|

آشنایی با اتاق فرار به همراه بررسی ترسناک ترین اتاق فرارها

به دنبال یک تفریح خفن و جذاب هستید؟ خب، مقاله‌ی درستی را انتخاب کرده‌اید. در این مقاله قرار است بهترین تفریح جوانان امروزی ایران را به شما معرفی کنیم. خبر بهتر هم آن است که قرار است چند تا از بهترین‌ها در این زمینه را نیز برایتان لیست کنیم تا مشکلی در پیدا کردن آن‌ها نداشته باشید.

آشنایی با اتاق فرار به همراه بررسی ترسناک ترین اتاق فرارها

 

می‌پرسید این تفریح چیست؟ بله! اتاق فرار! اتاق های فرار در سال‌های اخیر به شدت در ایران ترند شده‌اند. این اتاق های فرار بعضا به اصلی‌ترین تفریح برخی جوانان تبدیل شده به طوری که بسیاری از آن‌ها گروه‌های حرفه‌ای تشکیل داده‌اند و برای تجربه‌ی برخی اتاق های فرار حتی به شهرهای دیگر سفر می‌کنند.

در ادامه‌ی مقاله قرار است ابتدا اتاق فرار و قوانین آن را با هم بررسی کنیم و چند تا از ترسناک‌ترین عناوین را نیز مرور کنیم.

 

اتاق فرار چیست و چه قوانین دارد؟

اتاق های فرار بازی‌های ماجراجویی فیزیکی هستند که در آن بازیکنان در یک اتاق حبس شدهاند و باید یک سری از پازل‌ها و معماها را با استفاده از سرنخ‌ها، نکات و استراتژی در یک محدودیت زمانی مشخص حل کنند تا از اتاق "فرار کنند". این اتاق‌ها معمولاً مضمونی دارند و می‌توانند بر اساس سناریوهای مختلفی مانند داستانی معمایی، سرقت، ترسناک یا ماجراجویی باشند.

شرکت‌کنندگان در تیم‌هایی که معمولاً بین ۲ تا ۸ نفر هستند برای کشف اشیاء پنهان، رمزگشایی کدها، حل پازل‌ها و تکمیل کارهایی که منجر به یافتن کلیدها یا ترکیب‌هایی می‌شود که در نهایت به آن‌هااجازه خروج از اتاق را می‌دهد، با هم کار می‌کنند. پازل‌های اتاق‌های فرار می‌توانند شامل طیف گسترده‌ای از چالش‌ها، از جمله پازل‌های منطقی، مسائل ریاضی، تشخیص الگو، رمزگشایی پیام‌ها، وظایف فیزیکی و غیره باشند.

اتاق‌های فرار تجربه‌ای همهجانبه و تعاملی را ارائه می‌دهند که برای حل موفقیت‌آمیز چالش‌ها و فرار قبل از تمام شدن زمان نیاز به کار تیمی، ارتباط، تفکر انتقادی و خلاقیت دارد. آن‌هابه فعالیت‌های سرگرمی محبوب تبدیل شدهاند و در شهرهای مختلف در سراسر جهان در دسترس هستند و موضوعات و سطوح دشواری مختلفی را برای پاسخگویی به اولویت‌ها و سطوح مهارت‌های مختلف شرکت کنندگان ارائه می‌دهند.

قوانین اتاق های فرار بسته به مکان خاص اتاق فرار و طراحی بازی ممکن است کمی متفاوت باشد، اما برخی از دستورالعمل‌ها و قوانین رایج وجود دارد که به طور کلی رعایت می‌شوند:

اندازه تیم: اکثر اتاق های فرار دارای اندازه تیمی توصیه شده هستند که معمولاً بین 4 تا 8 بازیکن است. رعایت تعداد پیشنهادی شرکت کنندگان برای بهترین تجربه، ضروری است.

محدودیت زمانی: یک محدودیت زمانی مشخص، معمولاً حدود 60 تا 90 دقیقه، برای بازیکنان وجود دارد که بتوانند تمام پازل‌ها، معماها و چالش‌های داخل اتاق را حل کنند و فرار کنند. تیم‌ها باید زمان خود را به طور موثر مدیریت کنند تا قبل از اتمام زمان، بازی را کامل کنند.

عدم استفاده از خشونت: معمولاً بازیکنان از استفاده بیش از حد قدرت، یا رفتار مخرب برای حل پازل منع می‌شوند. اتاق های فرار طوری طراحی شدهاند که از طریق چالش‌های ذهنی، منطق و کار گروهی به جای قدرت فیزیکی حل شوند.

سرنخ‌ها و هینت: اتاق‌های فرار اغلب راهی برای دریافت هینت یا سرنخ‌هایی در اختیار بازیکنانی قرار می‌دهند که در یک پازل یا معمای خاص گیر کرده‌اند. بسته به قوانین خاص بازی، ممکن است تعداد نکات موجود محدود باشد یا با جریمه زمانی همراه باشد.

سسسسسسس

عدم استفاده از ابزار خارجی: بازیکنان معمولاً مجاز به آوردن ابزار یا وسایل بیرونی به اتاق فرار نیستند، مگر اینکه صراحتاً توسط قوانین بازی مجاز باشد. این برای اطمینان از عدالت و حفظ یکپارچگی بازی است.

به اتاق احترام بگذارید: از شرکت کنندگان انتظار می‌رود که به وسایل، مبلمان و چیدمان کلی اتاق احترام بگذارند. آسیب عمدی یا بدرفتاری با وسایل داخل اتاق معمولاً مجاز نیست.

دستورالعمل‌ها را دنبال کنید: بازیکنان باید قبل از ورود به اتاق فرار از هر دستورالعمل یا دستورالعمل خاصی که توسط گیم مستر یا جلسه مقدماتی ارائه شده است پیروی کنند.

ایمنی: اتاق های فرار به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ایمن باشند، اما بازیکنان هم باید دستورالعمل‌های ایمنی ارائه شده توسط سالن را رعایت کنند. اگر شرایط اضطراری یا نیاز به خروج فوری از اتاق وجود داشته باشد، معمولاً روش‌های اضطراری در محل وجود دارد.

برای شرکت کنندگان ضروری است که با قوانین و دستورالعمل‌های خاص اتاق فراری که بازدید می‌کنند آشنا شوند، زیرا این قوانین ممکن است از مکانی به محل دیگر یا بر اساس موضوع یا طراحی خاص اتاق متفاوت باشد.

ترسناک‌ترین اتاق فرارهای ایران

ژانر ترسناک از آن ژانرهاست که شدیدا طرفدار دارد. به همین دلیل بسیاری از اتاق‌های فرار با استفاده از المان وحشت طراحی و پلی می‌شوند. اما ترسناک‌ترین و حرفه‌ای‌ترین‌ها کدامند؟ برایتان یک لیست کوچک جمع آوری کرده‌ایم.

اتاق فرار فرقه سیاه: این اتاق فرار در پیروزی تهران قرار دارد و اکثر کاربران تایم فورفان به اتفاق معتقدند که یکی از ترسناکتربن اتاق فرارهای موجود است. سناریو و فضاسازی حرف ندارد. پرسنل هم که عالی و حرفه‌ای هستند. خلاصه همه چیز برای یک تجربه خفن آماده است.

یییییییی

اتاق فرار زیرزمین: این اتاق فرار هم در پونک تهران قرار دارد و یکی از ترسناکترین‌هاست. داستان هم اینگونه شروع می‌شود که قرار است برای گرفتن سهم ارثتان بروید که جریانات عجیب شروع می‌شود. تمامی بازیکنانی که در وبسایت تایم فورفان فعال هستند، در مورد این اتاق فرار نظر مثبت داشته‌اند.

دیگر عناوین ترسناک: از دیگر اتاق فرارهای حرفه‌ای با تم ترسناک می‌توان به کارخانه متروکه، کولی، منفی 4، پاپ جن گیر و سم اشاره کرد.

 

وبسایت تایم فورفان

تایم فورفان یکی از مجموعه‌های حرفه‌ای در زمینه اتاق فرار و اتاق فرار ترسناک است. در وبسایت این مجموعه می‌توانید اتاق فرارها را با توضیحات و مشخصات کامل به تفکیک ژانر و شهر بررسی کنید. همچنین می‌توانید نظرات دیگر بازیکنان را نیز بخوانید و طبق این اطلاعات تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام بازی را با دوستانتان تجربه کنید.

خبر خوش دیگر این است که تایم فورفان تقریبا همیشه تخفیف‌های عالی دارد! برای همین اگر یک طرفدار پیگیر باشید می‌توانید از تخفیف‌ها هم استفاده کنید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها