|

تلاش آمریکا برای از سرگیری مذاکرات مرزی بین لبنان و اسرائیل

پس از به بن بست رسیدن مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان رژیم صهیونیستی و لبنان، منابع خبری از تلاش آمریکا برای ازسرگیری این مذاکرات خبر دادند.

تلاش آمریکا برای از سرگیری مذاکرات مرزی بین لبنان و اسرائیل

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الأوسط در گزارشی پس از اعلام تعویق مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان رژیم صهیونیستی و لبنان به نقل از منابع آگاه نوشت که آمریکا در حال تلاش برای ایجاد "نقاط مشترک" میان لبنان و رژیم صهیونیستی است تا از این طریق مذاکرات میان دو طرف را که پس از چهار دور به بن بست رسیده است، بار دیگر از سر بگیرد.

طبق گفته این منابع، واشنگتن که نقش میانجیگر را در این مذاکرات ایفا می‌کند خواستار تعویق دور پنجم مذاکرات شد که قرار بود فردا (چهارشنبه) برگزار شود و میانجیگران آمریکایی در این مدت نشست‌های دوجانبه‌ای را با طرف‌های لبنانی و صهیونیستی در بیروت و تل‌آویو برگزار خواهند کرد تا "جو مشترکی" را میان دو طرف ایجاد کرده و از این طریق مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان آنها را ازسر بگیرند.

منابع مذکور در ادامه تصریح کردند که تعویق مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی به معنای پایان این مذاکرات نیست و طرف آمریکایی همچنان معتقد است که این مشکل قابل حل و فصل است و به همین دلیل درصدد تشویق دو طرف به بازگشت بر سر میز مذاکرات و معقول کردن شروطشان است.

چهارمین دور از مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد و قرار بود پنجمین دور از مذاکرات چهارشنبه هفته جاری برگزار شود.

نخستین دور از مذاکرات میان دو طرف اکتبر گذشته در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) در شهرک ساحلی الناقوره در جنوب این کشور و با نظارت دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور میانه برگزار شده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها