|

مسمومیت دانش‌آموزان مدارس همچنان ادامه دارد؛

مسمومیت‌ از آذربایجان غربی تا کوار و اسلامشهر/ ترس از اطلاع‌رسانی در مورد مسمومیت‌ها/ واکنش یونیسف به مسمومیت دانش‌آموزان ایرانی

امروز-شنبه، ۱۳ اسفند- تعداد دیگری از دانش‌آموزان مدارس سراسر کشور دچار مسمومیت شدند.

مسمومیت‌ از آذربایجان غربی تا کوار و اسلامشهر/ ترس از اطلاع‌رسانی در مورد مسمومیت‌ها/ واکنش یونیسف به مسمومیت دانش‌آموزان ایرانی

به گزارش شبکه شرق، دانش‌آموزان در برخی از شهرها امروز-شنبه ۱۳ اسفند- دچار مسمومیت‌های سریالی شدند. 

حمیدرضا شعبانی، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس خبر داد: صبح امروز ۲۷ نفر از دانش آموزان یکی از مدارس در شهرستان کوار با علائم حالت تهوع، ضعف و سرگیجه مواجه شدند که سریعا توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان اعزام شدند.

 

همچنین تعدادی از تعدادی از دانش آموزان مدرسه دخترانه حضرت مریم بجنورد نیز دچار مسمومیت شدند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز خبر داد: ۲۹ دانش‌آموز مدرسه دخترانه ولی‌عصر (عج) زنجان به دلیل مسمومیت به بیمارستان آیت‌الله موسوی منتقل شدند.

 

شب گذشته سه نفر سعی داشتند یک مدرسه در تهرانسر را به آتش بکشند که با حضور به‌موقع عوامل پلیس دستگیر شدند.

 

تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا(س) ارومیه صبح امروز به دلایل نامعلوم دچار مسمومیت شدند.

 

امروز  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بروز مسمومیت در دو مدرسه دخترانه در همدان و کبودراهنگ خبر داد.

 

همچنین صبح امروز چند دانش‌آموز در مدرسه‌ دخترانه‌ای در شهرک مهدیه جنوبی اسلامشهر (مدرسه دخترانه ام ابیها) دچار مسمومیت شدند.

 

روابط عمومی دادسرای پاکدشت از مسمومیت ۶۰ دانش‌آموز مدرسه امامت پاکدشت خبر داد و گفت: حال عمومی دانش‌آموزان مساعد است و تحقیقات برای شناسایی عامل این مسمومیت ادامه دارد. همچنن خبر فوت یک دانش‌آموز در پاکدشت تکذیب شد.

 

 مسمومیت دانش‌آموزان در اراک و خوزستان هم رخ داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مسمومیت تعدادی دانش‌آموز دختر دبیرستانی در هفتکل در استان خوزستان خبر داد.

 

مسمومیت استنشاقی

نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق بررسی کمیته علمی بررسی کننده موضوع، عامل مسمومیت دانش‌آموزان، یک یا ترکیبی از چند گاز بوده و گاز N2 هم جدا شده است، ولی علائم مسمومیت را توجیه نمی‌کند و دیگر مواد جدا شده، این علائم را توجیه می‌کند. 

 

ترس از اطلاع‌رسانی

روزنامه هم‌میهن در گزارشی نوشت: پزشکان و پرستاران از ارائه هرگونه اطلاعاتی درباره مصدومان منتقل‌شده به بیمارستان‌شان هراس دارند. اغلب پرستاران تمایلی به صحبت کردن ندارند و پزشکان هم توضیحات کوتاهی درباره آنچه رخ داده، می‌دهند. آنها نگران پیامدهای این اطلاع‌رسانی و برخوردهای احتمالی از سوی مدیران بیمارستان هستند. 

 

واکنش یونیسف به مسمومیت‌های سریالی

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسیف) در حساب کاربری‌اش در توییتر در واکنش به مسمومیت دانش‌آموزان دختر در ایران تاکید کرده که این سلسله‌رویدادها را دنبال می‌کند و آماده حمایت است.

 

اعتراض والدین

اولیای دانش‌آموزان دست کم در 4 استان ایران نسبت به تداوم مسمومیت دانش‌آموزان تجمعات اعتراضی مقابل ساختمان‌های آموزش و پرورش برگزار کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها