|

اردوغان: "دزدی دریایی" در مدیترانه و اژه را تحمل نمی‌کنیم

با بالا گرفتن تنش‌ها، رئیس جمهوری ترکیه گفت که این کشور اقدامات "غیرقانونی" در دریای مدیترانه و دریای اژه را برنمی‌تابد.

اردوغان: "دزدی دریایی" در مدیترانه و اژه را تحمل نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: آنکارا اجازه دزدی دریایی یا راهزنی دریایی در مدیترانه یا اژه را نمی‌دهد. ما به عنوان ملت ترکیه قوانین دیگران را نقض نکردیم و به آنها هم اجازه چنین کاری نمی‌دهیم. ما مصمم به دفاع کامل از حقوق دریایی ملت ترکیه و قبرس ترک‌نشین هستیم.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: ترکیه به سواحل خود محدود نمی‌شود چون این کشور طولانی‌ترین خط ساحلی را در منطقه دارد. کشف ۳۲۰ میلیارد مترمکعب منابع گازی طبیعی در دریای سیاه که بزرگترین کشف در تاریخ ترکیه است پتانسیل واقعی ترکیه را مشخص کرد مبنی بر اینکه این کشور با منابع و ذخایر بزرگ و غنی انرژی احاطه شده است.

اردوغان همچنین گفت: کشتی اکتشافی "اوروچ رئیس" به فعالیت‌های لرزه‌نگاری خود در دریای مدیترانه شرقی ادامه می‌دهد. ما امیدواریم که اخبار خوبی به زودی از منطقه مدیترانه دریافت کنیم همانطور که از دریای سیاه دریافت کردیم.

وی همچنین درباره تنش‌ها و مناقشات اخیر با یونان بر سر مرزهای آبی در دریای مدیترانه شرقی نیز اشاره کرد. وزارت امور خارجه یونان، ترکیه را در پی تصمیمش برای تمدید ماموریت مطالعات لرزه‌شناختی کشتی تحقیقاتی جنجالی خود در منطقه‌ای مورد مناقشه در شرق دریای مدیترانه، به دست زدن به اقدامات "تحریک‌آمیز و تضعیف ثبات" در این حوزه متهم کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها