|

تجربه و سفرنامه های شهر زیبای رامسر

رامسر، عروس شهرهای شمال، شهری سرسبز است که بین کوه و دریا قرار گرفته است.

تجربه و سفرنامه های شهر زیبای رامسر

رامسر، عروس شهرهای شمال، شهری سرسبز است که بین کوه و دریا قرار گرفته است. این شهر زیبای ساحلی، آنقدر جذاب و دیدنی است که در زمان گذشته کاخ‌هایی در آن ساخته شده و امروزه ویلاهای فراوانی دارد که به اندازه‌ای لوکس هستند که دست کمی از کاخ ندارند. 

هر ساله مسافران زیادی به شهر زیبای رامسر می‌روند تا از طبیعت و مناظر دیدنی، آب و هوای خوش و چشم انداز فوق‌العاده آن استفاده کنند. برخی از مسافران با نوشتن سفرنامه، خاطرات خود را از سفر به این شهر زیبای شمالی با دیگران به اشتراک می‌گذارند. بی‌تردید خواندن تجربه و سفرنامه های شهر زیبای رامسر برای کسانی که قصد سفر به این شهر را دارند، خالی از لطف نیست و به آنها کمک می‌کند تا سفر بهتری را تجربه کنند.

چرا خواندن نظرات مسافران برای انتخاب ویلا اهمیت دارد؟

برای بسیاری از افراد پیش آمده است که هنگام خرید اینترنتی، کالا، محصول و یا ویلایی را از روی عکس‌های انتخاب کرده‌، آن راسفارش داده‌ و یا رزرو کرده‌اند، اما پس از دریافت محصول و یا رفتن به ویلای مورد نظر، عکس‌ها به تبلیغ اینترنتی خود شباهت نداشتند و حتی با ادعاهای فروشنده کالا و یا میزبان ویلا در تضاد و تناقض بوده‌اند. 

این موضوع به ویژه هنگام انتخاب یک مکان برای اقامت در یک سفر چند روزه اهمیت زیادی دارد زیرا ممکن است تمام مسافرت شما را تحت‌الشعاع قرار دهد. زمانی که پیش از انتخاب ویلا، نظرات دیگران را می‌خوانید، می‌توانید به صحت و درستی ادعای میزبان ویلا پی ببرید. خواندن نظرات مسافران در جاباما برای ویلاهای رامسر به شما کمک می‌کند تا انتخاب درستی انجام دهید.

با کمک تجربه سایر مسافران ویلا انتخاب کنیم

تصور کنید که قصد سفر به رامسر را دارید ولی شناخت کافی نسبت به این شهر زیبا ندارید. اطلاع از تجربه مسافرانی که پیش از شما به رامسر رفته‌اند و خواندن سفرنامه هایی که درباره این عروس شمالی نوشته شده است، به شما امکان آشنایی با جاهای دیدنی رامسر را می‌دهد.

علاوه بر اینها، مطالعه تجربه سایر مسافران و نظرات آنها در مورد ویلاهایی که در آن اقامت داشته‌اند، فرصت خوبی است که پیش از اقامت در ویلای مورد نظر خود، چیزهای ناگفته‌ای را در مورد آن مکان بدانید.  به عنوان مثال با خواندن تجربه سایر مسافران می‌توانید مطمئن شوید که میزبان ویلا با روی خوش و گشاده از شما پذیرایی می‌کند.

خواندن سفرنامه، راهی برای کشف ناشناخته های مقصد

از زمان‌های بسیار دور تا امروز، سفرنامه نویسی کاری جذاب بوده است که مشاهدات عینی و دقیق مسافران از جایی که بدان سفر کرده‌اند را با بیان خودشان به تصویر کشیده‌ است. سفرنامه مارکوپولو و ناصر خسرو، دو نمونه از سفرنامه های بسیار مشهور خارجی و فارسی است که با خواندن آنها می‌توان دنیای آن زمان را از منظر این دو نویسنده معروف دید. 

علاوه بر این که خواندن سفرنامه گذشتگان اهمیت دارد و خوانندگان را با بخشی از تاریخ، فرهنگ و مردم شناسی از دیدگاه مسافران و سفرنامه نویسان آشنا می‌کند، خواندن سفرنامه های امروزی نیز کار بسیار مفیدی است. زمانی که شما قصد سفر به شهری با جاذبه‌های گردشگری متنوع را دارید، می‌توانید با مطالعه تجربیات دیگران در مورد آن مقصد، تمامی راز و رمز سفر به آنجا را دریابید. 

چگونه خواندن تجربه و سفرنامه در شناخت مقصد به ما کمک می‌کند؟

با خواندن سفرنامه شما می‌توانید پیش از سفر آگاهی کاملی از مقصد خود به دست آورید. وقتی سفرنامه کسانی که به شهر مقصد شما سفر کرده‌اند را می‌خوانید، می‌بینید که این افراد از آب و هوای مقصد اطلاعاتی به شما داده‌اند. آنها هم‌چنین دیدنی‌های آنجا را توصیف کرده، شیوه رسیدن به جاهای صعب‌العبور آن را توضیح داده‌، از آداب و رسوم مردم منطقه نوشته‌، خوراکی‌ها و غذاهای آن را به شما معرفی کرده‌، درباره سوغاتی‌های آن مقصد توضیح داده‌ و از اقامتگاه‌ها، ویلاها و هتل‌های آن مقصد گفته‌اند.

خواندن چنین سفرنامه ای تا اندازه زیادی شما را با آنچه برای سفر لازم دارید، آشنا می‌کند. به این ترتیب شما ملزومات سفر خود را بر اساس شرایط آب و هوایی، نوع جاذبه‌های گردشگری و اقامتگاه‌های آنجا مرتب می‌کنید. فرض کنید منطقه مقصد شما دارای غار یا رودخانه باشد، شما با خواندن سفرنامه، متوجه می‌شوید که باید وسیله مناسب برای غارنوردی یا رفتن به درون رودخانه را بردارید.   

3

 

سفرنامه های شهر زیبای رامسر

خواندن سفرنامه هایی در مورد شهر زیبای رامسر از آن جهت بسیار جذاب است که رامسر دارای جاهای دیدنی زیادی است و شما می‌توانید با خواندن آنها به خوبی با جاذبه‌های داخل شهر و اطراف آن آشنا شوید. با مطالعه سفرنامه های رامسر در می‌یابیم که شهر رامسر دارای یک کاخ موزه و یک بلوار زیبا است که در گذشته بلوار کازینو نام داشته و امروز نامش بلوار معلم است. مجتمع تفریحی شهر سبز جای بسیار زیبایی است که با تله کابین خود باعث می‌شود زیبایی‌های شهر را زیر پایتان داشته باشید. 

علاوه بر این در رامسر، موزه‌های مردم شناسی، موزه ظروف، موزه تخصصی عاج و موزه حمام قدیم از جاهایی هستند که مسافران به این شهر، توصیه کرده‌اند از آنها بازدید کنید. پارک‌های آبی، شهربازی، زیپ لاین و پیست کارتینگ جاهایی هستند که برای تفریح و گذراندن اوقاتی شاد برای همه افراد خانواده جذاب به نظر می‌رسند. 

 

تجربه مسافران از اطراف شهر رامسر

محال است که مسافران به رامسر سفر کنند و از مناطق دیدنی اطرافش غافل شوند. در حقیقت هر چقدر داخل رامسر با زیبایی‌هایش گردشگران را به خود جذب کند، نباید از جاهای دیدنی بی‌نظیر اطراف صرفنظر کرد. جنگل دالخانی که با نام دالان بهشت نیز شناخته می‌شود، یکی از این جاذبه‌هاست که مسافران هنگام عبور از آن، خود را در تونلی رویایی از درختان سر به فلک کشیده یافته‌اند. 

دو روستای جواهر ده و جنت رودبار، با قرار داشتن در ارتفاعات و درختان سبز، مزارع چای و برنج از دید گردشگران مخفی نمانده است. هم‌چنین چندین آبشار زیبا به نام‌های ممشلم، سیاسرت، صفارود، ایج و ازارک در اطراف این شهر، مسافران را برای داشتن تجربه‌های بی‌نظیر به خود دعوت می‌کنند. دو غار یاغی و گرگر، دریاچه‌ قو و سد میجران، چشمه دمکش، رودخانه‌های چالک رود و ترک رود، بوستان جنگلی صفارود و قلعه تاریخی گرسماسر از جاهای دیدنی اطراف رامسر هستند.   

2

تجربه خرید از بازارهای رامسر

هنگامی که به رامسر می‌روید، خرید از بازارهای قدیمی و سنتی آن را فراموش نکنید. مسافران و گردشگرانی که به شهر زیبای رامسر سفر کرده‌اند، خرید از مرکز خرید آرامش، بازار محلی و بازار ماهی فروشان را پیشنهاد می‌کنند.

منبع: جاباما سایت ویلاهای جذاب و شیک برای اجاره جایی است که مسافران تجربیات خود را با شما به اشتراک می‌گذارند و امکان اطلاع یافتن از چیزهایی را به شما می‌دهند که در صورت دیگر قادر به اطلاع یافتن از آنها نیستید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها