|

سیشل کجاست؟ راهنمای کامل سفر به این مجمع الجزایر زیبا

سیشل کجاست؟ راهنمای کامل سفر به این مجمع الجزایر زیبا

اگر قصد دارید تا به جزایری زیبا سفر کنید، یکی از بهترین مناطقی که می‌توانید آن را برای مقصد سفر خود در نظر بگیرید، سیشل است. شما این امکان را دارید تا با تور سیشل به این مجمع‌الجزایر خاص بروید و از آن دیدن کنید. اگر نمی‌دانید که سیشل کجاست، با ما در این مطلب همراه باشید تا نگاهی به راهنمای کامل سفر سیشل بیندازیم و شما را با این منطقه زیبا و خاص آشنا کنیم.

 

معرفی سیشل

اگر بخواهیم شما را با سیشل آشنا کنیم، باید بگوییم که این منطقه مجمع‌الجزایری متشکل از 115 جزیره در اقیانوس هند است که می‌توان آن را بهشتی استوایی با سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای زلال و طبیعت سرسبز و بکر دانست. این کشور که در شرق آفریقا و 2000 کیلومتری سواحل کنیا قرار دارد، به دلیل تنوع زیستی فوق‌العاده از جمله پرندگان منحصربه‌فرد و غول پیکر، لاک‌پشت‌های دریایی و صخره‌های مرجانی مشهور است.

اگر قصد سفر به این کشور و رسیدن به سیشل را دارید، باید با هواپیما به فرودگاه بین‌المللی سیشل در جزیره ماهه که بزرگ‌ترین جزیره این مجمع‌الجزایر است، سفر کنید. پروازهای مستقیم از چندین شهر اروپایی به این فرودگاه انجام می‌شوند. به همین دلیل امکان سفر مستقیم به جزیره سیشل از ایران وجود ندارد و باید با دو پرواز به این منطقه زیبا مسافرت کنید.

بهترین زمان سفر به سیشل

سیشل آب‌و‌هوای گرمسیری استوایی دارد و در تمام طول سال گرم و آفتابی است. با این حال دو فصل مجزا در این منطقه وجود دارند که فصل خشک آن از ماه مه تا سپتامبر و فصل مرطوب آن از اکتبر تا آوریل طول می‌کشند.

آب‌و‌هوا در فصل خشک، آفتابی و با رطوبت کم است و شاهد متوسط دمای بین 24 تا 30 درجه سانتیگراد در این منطقه هستیم. این بهترین زمان برای بازدید از سیشل برای فعالیت‌های ساحلی مانند شنا، آفتاب گرفتن، غواصی و گشت‌وگذار با قایق است. همچنین زمان خوبی برای پیاده‌روی و کوهنوردی خواهد بود. فصل خشک شلوغ‌ترین زمان بازدید از سیشل است؛ بنابراین انتظار قیمت‌های بالاتر و جمعیت بیشتری را در این منطقه داشته باشید.

از سوی دیگر در فصل مرطوب شاهد باران‌های مکرر اما کوتاه در این جزیره هستیم. دمای متوسط این فصل بین 26 تا 31 درجه سانتیگراد است. فصل مرطوب زمان خوبی برای بازدید از سیشل به‌شمار می‌آید؛ به شرطی که بخواهید تور سیشل را با کمترین قیمت رزرو کنید یا با جمعیت کمتری در این منطقه مواجه شوید؛ در چنین حالتی این فصل گزینه مناسبی برای سفر شما خواهد بود.

دیدنی‌ها و فعالیت‌ها در سیشل

در مجمع‌الجزایر زیبای سیشل شاهد طیف گسترده‌ای از دیدنی‌ها و فعالیت‌ها برای گردشگران هستیم. شما می‌توانید در طول سفر به این جزیره با تور مسافرتی از این فعالیت‌ها لذت ببرید:

  • ریلکس کردن در سواحل: سیشل به دلیل سواحل شنی سفید و آب‌های فیروزه‌ای زلالش مشهور است. می‌توانید در این سواحل زیبا آفتاب بگیرید، شنا کنید یا از غواصی در آب لذت ببرید.
  • دیدن طبیعت: سیشل دارای طیف گسترده‌ای از مناظر طبیعی از جمله جنگل‌های بارانی سرسبز، کوه‌ها و جزایر مرجانی است. بنابراین این امکان را دارید که در طبیعت بکر سیشل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا قایق‌سواری کنید.
  • مشاهده حیات وحش: سیشل خانه انواع مختلفی از حیوانات از جمله پرندگان، لاک‌پشت‌های دریایی و صخره‌های مرجانی است. از این رو از وقت خود بهره کافی را ببرید و در این جزایر با تورهای مخصوص به تماشای این حیوانات شگفت‌انگیز بروید.
  • بازدید از فرهنگ مردم محلی: فرهنگ مردم سیشل ترکیبی از فرهنگ‌های آفریقایی، اروپایی و آسیایی است. شما در سفر با تور سیشل می‌توانید از بازارهای محلی آن دیدن کنید؛ غذاهای سنتی را بچشید و در جشنواره‌های محلی شرکت کنید.

بهترین هتل‌های سیشل

اگر قصد دارید تا در بهترین هتل‌های سیشل اقامت کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ اقامتگاه‌های زیر بیایید:

  • Anantara Maia Seychelles Villas
  • Dhevatara Beach Hotel
  • Constance Ephelia Mahe Seychelles
  • Constance Lemuria Praslin Seychelles
  • Four Seasons Resort Seychelles
  • Kempinski Seychelles Resort
  • Kempinski Seychelles Resort

این هتل‌ها بهترین و جذاب‌ترین مکان‌هایی هستند که می‌توانید در سفر خود به سیشل در آن‌ها اقامت کنید. تنوع هتل‌های جزیره سیشل به شما اجازه می‌دهد تا با توجه به بودجه خود، مکان مناسبی را برای اسکان در نظر بگیرید.

راهنمای جامع برای سفر به سیشل

برای ورود به سیشل به ویزا نیاز دارید. برای این منظور باید به‌صورت آنلاین یا از طریق سفارت کنسولگری سیشل در کشور خود اقدام به دریافت ویزا کنید. مدارک مورد نیاز شامل فرم درخواست، پاسپورت معتبر، بلیط رفت و برگشت، رزرو هتل و تمکن مالی کافی است. از آن جایی که هیچ پرواز مستقیمی از ایران به سیشل وجود ندارد، باید با پروازهای بین‌المللی به یکی از فرودگاه‌های سیشل مانند فرودگاه بین‌المللی آن در جزیره ماهه سفر کنید.

سیشل طیف وسیعی از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را برای هر سلیقه و بودجه‌ای ارائه می‌دهد. از هتل‌های لوکس و مجلل گرفته تا ویلاهای ساحلی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، می‌توانند محل اقامت ایده‌آلی برای شما باشند. برای جابه‌جایی بین جزایر و درون هر جزیره می‌توانید از اتوبوس، تاکسی، قایق یا حتی از هواپیماهای کوچک استفاده کنید. البته به دلیل چالش‌هایی که سفر به سیشل دارد، پیشنهاد ما این است که حتما با تور معتبر به این منطقه مسافرت کنید.

نکات مهم برای سفر به سیشل

در صورتی‌که علاقه‌مند به سفر به سیشل هستید، باید چند نکته مهم را مدنظر قرار دهید تا با مشکل مواجه نشوید. از جمله این نکات این است که برای سفر به سیشل به ویزا نیاز دارید که می‌توانید آن را به‌صورت آنلاین دریافت کنید.

از سوی دیگر واحد پول این منطقه، روپیه سیشل است؛ البته این امکان را دارید که پول خود را در صرافی‌ها، بانک‌ها و هتل‌ها به راحتی چنج کنید. زبان‌های رسمی سیشل نیز کریول سیشلی، انگلیسی و فرانسوی هستند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه آب لوله‌کشی در سیشل آشامیدنی است؛ اما احتمال دارد طعم خوبی برای شما نداشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در طول سفر آب معدنی بنوشید تا با مشکل مواجه نشوید.

حرف آخر

در این مطلب شما را با سیشل آشنا کردیم. همان‌طور که دیدید، سیشل مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال تعطیلاتی آرامش‌بخش و لوکس در جزیره‌ای بکر و زیبا هستند. شما می‌توانید در طول سفر به این جزیره در سواحل آن ریلکس کنید؛ مناظر طبیعی سیشل را ببینید و حتی از حیات وحش آن دیدن کنید. در صورتی‌که می‌خواهید تور سیشل را با بهترین قیمت رزرو کنید، می‌توانید برای این منظور از خدمات سایت فلای تودی کمک بگیرید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها