|

لیکود به دنبال لغو توافق نخست وزیری دوره ای گانتس در ازای تصویب بودجه

حزب لیکود و حزب آبی سفید در حال مذاکره برای دستیابی به راه حلی میانه درباره بودجه و ممانعت از برگزاری دور دیگری از انتخابات پارلمانی هستند.

لیکود به دنبال لغو توافق نخست وزیری دوره ای گانتس در ازای تصویب بودجه

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی 21، در این حل و فصل، دولت بودجه ۲۰۲۱ را تصویب خواهد کرد اما توافق بر سر دوره ای بودن پست نخست وزیری میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی اسرائیل و حزب لیکود و بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم و رئیس حزب آبی سفید را ملغی خواهد کرد.

براساس توافق دو طرف پیرامون پست نخست وزیری، گانتس در دوره انتقالی ما بین انحلال کنست و دولت منتخب جدید نخست وزیر خواهد بود.

گزارش مذکور نشان می دهد که اعضای حزب آبی سفید به شدت با راه حل میانه که توافق چرخشی بودن پست نخست وزیری را لغو می کند، مخالف هستند.

حزب لیکود به ریاست نتانیاهو در انتخابات پارلمانی ماه مارس در انتخابات پیروز شد و دولت وحدت ملی را با ائتلاف آبی سفید به ریاست گانتس تشکیل داد تا به طولانی ترین بحران سیاسی در تاریخ اسرائیل خاتمه دهد.

اما دولت ائتلافی با اختلاف بین دو حزب لیکود و آبی سفید بر سر موضوع بودجه یک ساله یا دو ساله در آستانه انحلال و برگزاری انتخابات جدید قرار گرفت.

به نوشته تایمز اسرائیل، تداوم اختلاف‌نظر حزب آبی‌وسفید با حزب لیکود بر سر لایحه بودجه، باعث شده نتانیاهو جداً به فکر منحل کردن کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام بیفتد. حزب لیکود بودجه‌ای یک‌ساله و با فراگیری کمتری را پیشنهاد داده اما حزب آبی‌وسفید تأکید می‌کند لایحه بودجه باید دوساله و مطابق با توافقات کابینه تنظیم شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها