند، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) کار کند و هر سال کاربردهای جدیدی برای آن پیدا می‌شود.

تا زمانی که شبکه اتریوم قوی‌تر شود و تیم توسعه‌دهنده‌ آن به نوآوری ادامه دهد، تعداد سرمایه‌گذاران اتریوم هم بیشتر خواهد شد. در ادامه، قیمت اتریوم در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ معادل ۱۴۰۳ را بررسی خواهیم کرد و حتی از آن هم جلوتر خواهیم رفت. برای خرید‌وفروش اتریوم یکی از بهترین روش‌ها، خرید‌وفروش ازطریق صرافی‌های معتبری مانند بیت ۲۴ است که علاوه‌بر سعت، امنیت معاملات را نیز تامین کنند.

چه آینده ای در انتظار اتریوم است؟

پیش‌بینی قیمت اتریوم برای ۱۴۰۳

در تاریخ ۹ جولای ۲۰۲۴، قیمت اتریوم ۳۰۸۰ دلار و ارزش کل بازار آن ۳۷۰.۳۵ میلیارد دلار بود. بعد از ارتقای شاپلا در آوریل ۲۰۲۳، قیمت اتریوم صعود زیادی را تجربه کرد و از ۲۱۰۰ دلار به ۴۰۰۰ دلار رسید؛ اما ارتقای بعدی به نام دنکن تاثیر زیادی روی قیمت اتریوم نگذاشت.

وب‌سایت Cryptonewz پیش‌بینی کرده است که قیمت اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۵۰۰۰ دلار می‌رسد. در سال ۲۰۲۵ انتظار می‌رود که قیمت اتریوم بین ۴۵۰۰ تا ۶۵۰۰ دلار باشد و میانگین قیمت آن ۵۵۰ دلار شود؛ همچنین، پیش‌بینی می‌شود که قیمت اتریوم در سال ۲۰۳۰ به ۲۰۵۰۰ دلار برسد.

در سال جاری، ارتقای دنکن و کاهش قیمت بیت‌کوین اتفاق افتاد که انتظار می‌رفت روی قیمت اتریوم تاثیر مثبت بگذارد؛ اما قیمت اتریوم آن‌طور که انتظار می‌رفت رشد نکرد و سرمایه‌گذاران را ناامید کرد. بااین‌حال اگر قیمت اتریوم به رشد خود ادامه دهد می‌تواند رکورد قبلی خودش را بشکند.

وب‌سایت CoinDCX گفته است که سال ۲۰۲۴ می‌تواند پایه خوبی برای افزایش قیمت اتریوم باشد. ممکن است قیمت اتریوم رشد صعودی خیلی زیادی را تجربه کند و حتی به ۱۰ هزار دلار برسد و رکورد جدیدی ثبت کند؛ اما بعد از رسیدن به این قیمت، احتمالا کمی افت قیمت تجربه خواهد کرد، به‌طوری‌که در پایان سال قیمت اتریوم حدود ۵۰۰۰ دلار شود.

در ابتدای سال ۲۰۳۰، ممکن است قیمت این رمزارز دوباره به ۱۰ هزار دلار یا حتی بیشتر برسد و روند صعودی زیادی را تجربه کند. اتریوم شاید در این روند صعودی از رکورد قبلی خودش که حدود ۱۲ هزار دلار است هم عبور کند؛ اما بعد از رسیدن به این قله، احتمالا قیمت دوباره کاهش پیدا می‌کند. در طول سال ۲۰۳۰، قیمت اتریوم روند صعودی و نزولی را تجربه خواهد کرد و انتظار می‌رود در پایان سال بین ۹۰۰۰ تا ۹۵۰۰ دلار باشد.

آیا قیمت اتریوم می‌تواند از بیت کوین جلو بزند؟

بازار ارزهای دیجیتال بسیار ناپایدار است و هرچیزی در آن ممکن است اتفاق بیفتد. درنتیجه، ممکن است اتریوم بتواند از قیمت بیت‌ کوین هم سبقت بگیرد؛ اما چرا این‌طور می‌گوییم؟ به‌طورمثال در سال ۲۰۲۱، قیمت اتریوم تقریبا ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کرد؛ اما بیت‌کوین فقط ۶۶ درصد رشد داشته است.

کارشناسان معتقدند که اتریوم به‌دلیل کاربردهای زیاد و بلاکچین خاص خود، آینده خوبی دارد. همین موضوع کارشناسان را امیدوار می‌کند که ممکن است عملکرد اتریوم در آینده بهتر از بیت‌کوین شود. البته آن‌ها تاکید می‌کنند که بعید به نظر می‌رسد که قیمت اتریوم از بیت کوین بیشتر شود. بااین‌حال اگر اتریوم به رشد خود ادامه دهد ممکن است ارزشی به اندازه بیت کوین پیدا کند، چراکه تعداد اتریوم‌ها محدود نیست ولی تعداد بیت کوین محدود است.

بررسی قیمت بیت کوین و اتریوم

نتیجه‌گیری

بسیاری از کارشناسای ارزهای دیجیتال عملکرد اتریوم را از اول تا حالا بررسی کرده‌اند. آن‌ها معتقد هستند که اتریوم به‌سبب پایه محکم و البته قابلیت‌هایش در دنیای ارزهای دیجیتال به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد.

اتریوم همیشه درحال رشد است و روز‌به‌روز عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهد. بسیاری تصور می‌کنند که سال ۲۰۲۴ و سال‌های بعد برای اتریوم سال‌های بسیار خوبی خواهد بود، چون مردم بیشتر به فناوری بلاکچین اعتماد خواهند کرد. این اعتماد باعث می‌شود قیمت اتریوم روند صعودی قابل توجهی را تجربه کند و کسانی که اتریوم را برای مدت طولانی نگه دارند ضرر نخواهند کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها