|

نکاتی جالب در خصوص کشور چین

آیا واقعا؟ آیا ممکن است؟ این واکنش‌ها پس از شنیدن حقایق و قوانین عجیب در مورد کشور چین بسیار عادی است. این کشور سرزمین قوانین عجیب و غریب است و آنچه در آن اتفاق می‌افتد، همه را شگفت‌زده می‌کند. با وجود وفور تکنولوژی، چین همچنان به عقاید و سنت‌های خود به شدت پایبند است.

نکاتی جالب در خصوص کشور چین

چین یک کشور با تمدنی بسیار قدیمی است که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. این کشور بزرگ یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان است؛ اما با وجود پیشرفت‌های زیاد، هنوز هم به آداب و رسوم قدیمی خود وفادار است. بنابراین، تعجب کردن از صحنه‌های عجیب و غریب در سفر به این کشور طبیعی است؛ بنابراین اگر تصمیم به سفر به چین گرفته‌اید، مطالعه این مقاله می‌تواند شما را با واقعیت‌های جالب این کشور آشنا کند.

 

 

ساعت ۱۰ صبح، در این کشور، خورشید طلوع می‌کند.

چین یک کشور بزرگ با مناطق زمانی مختلف است؛ اما دولت تصمیم گرفته است تفاوت‌های زمانی را حذف کند و تمام مناطق را بر اساس ساعت پکن هماهنگ کند. به همین دلیل، در برخی از مناطق چین، خورشید در ساعت ۱۰ صبح طلوع می‌کند.

 

A stone wall with a river and mountains in the backgroundDescription

 

بزرگ‌ترین صادرکننده کالا در جهان

کالاهای چینی به تمام دنیا فراگیر شده‌اند و این کشور را به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کرده‌اند. به همین دلیل است که چین به عنوان بزرگترین کشور صادرکننده کالا شناخته شده است.

ازدواج با ارواح

داستان عروس مرده واقعی است. در کشور چین، برخی از خانواده‌ها به دلالان پول می‌دهند و از آن‌ها می‌خواهند همسری مناسب برای ارواح مردگان پیدا کنند.

پوشیدن لباس رسمی یا پیژامه فرقی ایجاد نمی‌کند

در حین سفر به شانگهای، اگر افرادی را در خیابان، رستوران و مراکز خرید دیدید که به جای لباس رسمی یا اسپرت، پیژامه به تن دارند، تعجب نکنید. در این شهر، پوشیدن پیجامه به اندازه‌ای معمولی است که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند برای رفتن به مکان‌های رسمی از لباس‌های راحت به جای تعویض لباس استفاده کنند.

 

Red lanterns from the ceilingDescription

 

فرصت‌های کسب و کار در چین برای مهاجران

با جمعیت بسیار زیاد و اقتصاد پویا و رو به رشد، کشور چین در اکثر صنایع تولیدی، خدماتی و اداری توانسته است برای خود جایگاهی ممتاز در جهان ایجاد کند. علاوه بر صادرات، که بزرگترین قسمت از اقتصاد چین را تشکیل می‌دهد، فرصت‌های کسب و کار دیگری نیز وجود دارند که به ویژه برای مهاجران خارجی امکانات بسیار خوبی فراهم می‌کنند. احتمالا چین با کمبود نیروی کار مواجه نیست، اما در زمینه مشاغل پردآمد چین به تخصص و توانایی بالای افراد نیاز دارند.

آلوده‌ترین کشور جهان

با تاسف، چین با تمام عظمت و قدرت خود یکی از آلوده‌ترین کشورهای جهان است. وضعیت آلودگی هوای این کشور به گونه‌ای نگران‌کننده است که تنفس در شهرهای بزرگ معادل تنفس یک بسته سیگار روزانه تخمین زده می‌شود. با وحشتناک بودنش همچنان آلودگی این کشور به فواصل بسیار دورتر از آنچه فکر می‌کنید تأثیر می‌گذارد، به طوری که حدود یک‌سوم آلودگی هوای سانفرانسیسکو از چین ناشی می‌شود. این آلودگی به سمت اقیانوس حرکت کرده و تاثیر خود را بر لس‌آنجلس و کالیفرنیا نیز گسترش داده است.

افراد ثروتمند زندانی نمی‌شوند

ثروتمندان چینی به خاطر نقض قوانین مجازات می‌شوند، اما بسیاری از آن‌ها یک دستیار را برای انجام محکومیت خود به زندان می‌فرستند.

 پیاده‌روهای مخصوص برای موبایل بازها

احتمالاً تاکنون خبر مرگ بسیاری از افراد به دلیل وابستگی زیاد به بازی‌های آنلاین را شنیده‌اید. چینی‌ها نیز از این آمار بی‌بهره نیستند. بیش از نیمی از ساکنان چین حتی هنگام راه رفتن در خیابان، تمایلی به برداشتن چشمانشان از گوشی‌های خود ندارند. این موضوع منجر به افزایش آمار تصادفات خیابانی در چین شده است. در حال حاضر برای کاهش این آمار، مسیرهای اختصاصی برای افرادی که به موبایل اعتیاد دارند، ایجاد شده است. این افراد می‌توانند سرشان را پایین بیاورند.

تجارت با چین

روش های حمل بار از چین به ایران

شرایط حمل بار بطور کلی، سه روش اصلی برای انتقال بارهای کوچک و بزرگ وجود دارد؛ حمل هوایی، حمل زمینی و حمل بار دریایی از چین به ایران.

کشور چین نیز به دلیل موقعیت جغرافیایی و دسترسی به آب‌های آزاد، قادر است تا تجار با توجه به نیازهای کسب و کار خود، یکی از روش‌های حمل بار از چین را انتخاب کنند.

حمل دریایی از چین به ایران

 

تجاری که بدون محدودیت زمانی هستند و تمایل دارند بارهای سنگین و حجیم را به ایران ارسال کنند، باید حتما از روش واردات دریایی استفاده کنند. هزینه حمل بار از چین به ایران به صورت دریایی کمتر از روش هوایی است. به هیچ وجه فراموش نکنید که این روش همیشه اقتصادی نیست. به طور کلی، حمل بار از چین به وزن کمتر از 100 تا 200 کیلوگرم، از طریق هواپیما توصیه می‌شود. به دلیل مزایای فراوانی از جمله قیمت مناسب، ظرفیت بالا و دسترسی به بنادر مجهز، واردات دریایی از چین به یکی از روش‌های محبوب حمل بار از این کشور به سراسر جهان تبدیل شده است.

به دلیل مساحت گسترده‌ای که دارند، راه‌های آبی چین طول سال قابل دسترسی هستند. برای حمل و نقل کالا، بیشتر از هر چیز از راه‌های دریایی استفاده می‌شود. از مزایای حمل و نقل دریایی می‌توان به امکان رفت و آمد در آب‌های آزاد بین‌المللی به سرعت بالا اشاره کرد. بنادر معروفی مانند شانگهای، دالیان، تیانجین و غیره برای انجام حمل و نقل دریایی استفاده می‌شوند و شانگهای به عنوان بزرگترین بندر تجاری چین شناخته می‌شود.

کشور غذاهای عجیب‌وغریب

در چین، می توانید غذاهایی را امتحان کنید که در هیچ جای دیگر جهان نمی‌بینید. این غذاها با رنگ و بوی خاص خود می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند و یا حتی برخی از آن‌ها ممکن است غذاهایی باشند که چندش اور باشند. چین یک کشور با جمعیت چند صد میلیونی و تاریخچه‌ای چند هزار ساله است که در آن خوراک‌هایی بسیار عجیب و غریب وجود دارد. گربه ها، که در تمام دنیا به عنوان حیوانات خانگی محبوب شناخته می شوند، در این کشور به عنوان یک غذای خوشمزه و محبوب شناخته می شوند، به حدی که سالانه ۴ میلیون گربه به عنوان غذا سرو می شود. اکثر ایرانی‌ها وقتی سوسک را می‌بینند، فرار می‌کنند، اما این حشره چندش‌آور از غذاهای لذیذ و محبوب چین است!

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها