|

نظر شما درباره اجاره ویلا در فیلبند برای یک ‌شب چیست؟

نظر شما درباره اجاره ویلا در فیلبند برای یک ‌شب چیست؟ اگر می‌خواهید ابرها را زیر پای خود شاهد باشید و از بالا به ابرها خیره شوید. با ما همراه شوید چون قرار است مهمان فیلبند باشید.

نظر شما درباره اجاره ویلا در فیلبند برای یک ‌شب چیست؟

 اگر می‌خواهید ابرها را زیر پای خود شاهد باشید و از بالا به ابرها خیره شوید. با ما همراه شوید چون قرار است مهمان فیلبند باشید. روستای بکر که تماشای زیبای های بی‌نظیر آن در طول سفر به شمال خارج از لطف نیست. ما با شما در مورد تمام فصول فیلبند و آب‌وهوای آن خواهیم گفت و سپس پیرامون اجاره ویلا در فیلبند مطالبی را با شما عزیزان در میان می‌گذاریم تا ساده‌تر دست به تصمیم‌گیری برای اقامت در این روستا بزنید. با ما همراه شوید اگر می‌خواهید به روستای فیلبند و جنگل ابر در ۲۴۰ کیلومتری شهر تهران، به سمت شهر آمل در استان مازندران و جاده هراز بروید.

 با روستای فیلبند آشنا شویم

یکی دیگر از روستاهای زیبای استان مازندران فیلبند است که تماشای آن را به گردشگران خوش‌ذوق توصیه می‌کنیم. این روستا در یک موقعیت جغرافیای بسیار بی‌نظیری قرارگرفته است. از همین رو نیمی از سال ابرها طبیعت بکر این روستا را پوشانده‌اند. هوای مه‌آلود با نمی از شبنم مگر می‌شود تماشایی نباشد. حرکت تماشایی ابرها بر بالای سر شما در دل روستا آن‌هم در فصل گرم یک آب‌وهوای بکر و مطبوع را برای شما تشکیل می‌دهد. توصیه می‌شود زمستان به این روستا سفر نکنید چون افراد روستایی هم خود روستا را به دلیل سردشدن هوا خالی می‌کنند و به منطقه دیگری کوچ می‌کنند. با قرارگرفتن این روستا در ارتفاعی در حدود 2.300متر از سطح دریا می‌توان گفت یکی از بلندترین روستاهای استان مازندران است. به همین خاطر به آن لقب بام شرقی مازندران را هم داده‌اند.

مسیرهای دسترسی به فیلبند را بشناسیم

 اگر تصمیم خود را برای سفر به این روستا گرفته‌اید با ما همراه باشید تا راه‌های دسترسی به آن را مطلع شوید. این را به یاد داشته باشید که سفر به این روستا و اجاره ویلا در فیلبند فقط در شش ماه اول سال توصیه می‌شود و شش ماه دوم بهتر است دور آن را یک خط قرمز بکشید.

2

 سفر از تهران به فیلبند

 از بزرگراه تهران- پردیس از شهر رودهن خودتان را به خروجی جاده هراز برسانید سپس به سمت جنگل‌های الیمستان و روستای پرن بروید و وارد مسیر فرعی جاده فیلبند بشوید. این مسیر 170 کیلومتری به دلی پیچ‌وخم‌های بسیاری که دارد تقریباً 5 ساعت زمان برای رسیدن از شما می‌گیرد.

سفر از مشهد به فیلبند

برای کسانی که در سمت شمال شرقی کشور هستند باید بگویم که بهترین مسیر برای شما از شهرهای ساری و بابل و آمل دنبال می‌شود. ابتدا باید به شهر رشت و سپس به آمل بروید و ازآنجا به فیلبند راهی شوید. بسته به توقف‌های بین جاده‌ای دارد که چقدر قرار است در این مسیر باشید اما به‌طور تقریبی زمانی بیشتر از 5 ساعت را در جاده خواهید بود.

آب هوای فیلبند در چهارفصل سال

 برای سفر بهتر است با موقعیت جغرافیای فیلبند آشنا باشید تا مشکلی در طول مسیر و زمان اجاره ویلا در فیلبند برای شما پیش نیاید. از همین رو قدری در مورد چهارفصل این منطقه با شما خواهیم گفت.

بهار چهارفصل فیلبند

 می‌گویند بهار می‌توانید چهارفصل را در این روستا مشاهده کنید. شاید یک روز کاملاً هوا آفتابی باشد اما روز دیگر شاهد بارش باران باشید. حتی شاید وجود رنگین‌کمان هم در برخی از روزها نتواند مانع بارش تگرگ و برف شود. پس آب‌وهوای متغیر این روستا طلب می‌کند پیش از رزرو اتاق برای اقامت در این روستا حتماً اخبار هواشناسی را دنبال کرد.

3

 

تابستان خوش آب‌وهوای بکر فیلبند

قرار است با شما از تابستان بگویم فصلی که سفر به هر نقطه ایران خوشایند است مخصوصاً فیلبند که بهترین‌ها را برای شما مهیا می‌کند. ازآنجایی‌که گرمای تابستان‌ همه را به مناطق ییلاقی راهی می‌کند. باید بگویم بهترین آب‌وهوا را در این فصل با خنک‌های نسیمش می‌توانید تجربه کنید. هرچقدر از تابستان دورتر شویم خطر در این روستا برای گردشگری بیشتر می‌شود.

پاییز و کاهش ترددهای جاده‌ای به فیلبند

 اگر در روزهای پاییزی و نیمه دوم سال قرار است برای اجاره ویلا در فیلبند اقدام کنید. توصیه می‌شود حتماً از اخبار هواشناسی مطلع شوید. محلی‌ها عنوان کرده‌اند که هوا در نیمه دوم سال به‌قدری در این منطقه سرد می‌شود که هیچ وسیله گرمایشی یاری گرم‌کردن اهالی این منطقه را ندارد. از همین رو بومی‌ها و محلی‌ها خود نیز بار می‌بندند و به روستاهای گرم‌تر برای گذران زندگی‌شان می‌روند.

زمستان و ممنوعیت سفر به فیلبند

هیچ وقت توصیه نمی‌کنیم که زمستان به فیلبند سفر داشته باشید. آب‌وهوای این منطقه از پاییز به بعد به‌قدری سرد می‌شود که آفتاب سوزان ‌هم یاری گرم کردن این روستا را ندارد. وجود ابر به دلیل ارتفاع بالای این روستا مانع از آن می‌شود که شانس سالم برگشتن به خانه را داشته باشید. چون بارندگی‌های مداوم زمین را گل‌آلود و لغزنده کرده است و رفت‌وآمد را برای شما عملاً غیرممکن خواهد کرد.

 کلام آخر پیرامون اجاره ویلا در فیلبند

 همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید برای اقامت در فیلبند باید در شش ماه اول سال اقدام کنید. شما هیچ مهمان‌پذیری را در این روستا نخواهید دید. پس‌نیاز است در دل خانه‌های روستایی و محلی اقامت خود را تجربه کنید. البته قیمت رزرو اتاق در این روستا در تابستان و بهار قدری بالا است. خارج از لطف نیست که بدانید در قسمت غربی روستا مسافرخانه‌ای بانام تکیه غرب مهیا شده است تا به شما خدمت‌رسانی کند. در نزدیکی امام‌زاده قاسم فیلبند نیز یک مهمان‌پذیر کوچک وجود دارد. این انتخاب شما است که از بین این سه اقامت گاه کدام را انتخاب کنید. امید است راهنمایی‌های ارائه‌شده برای اجاره ویلا در فیلبند شمال در دل ابرها موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد و تجربه خوشی را از این سفر در خاطرات خود به یادگار بگذارید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها