|

آموزش تعمیر انواع تجهیزات خیاطی

آموزش تعمیر انواع تجهیزات خیاطی

خیاطی یکی از هنرهایی است که برای انجام آن به صورت حرفه ای یا حتی در خانه به تجهیزات مختلفی احتیاج است. این تجهیزات شامل وسایل مربوط به خود چرخ مانند پدال چرخ، پایه‌ ها و مانند آن است. در کنار تجهیزات اولیه، وسایلی مانند انواع اتو برای نمایش بهتر لباس بسیار مهم است که سعی می کنیم در ادامه به نحوه تعمیر انواع تجهیزات خیاطی مانند اتو و تعمیر چرخ خیاطی از برندهای مختلف بپردازیم. 

 

تعمیر چرخ خیاطی خانگی

با توجه به گران شدن قیمت لباس، بسیاری از بانوان و آقایان با تهیه چرخ خیاطی خانگی سعی می کنند در حد نیاز خود و اعضای خانواده خیاطی کنند. این ویژگی مثبت باعث می شود چرخ شما مدام کار کند و نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد. به همین جهت، برای تعمیر چرخ خیاطی بهتر است زودتر اقدام کنید که خرابی آن بیشتر نشود که باعث ایجاد اخلال در کار شما نشود. هر چرخ با توجه به برند و کشور سازنده روش تعمیر مجزایی دارد که تنها متخصصین کاربلد و آموزش دیده می تواند آن را مدیریت کنند.

تعمیر چرخ خیاطی برادر

چرخ خیاطی برادر به عنوان یکی از برندهای چینی بادوام و با استحکام در نمایندگی دوک سرویس قابل تعمیر است. این برند انواع مختلفی دارد که تعمیرکاران کارکشته این شرکت می توانند در کمترین زمان این محصول را تعمیر کنند. کیفیت بالا، هزینه منصفانه و بسیاری نکات خوب دیگر ویژگی هایی هستند که می‌توانید با خیال راحت چرخ خیاطی خود را به آن ها بسپارید.

تعمیر چرخ خیاطی کاچیران

برای تعمیر چرخ خیاطی کاچیران در دوک سرویس، می توانید با خیال راحت اقدام کنید. این شرکت با ارائه ضمانت و گارانتی تعمیر به شما این تضمین را می‌دهد که با خیال راحت چرخ خود را به دست آن ها بسپارید. کاچیران برندی ایرانی است که مدل های مختلفی دارد و هر نوع بسیار حرفه ای ساخته شده است. به همین جهت، تعمیر آن ها نیز باید توسط افراد حرفه ای انجام شود.

تعمیر چرخ خیاطی ژانومه

ژانومه برند قوی و مقاوم ژاپنی نیز ممکن است به تعمیر احتیاج داشته باشد. این چرخ با تکنیک ساختی که دارد، یکی از بهترین چرخ های دنیا محسوب می شود که برای تعمیر آن باید وقت کافی صرف کرد. تنها راه این است که مشکل اصلی ایراد پیش آمده را با عیب یابی کردن به دست بیاورید و سپس، آن را تعمیر کنید. اما، توجه کنید که تعمیر این چرخ های تخصصی به افراد متخصص احتیاج دارد که با یک تعمیر درست مشکل دیگری را برای شما به وجود نیاورند.

تعمیر اتو

اتو نقش مهمی در نمایش پایانی کار دارد و باعث می شود یک لباس با دوخت خانگی همچون لباس های بیرونی به خوبی روی بدن بایستد و استایل خوبی به شما بدهد. با پیشرفت تکنولوژی اتوکاری نیز به صورت تخصصی شده است و برای هر بخش از لباس، اتوهای مختلفی ساخته می شود. هر اتو با توجه به عملکرد و ساختار آن، نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی دارد. انواع اتو مورد استفاده در خیاطی شامل اتو پرس، اتو مخزن دار و بسیار موارد دیگر است که سعی می کنیم تنها به بررسی دو مورد از انواع اتوها بپردازیم.

اتو پرس

اتو پرس به دو صورت خانگی و صنعتی موجود است که هر کدام با توجه به ساختاری دارد، تعمیر متفاوتی خواهد داشت. توجه کنید که هر اتو پرس نیز از برند خاصی تهیه شده است که متناسب با این موضوع، نوع تعمیر آن نیز متفاوت بوده و بسیار تخصصی است که باید آن را به دست افراد حرفه ای و تعلیم دیده شرکت دوک سرویس بسپارید.

اتو بخار مخزن دار

برای تعمیر اتو بخار مخزن دار، ابتدا باید بدانید که این اتو نیز توسط برندهای مختلفی تولید می شود. به همین جهت، نحوه تعمیر آن کاملا تخصصی است و باید توسط افراد کاربلد انجام شود؛ چرا که ممکن است قطعات داخلی آن مشکل پیدا کرده باشد که به تعویض احتیاج داشته باشد یا مشکلات دیگری برای آن پیش آمده باشد.

نکات مهم برای نگهداری از چرخ خیاطی

چرخ خیاطی خانگی یکی از وسایلی است که می توان گفت به طور مداوم در خانه استفاده می شود. به همین دلیل، به رسیدگی احتیاج دارد تا بتواند درست مثل روز اول کار کند و مشکلی در روند کار آن پیش نیاید تا شما را نیز از کار کردن با چرخ دور کند. همیشه گفته اند که پیشگیری بهتر از درمان است و این دقیقا به معنای نگهداری از چرخ خیاطی قبل از خراب شدن آن است.

روغن کاری

روغن کاری به موقع به کارکرد بهتر چرخ و دوام بیشتر آن کمک می کند. در واقع این روغن میزان اصطکاک بین قطعات را کاهش می‌دهد و به همین جهت، چرخ خیاطی شما همیشه نو و تمیز باقی خواهد ماند. کافی است روغن دان، پارچه برای پاک کردن روغن قبلی و فرچه برای تمیز کردن پرز و نخ درون چرخ را از قبل تهیه کنید.

تمیز کردن منظم

برای پیشگیری از خرابی دستگاه به دلیل وجود پرز، نخ و خاکی که ممکن است روی آن بنشیند، باید چرخ خیاطی خود را در زمان مشخصی تمیز کنید. این تمیزکاری باعث افزایش عمر چرخ و بهتر کارکردن آن می شود و از مشکلات احتمالی جلوگیری می کند.

استفاده از سوزن مناسب

دوختن روی هر پارچه به سوزن مناسب احتیاج دارد که بتواند از پس دوخت آن بر بیاید. به طور مثال، برای دوخت پارچه های ضخیم مثل پارچه مبل یا پارچه های زمستانی باید از سوزن شماره 14 استفاده کرد. برای گلدوزی باید از سوزن 11 استفاده کرد. به همین شکل برای هر نوع پارچه سوزن مخصوصی لازم است. حتی انتخاب سوزن به نوع چرخ خیاطی، نوع دوخت و مانند آن بستگی دارد که هنگام دوخت باید به آن توجه کنید.

تنظیم صحیح کشش نخ

اگر نخ استفاده شده در چرخ خیاطی تنظیم نباشد و صحیح کشیده نشده باشد، ممکن هنگام دوخت گره ایجاد کند و باعث شود چرخ از کار بیفتد؛ یا دوخت نامناسبی انجام شود و نخ پاره شود. به همین جهت، رسیدگی به کشش نخ قبل از شروع خیاطی کار بسیار مهمی به شمار می آید. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها