|

هشدار مهم درباره کولاک برف و سقوط بهمن/ سامانه جدید بارشی در راه است

سازمان هواشناسی با صدور هشدار در خصوص کولاک برف و سقوط بهمن در چند استان کشور، از ورود سامانه بارشی جدید خبر داد.

هشدار مهم درباره کولاک برف و سقوط بهمن/ سامانه جدید بارشی در راه است

به گزارش شبکه شرق، سازمان هواشناسی، با توجه به میزان بارش برف، از احتمال وقوع بهمن در برخی مناطق خبر داد و اعلام کرد: سامانه بارشی جدید، سه‌شنبه وارد کشور می‌شود.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز «یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲» در برخی مناطق استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی بارش برف و باران و در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

همچنین امروز در بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق مرکزی و شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. با توجه به میزان بارش برف و وزش باد، احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی وجود دارد.

طی امروز و فردا، در برخی مناطق غرب و شمال غرب بارش پراکنده برف و وزش باد روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف است. روز دوشنبه در برخی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی شده است.

روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور بارش برف باران و وزش باد روی می‌دهد.

روز چهارشنبه سامانه بارشی در شمال شرق خواهد فعال بود و به‌تدریج از مرزهای شرقی خارج می‌شود. طی امروز و فردا در نیمه غربی، دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شمالی و طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق کشور افت محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. طی سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

هشدار هواشناسی درباره کولاک برف و سقوط بهمن

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از بارش برف و باران در برخی نقاط کشورو احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در تشریح وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار کرد: امروز(۱۵ بهمن ماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام مستقر می‌شود. بعد از ظهر در مناطق مرزی آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی نقاط آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۱۶ و ۱۷ بهمن ماه)، با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال ایلام، لرستان، ارتفاعات شمال خوزستان، همدان، زنجان و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش باران و برف و وزش باد شدید رخ می‌دهد. طی این دو روز در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه(۱۸و ۱۹ بهمن ماه) در غالب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

ضیاییان اضافه کرد: تا روز سه شنبه در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد لذا احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا روز سه شنبه مواج خواهد بود.

او در مورد وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶بهمن‌ماه) قسمتی ابری، از بعدازظهر نیمه ابری و افزایش باد، گاهی بارش پراکنده حداقل دمای دو و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی سه‌شنبه (۱۷بهمن‌ماه) نیمه ‌ابری، در بعضی ساعت‌ها ابری و وزش باد شدید، گاهی بارش پراکنده باران و در شب کاهش ابر با حداقل دمای چهار و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان گفت: طی فردا و پس فردا، بیرجند با کمینه دمای ۸- و ۴- درجه سانتیگراد، سردترین و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین مراکز استان‌ کشور گزارش شده‌اند.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها