|

معرفی و بررسی تجهیزات پزشکی

معرفی و بررسی تجهیزات پزشکی

 کادر درمان، برای این‌که بتوانند دانش و تخصص خود را در جهت بهبود سلامتی بیماران به‌کار گیرند، نیاز به تجهیزات خاصی دارند. گستره این تجهیزات بسیار وسیع است و در بعضی موارد، علاوه‌بر کاربرد تخصصی در محیط‌های درمانی، در منازل یا حتی محیط کار نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب، برخی از پرکاربردترین تجهیزات پزشکی را معرفی کرده‌ایم و درباره بهترین فروشگاه تجهیزات و لوازم پزشکی نیز مطالبی ارائه داده‌ایم؛ همچنین، مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت  کالای پزشکی را نیز بررسی کرده‌ایم.

 

مهم‌ترین تجهیزات و لوازم پزشکی

تجهیزات تخصصی پزشکی در فرایند تشخیص، درمان و همچنین مراقبت‌های پس از درمان کاربرد دارند و در اماکنی مانند بیمارستان‌ها، مطب‌ها، کلینیک‌ها و دیگر مراکز پزشکی مورداستفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات انواع مختلفی دارند؛ اما تعدادی از پرکاربردترین و مهم‌ترین آن‌ها به‌شرح زیر است:

گوشی پزشکی

گوشی پزشکی یا استتوسکوپ یکی از تجهیزات پزشکی است که پزشکان از آن برای شنیدن صدای اندام‌های داخلی بدن مانند قلب و ریه استفاده می‌کنند و از این طریق، به وجود برخی بیماری‌ها و ناهنجاری‌ها پی می‌برند. این وسیله کاربرد مهمی دارد و بعضی از افراد آن را به‌عنوان پرکاربردترین کالای پزشکی می‌شناسند.

دستگاه تست قند خون

دستگاه تست قند خون یا گلوکومتر یکی از پرکاربردترین لوازم پزشکی است که جهت اندازه‌گیری قند خون در کلینیک‌ها، مطب‌ها، درمانگاه‌ها و... مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه کاربری ساده‌ای دارد و فرد می‌تواند با استفاده از آن، به‌راحتی قند خون خود را اندازه‌گیری کند.

دستگاه فشارخون

دستگاه سنجش فشارخون در انواع مختلف جیوه‌ای، عقربه‌ای و دیجیتالی تولید می‌شود. مدل‌های عقربه‌ای و جیوه‌ای بیشتر در محیط‌های درمانی استفاده می‌شوند، اما مدل دیجیتالی علاوه‌بر محیط‌های درمانی، در منزل نیز قابل‌استفاده است. فشارسنج‌های دیجیتالی از قدرت اندازه‌گیری ضربان قلب نیز برخورداراند؛ در نتیجه، نامنظم‌بودن ضربان قلب را تشخیص و آن را گزارش می‌دهند.

دستگاه پالس اکسیمتر

دستگاه پالس اکسیمتر یکی از اصلی‌ترین تجهیزات پزشکی است که درصد اکسیژن خون را اندازه‌گیری می‌کند و وجود آن برای برخی از بیماران به‌شدت ضروری است. استفاده از این کالای پزشکی ساده است و هیچ‌گونه دردی برای بیمار ایجاد نمی‌کند.

تب‌سنج دیجیتالی

تب‌سنج دیجیتالی نوعی از لوازم پزشکی برای سنجش دمای بدن بیمار است و در انواع مختلفی تولید می‌شود. این نوع دماسنج، دقت و سرعت اندازه‌گیری بالاتری نسبت‌به دماسنج‌های جیوه‌ای قدیمی دارد و دمای بدن را بر حسب درجه سانتی‌گراد و فارنهایت نشان می‌دهد.

دستگاه اکسیژن‌ساز

دستگاه اکسیژن‌ساز یک دستگاه‌ کمک‌تنفسی است که برای آن دسته از بیمارانی که مشکل تنفسی دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه، درصد و غلظت اکسیژن محیط را طی فرایندهای خاصی افزایش می‌دهد و هوایی با درصد اکسیژن بالا را به بیمار تحویل می‌دهد.

انتخاب بهترین فروشگاه تجهیزات پزشکی

تجهیزات و وسایل پزشکی به‌طور مستقیم با جان افراد در ارتباط هستند؛ به همین دلیل، باید یک مرجع معتبر را برای خرید این محصولات انتخاب کرد. در این قسمت خصوصیات یک فروشگاه تجهیزات پزشکی مطمئن را بررسی کرده‌ایم:

تنوع بالا

یکی از مهم‌ترین خصوصیات فروشگاه‌ کالای پزشکی معتبر، برخورداری آن از تنوع بالا در محصولات است. به این ترتیب، افراد یا مسئولین بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و... می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین لوازم پزشکی را خریداری کنند و از این طریق، به حفظ سلامت بیماران کمک کنند.

کیفیت بالا

انواع وسایل پزشکی از تب‌سنج گرفته تا دستگاه قند خون و... بایستی از کیفیت بالایی برخوردار باشند؛ زیرا در غیر این صورت، ممکن است مشکلات جدی برای بیماران ایجاد شود.بنابراین، یک نمایندگی معتبر برای خرید تجهیزات و وسایل پزشکی، بایستی محصولات باکیفیتی را به خریداران ارائه دهد تا سلامتی افراد به خطر نیفتد.

قیمت مناسب

یکی از دیگر خصوصیاتی که بهترین فروشگاه تجهیزات پزشکی باید از آن برخوردار باشد، مربوط به قیمت محصولات است. چنین فروشگاهی باید محصولات خود را با قیمتی مناسب و معقول به فروش برساند و از دریافت هزینه‌های اضافی از مشتریان خودداری کند.

خرید آسان

خرید از یک فروشگاه کالای پزشکی معتبر، نباید با دشواری خاصی همراه باشد. چنین فروشگاهی بایدمراحل خرید محصول را با سهولت هرچه تمام‌تر به مشتریان ارائه دهد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، محصول خریداری‌شده را به دست آن‌ها برساند.

قیمت تجهیزات پزشکی

یکی از مسائل بسیار مهمی که هنگام خرید هر محصولی موردتوجه واقع می‌شود، قیمت محصول است. تجهیزات و لوازم پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و امروزه، با قیمت‌های بسیار متنوعی به فروش می‌رسند. به‌طور کلی، خوب است بدانید که قیمت کالاهای پزشکی به عوامل مختلفی وابسته است که در این بخش، برخی از این عوامل را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

نوع محصول

هرکدام از انواع کالای پزشکی مانند فشارسنج، تب‌سنج، دستگاه قند خون و... دارای تنوع بسیار بالایی بوده است و در مدل‌های مختلف تولید می‌شوند. همین تنوع بالا نیز باعث شده است تا هرکدام از مدل‌ها براساس ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند، قیمت خاصی را به خود اختصاص دهند.

کیفیت محصول

از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت تجهیزات پزشکی، می‌توان به کیفیت محصول اشاره کرد. بدیهی است که هرچه کیفیت یک محصول بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. البته، این را بدانید که هر قیمت بالایی نشان‌دهنده باکیفیت بودن محصول نیست؛ ازاین‌رو، باید یک فروشگاه معتبر و مطمئن را برای خرید انتخاب کنید.

برند تولیدکننده

برند تولیدکننده کالاهای پزشکی نیز می‌تواند بر قیمت انواع وسایل پزشکی مؤثر باشد. امروزه، برندهای مختلفی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و طبیعتاً هرکدام از آن‌ها قیمت خاصی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند؛ پس بهتر است قبل از خرید لوازم پزشکی، برندهای مختلف را بررسی کنید و گستره قیمت محصولاتشان را موردبررسی قرار دهید.

خرید انواع کالای پزشکی از معتبرترین نمایندگی تجهیزات پزشکی

در این مطلب، برخی از مهم‌ترین وسایل پزشکی را معرفی کردیم و درباره ویژگی‌های بهترین فروشگاه وسایل پزشکی و قیمت این تجهیزات نیز اطلاعاتی ارائه دادیم. اگر شما هم در جست‌وجوی یک نمایندگی معتبر برای خرید کالاهای پزشکی مختلف مانند ترازو، دستگاه قند خون، ماسک تنفسی، ویلچر، تب‌سنج دیجیتالی، دستگاه بخور، پالس اکسیمتر، دستگاه اکسیژن‌ساز و... هستید، پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت طب تولید سر بزنید.

طب تولید، یکی نمایندگی تجهیزات پزشکی بسیار معتبر است که علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسب و تنوع بالا، خدمات دیگری مانند گارانتی بهترین قیمت، ارسال سریع سفارشات و ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت را نیز به مشتریان ارائه می‌دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها