|

شب سوم در خانه اندیشمندان/ چرا شهرداری در اتاق‌ها را قفل کرده است؟

شهرداری تهران، از شب سه شنبه (۱۳ تیر ۱۴۰۲) با حضور پرتعداد در خانه اندیشمندان علوم انسانی سعی در تخلیه این مجموعه دارد.

شب سوم در خانه اندیشمندان/ چرا شهرداری در اتاق‌ها را قفل کرده است؟

 

به گزارش خبرنگار شبکه شرق، جمعی از اساتید و مدیران خانه اندیشمندان علوم انسانی دیشب  را هم در ساختمان موسسه گذراندند. این سومین شبی است که  بعد از حضور شهرداری در مجموعه، آن‌ها حاضر به ترک ساختمان نشده‌اند.

امین توکلی، معاون فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ۳ روز گذشته در توییتر بارها موضوع پلمب را رد کرده است. اما سوال این جاست، اگر ساختمان پلمب نیست، چرا شهرداری قفل درها را تغییر داده و برخی درها را  از دیروز قفل کرده است؟ و چرا شهرداری با توجه به فرایند قانونی مسئله را پیگیری نمی‌کند؟

شهرداری تهران، از شب سه شنبه (۱۳ تیر ۱۴۰۲)  با حضور پرتعداد در خانه اندیشمندان علوم انسانی سعی در تخلیه  این مجموعه دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و مدیرکل مطالعات فرهنگی و اجتماعی به همراه تعداد زیادی عوامل اجرایی شهرداری تهران از همان شب بدون در اختیار داشتن حکم تخلیه قانونی ، اقدام به تغییر قفل‌ها و کردند.

شهرداری و مدیران و اعضای موسسه خانه اندیشمندان علوم انسانی ۳ روز ۳ شب است که در ساختمان موسسه  هستند.  با وجود دستور قضایی و شکایت موسسه، نیروهای شهرداری حاضر به ترک ساختمان نیستند.

لازم به ذکر است، این ساختمان به شهرداری تعلق دارد و بر اساس قراردادی میان سازمان املاک و مستغلات شهرداری  در دهه ۹۰ در اختیار موسسه خانه اندیشمندان علوم انسانی قرار گرفته است. شهرداری تهران برای فسخ این قرارداد باید مراحل قانونی را طی کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها