|

برنامه دولت برای ساعت کاری و افزایش تعطیلات آخر هفته/ ساعت کاری کارمندان تغییر می‌کند؟

برنامه دولت برای تغییر یا کاهش ساعت کاری و افزایش تعطیلات آخر هفته اعلام شد.

برنامه دولت برای ساعت کاری و افزایش تعطیلات آخر هفته/ ساعت کاری کارمندان تغییر می‌کند؟

به گزارش شبکه شرق،  سخنگوی اقتصادی تغییرات ساعت کاری و همچنین طرح تغییر روز‌های تعطیل و افزایش تعطیلات آخر هفته توضیحاتی ارائه کرد.

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت امروز «سه‌شنبه، ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳»، در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی پیرامون تغییرات ساعت کاری و همچنین طرح تغییر روز‌های تعطیل و افزایش تعطیلات گفت: دولت فعلا مصوبه‌ای در دستور کار خود برای تغییر ساعت کاری به منظور رفع ناترازی‌های انرژی ندارد. 

سخنگوی اقتصادی دولت ضمن اعلام اینکه دولت فعلا مصوبه‌ای در دستور کار خود برای تغییر ساعت کاری به منظور رفع ناترازی‌های انرژی ندارد، گفت: در سال جدید، از منظر کنترل تقاضای ارز، در ثبت سفارش برای وزارتخانه‌های صنعت، کشاورزی و بهداشت حدگذاری خواهد شد و مشوق‌هایی برای ایجاد انگیزه بیشتر صادرکنندگان جهت انتقال ارز اجرا می‌شود. 

سخنگوی اقتصادی دولت، در ابتدای نخستین نشست خبری سال جدید، ضمن یادآوری اینکه اقتصاد ایران در پایان دولت دوازدهم از سه مسئله مهم رنج می‌برد، اظهار کرد: اول اینکه بحرانی شدن ناترازی‌های مختلف موجب شده بود در طول دهه ۹۰، نرخ تورم از سطوح ۲۰ تا ۲۵ درصد، به میانگین ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. دومین موضوع نیز رشد ناپایدار و در برخی فصول دولت سابق با ثبت ارقام منفی، اندازه اقتصاد ایران را کاهش داد.

وزیر اقتصاد با اشاره به محورهای برنامه دولت برای «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: حرکت به سمت تقویت فرهنگ، یکی از برنامه‌های دولت است که نیازمند استفاده از ایده‌های کارآفرینی و سرمایه‌های مردم است. برنامه دوم، بهبود فضای کسب‌وکار است که نه تنها در حوزه تسهیل مجوزها بلکه در زمینه کاهش بار مقرراتی هم در دستورکار دولت قرار می‌گیرد.

تغییر ساعت کاری در دستورکار دولت نیست

سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به پرسشی درباره تغییر ساعت کاری و طرح تغییر روزهای تعطیل، اعلام کرد: دولت فعلا مصوبه‌ای در دستورکار خود برای تغییر ساعت کاری به منظور رفع ناترازی‌های انرژی ندارد. در موضوع تعطیلات نیز از آن جهت که این موضوع همچنان در حال بررسی است، نمی‌توان اظهارنظر قاطع داشت.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها