|

حضور سعد حریری در جلسه صدور حکم نهایی ترور پدرش

یک روزنامه عربی امروز دوشنبه گزارش داد که سعد حریری درصدد است در جلسه صدور حکم دادگاه درخصوص پرونده ترور پدرش حضور یابد.

حضور سعد حریری در جلسه صدور حکم نهایی ترور پدرش

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد که سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان به همراه تعدادی از مسئولان در جلسه ترور رفیق حریری، پدرش و نخست وزیر پیشین لبنان حضور می‌یابد.

در این جلسه در کنار سعد حریری، مروان حمادة که از تلاش برای ترور در سال ۲۰۰۴ جان سالم به در برد و تعدادی از خانواده‌های قربانیان که در لحظه ترور رفیق حریری در ۱۴ فوریه ۲۰۱۵ کشته شده بودند، حضور می‌یابند.

این روزنامه نوشت: حضور حمادة در این جلسه مفاهیم متعددی دارد؛ به این دلیل که دادگاه بین المللی در ۲۲ ژوئیه جاری محاکمه افراد متهم در دو عملیات برای ترور وی و الیاس المر، معاون نخست وزیر اسبق و نیز ترور جورج حاوی، دبیرکل سابق حزب کمونیست لبنان را آغاز کرد و طی تحقیقاتی که انجام داد، به این نتیجه رسید میان این جرایم با ترور رفیق حریری ارتباط وجود دارد و افرادی که به ترور حریری متهم شده‌اند، همان کسانی هستند که برای ترور حمادة، المر و حاوی برنامه ریزی کرده بودند.

دادگاه بین المللی ویژه بررسی پرونده ترور رفیق حریری اعلام کرده است که شواهد کافی وجود دارد که می‌تواند به محکومیت چهار فرد مظنون "وابسته به حزب الله" در این ترور منجر شود.