|

ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب ترموود

مقاومت در برابر پوسیدگی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب ترموود است. برای اطلاعات بیشتر درباره این چوب کلیک کنید.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب ترموود

ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب ترموود؛ چوبی با کاربرد‌ها و مزایای متعدد

ترموود یک چوب فرآوری شده است که خصوصیات جذاب و مزایای بسیار زیادی دارد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب ترموود موجب شده که این متریال زیبا در پروژه‌های بسیار زیادی استفاده شود. ترموود به‌عنوان بهترین متریال چوبی شناخته می‌شود و روش تولید آن باعث شده که علاوه بر زیبایی، مقاومت این چوب در برابر عوامل طبیعی مختلف بسیار بالا باشد. چوب ترمو از چوب درختانی مانند سرو، کاج، توسکا و... تولید می‌شود و در روند فرآوری آن معایب این چوب تا حد بسیار زیادی از بین می‌روند. اگر قصد دارید با ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب ترموود آشنا شوید و مزایای استفاده از این متریال را بدانید، این مطلب را از دست ندهید.

 

ترموود چه نوع چوبی است و به چه شکل تولید می‌شود؟

ترموود، چوبی است که با فرایند حرارتی ویژه‌ای تولید می‌شود تا خواص آن به بهترین شکل بهبود یابد. در این فرآیند، چوب در دماهای بالا (حدود ۱۸۰ الی ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد) و در فضای بدون اکسیژن حرارت داده می‌شود. این روش باعث کاهش رطوبت چوب و افزایش مقاومت آن در برابر آب، پوسیدگی و حشرات می‌شود. همچنین، این فرایند به چوب عمق رنگی قهوه‌ای و زیبایی خاصی می‌بخشد که آن را به گزینه‌ای جذاب برای طراحی داخلی و خارجی تبدیل می‌کند.

زیبایی ترموود نه‌تنها به رنگ طبیعی و گرمایش برمی‌گردد، بلکه بافت و الگوی منحصربه‌فرد آن نیز توجه معماران و طراحان را جلب می‌کند. با استفاده از ترموود، فضای داخلی و خارجی ساختمان‌ها به شکلی هنرمندانه و طبیعی جلوه می‌کند و حس آرامش و راحتی را به ارمغان می‌آورد.

در سال‌های اخیر، با افزایش توجه به مسائل محیط زیستی و نیاز به مصالح پایدار، ترموود به انتخابی محبوب در ساختمان‌سازی و... بدل شده است. این چوب با استفاده از منابع چوبی پایدار و فرآیندهای کم مخاطره تولید می‌شود و یک انتخاب جذاب، مستحکم و ایده‌آل برای کاربردهای مختلف به شمار می‌آید.

ترموود به‌عنوان یک مصالح بادوام، علاوه بر زیبایی، از لحاظ عملکردی نیز کارآمد است و نیازی به پوشش شیمیایی ندارد. این ویژگی‌ها، همراه با قابلیت‌های زیبا و طبیعی این چوب باعث شده است که ترموود به‌تدریج در طراحی‌های مدرن و سنتی جایگاه خاصی پیدا کند. به‌طورکلی محبوبیتی که این چوب در بین اغلب طراحان داخلی، معماران و... دارد، به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب ترموود است.

معرفی ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب ترموود

همان‌طور که اشاره شد، ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب ترموود به استقبال قابل‌توجه از این چوب منجر شده است. در حقیقت خصوصیاتی که ترموود دارد باعث شده که تقاضای مردم برای خرید این متریال روزبه‌روز افزایش پیدا کند. در ادامه به برخی از خصوصیات اصلی چوب ترموود اشاره می‌کنیم.

مقاومت در برابر رطوبت

ترموود با کاهش میزان رطوبت درون خود در زمان تولید، از انقباض و انبساط ناشی از تغییرات دما و رطوبت جلوگیری می‌کند. این مزیت جذاب باعث می‌شود که ترموود کمتر دچار ترک‌خوردگی و تغییر شکل شده و در نتیجه عمر مفید زیادی داشته باشد.

عایق حرارتی مناسب

ترموود به دلیل تغییرات شیمیایی و ساختاری که در طی فرآیند حرارتی به دست می‌آید، خاصیت عایق حرارتی بسیار خوبی دارد. همین مزیت موجب شده که چوب ترمو در فصل‌های سرد، گرما را در خود نگه دارد و در فصل‌های گرم، از گرم‌شدن بیش از حد جلوگیری کند. این خاصیت عایق حرارتی به کاهش هزینه‌های انرژی نیز کمک می‌کند.

دوام و ماندگاری بالا

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب ترموود دوام بالا و ماندگاری مثال‌زدنی این چوب است. چوب ترموود باتوجه‌به این که طی یک فرآیند ویژه حرارت می‌بیند، در برابر عوامل جوی مانند باران، برف و اشعه ماورای‌بنفش نور خورشید بیشترین مقاومت را خواهد داشت. در واقع ترموود برای استفاده در فضای باز، مانند نمای ساختمان‌ و تراس‌، پرگولا، آلاچیق و... یک انتخاب بسیار جذاب به شمار می‌آید.

حس طبیعی و زیبایی ظاهری

ترموود به‌عنوان یک ماده طبیعی، حس گرمی و راحتی را به فضا اضافه می‌کند. رنگ‌ها و بافت‌های طبیعی که ترموود از آن‌ها برخوردار است زیبایی خاصی را به محیط بخشیده و احساس نزدیکی به طبیعت را ایجاد می‌کنند. به همین منظور چوب ترموود به‌عنوان یک گزینه محبوب برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی شناخته شود.

دوستدار محیط‌زیست

از سایر ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب ترموود می‌توان به سازگاری این متریال محبوب با محیط‌زیست اشاره کرد. ترموود از چوب‌های طبیعی تهیه شده و در پروسه تولید آن از مواد شیمیایی مضر استفاده نمی‌شود. ازاین‌رو ترموود به‌عنوان یک گزینه سازگار با محیط‌زیست به شمار می‌آید و تأثیرات بسیار اندکی بر روی اکوسیستم می‌گذارد.

نگهداری آسان

چوب ترموود ازآنجایی‌که مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می‌دهد، به نگهداری کمتری در مقایسه با سایر چوب‌ها نیاز دارد. به طور معمول نگهداری این متریال شامل نظافت و البته بررسی وضعیت سطحی آن است. این امر باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های نگهداری ترموود می‌شود.

مقاومت در برابر پوسیدگی و نفوذ حشرات، قارچ و آفت

انواع چوب‌های معمولی که از مقاومت خیلی بالایی برخوردار نیستند، بر اثر نفوذ حشرات، قارچ و... با مشکلاتی نظیر پوسیدگی، ترک‌خوردن و... مواجه می‌شوند. اما در زمان تولید ترموود اغلب معایب این چوب نابود می‌شوند و مقاومت ترموود نسبت به نفوذ حشرات، انواع قارچ و آفت بسیار بالا می‌رود. همین خصوصیت مثبت موجب عدم تغییر ظاهر این چوب و ثبات ابعادی آن می‌شود.

پارس آرای کوهستان؛ عرضه ترموودهای مرغوب وارداتی با قیمت مناسب

ویژگی‌های منحصربه‌فرد چوب ترموود باعث شده که این چوب در بین مردم به محبوبیت بسیار زیادی برسد. استفاده از ترموود علاوه بر این که محل زندگی یا سازه موردنظر شما را زیباتر از همیشه می‌کند، بلکه موجب افزایش قابل‌توجه استحکام آن‌ها نیز خواهد شد. اما ترموود را باید از کدام فروشگاه تهیه کرد؟

پارس آرای کوهستان یک فروشگاه تخصصی عرضه‌کننده ترموود و پارکت چوبی وارداتی باکیفیت است که چندین سال است خدمات خود را در این حوزه ارائه می‌کند. ما در تیم پارس آرای کوهستان تمام تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان انجام می‌دهیم و ازاین‌رو مزایایی نظیر گارانتی، قیمت مناسب، اجرای پروژه‌ها با نهایت کیفیت و خدمات پس از فروش را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها