|

السراج خواستار از سرگیری گفتگوهای لیبی شد

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی از مجمع عمومی سازمان ملل خواست، برای الزام فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش "ملی" جهت بازگرداندن مزدوران به کشورشان اقدامات عملی اتخاذ کند.

السراج خواستار از سرگیری گفتگوهای لیبی شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در هفتادوپنجمین نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل گفت، خواستار اتخاذ اقدامات عملی است که طرف مقابل را به بازگرداندن مزدوران به کشورشان و بازگشایی تاسیسات نفتی لیبی ملزم کند.

وی بدون نام بردن از کشورهایی که از حفتر حمایت می کنند خواست در تصمیم خود بازنگری کرده و دولت الوفاق همکاری کنند و افزود، متاسفانه مداخلات منفی خارجی، دو دستگی نهادهای کشور و عملیات متوقف کردن تولید و صادرات نفت، منبع اصلی درآمد کشور ادامه دارد و راه حل همه این مسائل تدوین سیاست های جامع و پایدار توسط دولت وحدت ملی است.

السراج ادامه داد، دولت وفاق ملی بارها بر اهمیت تسریع در توافق بر سر قانون اساسی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تاکید کرده است، انتخاباتی که همه مردم لیبی در انتظار آن هستند و مطمئنا به بحران مشروعیت که کشور را در همه زمینه ها تضعیف کرده، پایان خواهد داد.

وی گفت، دولت وفاق برای عبور از بحران به گفتگوی مسالمت آمیز پایبند است و با همه تسهیلات و ابتکارعمل های بین المللی با حسن نیت برخورد کرده و لازم است گفتگوی سیاسی میان تمامی گروههای سیاسی و اجتماعی هرچه سریعتر مجدد شروع شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها