|

تفاوت نوع و قیمت تور کربلا هوایی و زمینی

سفر به شهر مقدس کربلا تجربه‌ای معنوی و خاص است که هم به‌صورت هوایی و هم زمینی انجام می‌شود. یکی از نکات مهمی که سفر دلچسب‌تری را برای شما رقم می‌زند، انتخاب درست تور کربلا هوایی یا زمینی است.

تفاوت نوع و قیمت تور کربلا هوایی و زمینی

 تور زمینی در مقایسه با تور هوایی کربلا قیمت اقتصادی‌تری دارد؛ اما حقیقت این است که راحتی و آسایش تور هوایی را برای زائران فراهم نمی‌کند؛ بنابراین، لازم است که شما تفاوت‌های تور زمینی و‌ تور هوایی سفر به کربلا را بدانید تا در انتخاب بهترین تور موفق عمل کنید.

نکته مهم: برای دریافت لیست قیمت تور کربلا به شماره واتساپ 09100999560 عبارت قیمت تور کربلا را ارسال کنید.

تفاوت‌های تور کربلا هوایی با تور زمینی

تور زمینی و هوایی سفر به کربلا گرچه هر دو مقصد یکسانی دارند، اما با یکدیگر متفاوت هستند. این تفاوت‌ها در میزان هزینه‌های مربوط به سفر، نوع تور و کیفیت آن، سرعت سفر و مواردی از این قبیل مشهود هستند. در ادامه به بررسی اصلی‌ترین تفاوت‌های تور زمینی و تور هوایی سفر به کربلا پرداخته‌ایم.

نوع سفر و کیفیت آن

مسلما مهم‌ترین تفاوتی که تورهای هوایی سفر به کربلا با تورهای زمینی دارند، در نوع سفر است. در این خصوص، بهتر است بدانید که آسان‌ترین و در عین حال پرهزینه‌ترین روش سفر، از راه تور کربلا هوایی است که در آن شما باید بلیط‌های فرودگاه نجف را تهیه کنید. این روش با اینکه نیاز به پرداخت هزینه بیشتری دارد؛ اما می‌توانید بدون اتلاف وقت و سپری کردن زمان در مرزهای شلوغ، به کربلا سفر کنید. نوع دیگر سفر، روش زمینی است که از طریق ۶ مرز زمینی انجام می‌شود. درصد بالایی از زائران کربلا تورهای زمینی را انتخاب می‌کنند؛ زیرا این تورها هزینه کمتری دارند؛ اما باید بگوییم از نظر سهولت در سفر، امکانات سفر و خدماتی که ارائه می‌شوند، همواره تورهای هوایی انتخاب بهتری هستند.

تفاوت در هزینه‌های سفر در دو نوع تور هوایی و زمینی

در تور زمینی سفر به کربلا معمولا از وسایل نقلیه‌ای مثل اتوبوس‌های معمولی و اتوبوس‌های VIP استفاده می‌شود؛ اما در تور کربلا هوایی شما با هواپیما سفر می‌کنید؛ به همین دلیل است که هزینه‌های سفر با هرکدام از این تورها متفاوت است. در کل، هزینه تور هوایی سفر به کربلا بالاتر از سفر زمینی است؛ البته با توجه به نوع هتلی که شما انتخاب می‌کنید و نوع توری که انتخاب کرده‌اید، این هزینه می‌تواند تفاوت داشته باشد؛ اما قیمت تور زمینی سفر به کربلا پایین‌تر است. چنانچه شما هتل‌های 4 و 5 ستاره را برای اقامت برگزینید، احتمال افزایش قیمت تور وجود دارد.

تفاوت در مسیر سفر

اگر می‌خواهید یک سفر معنوی با گذر از مسیرهای زیارتی داشته باشید، باید تور زمینی سفر به کربلا را انتخاب کنید؛ زیرا در تور هوایی شما از آسمان عراق عبور می‌کنید و تنها پس از رسیدن به نجف می‌توانید مسیر بین نجف و کربلا را به‌صورت زمینی طی کنید. در سفر زمینی امکان توقف در شهرهای مختلف کشور عراق وجود دارد و این موضوع می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از سفر زیارتی را به ارمغان آورد. بااین‌حال، اگر زمان سفر برایتان مهم است و می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کربلا برسید، باید سراغ تور هوایی بروید.

تفاوت در نوع امکانات رفاهی

مزیت اصلی که تور کربلا هوایی نسبت‌به تور زمینی دارد، بهره‌مندی از امکانات مدرن رفاهی است. شما در طول سفر می‌توانید از سالن‌های CIP فرودگاه‌ها استفاده کنید و از فضاهای مجلل و اختصاصی با امکانات ویژه رفاهی بهره‌مند شوید. از این‌رو، دغدغه‌ای بابت امکانات رفاهی در سفر به کربلا نخواهید داشت. علاوه‌بر این‌ موارد، خدماتی همچون خدمات بانکی، ارتباطی، خدمات صرافی و رستوران در تور هوایی کربلا به زائران ارائه می‌شود؛ درحالی‌که در سفر زمینی ممکن است کیفیت امکانات رفاهی پایین‌تر باشد.

تور کربلا هوایی رزرو کنیم یا زمینی؟

به‌نظر می‌رسد هر دو نوع تور زمینی و هوایی سفر به شهر مقدس کربلا طرف‌داران خود را داشته باشد. تور هوایی کربلا گرچه هزینه‌های بیشتری دارد؛ اما امکاناتی ویژه برای زائران در نظر گرفته است و در طول سفر آسودگی زائران را تضمین می‌کند. این نوع از تورها برای افرادی که می‌خواهند سریعا خود را به کربلا برسانند یا توانایی جسمانی بالایی برای سفر زمینی ندارند، مناسب هستند.

تورهای زمینی سفر به کربلا نیز قیمت مناسبی دارند؛ اما ممکن است زمان سفر را افزایش دهند و باعث خستگی زائران شوند. با این وجود شما متناسب با میزان بودجه، انتظارات خود از امکانات سفر و زمان سفر می‌توانید بهترین تور کربلا هوایی یا زمینی را انتخاب کنید.

 

انتخاب بهترین تور هوایی و زمینی کربلا

در این مطلب به مقایسه نوع و هزینه سفر هوایی و زمینی به کربلا پرداختیم. تور کربلا هوایی جزو تورهای پرطرف‌داری است که سهولت شما در طول سفر را تضمین می‌کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شما را به مقصد یعنی شهر کربلا می‌رساند. این تور هزینه بالاتری در مقایسه با تورهای زمینی دارد.

در مقابل، تورهای زمینی مدت زمان بیشتری برای سفر نیاز دارند و امکانات رفاهی آن‌ها کیفیت کمتری دارد. همچنین تورهای زمینی هزینه سفر را کاهش می‌‌دهند. در نهایت، شما عزیزانی که قصد دارید با تورهای هوایی یا زمینی به زیارت کربلا مشرف شوید، می‌توانید برای تجربه سفری ایده‌آل از خدمات آژانس گردشگری نوراسیر استفاده کنید.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها