|

بارش برف و باران در جاده‌های کشور؛ ممنوعیت تردد و محدودیت‌ ترافیکی جاده‌های شمال اعلام شد/ ویدئو

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها و جاده‌ها و جزئیات ممنوعیت تردد و محدودیت‌ ترافیکی جاده‌های شمال اعلام شد.

بارش برف و باران در جاده‌های کشور؛ ممنوعیت تردد و محدودیت‌ ترافیکی جاده‌های شمال اعلام شد/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات ویژه عید سعید فطر، تا شنبه (۲۵ فروردین ماه) در جاده‌ها اعمال می‌شود.

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها و جاده‌ها و جزئیات ممنوعیت تردد و محدودیت‌ ترافیکی جاده‌های شمال اعلام شد.

محدودیت‌های ترافیکی تعطیلات ویژه عید سعید فطر، تا شنبه (۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳) در جاده‌های شمالی کشور تمدید شد. اجرای این محدودیت‌ها به افزایش حجم تردد در محورها بستگی خواهد داشت و با توجه به شرایط ترافیکی محورها، هرگونه محدودیت تردد در ساعت و یا نحوه اجرا محتمل خواهد بود.

ممنوعیت تردد موتورسیکلت در جاده‌ها

تردد موتور سیکلت تا ساعت (۶ صبح شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۵) از محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس به جز موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک، ممنوع است.

جاده چالوس

*اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب؛ پیش‌بینی محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک

محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور روز پنج‌شنبه «۲۳ فروردین ماه»ُ به این شرح اعلام می‌شود:

۱) از ساعت ۱۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌شود. (شمال به جنوب)

۲) از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک‌طرفه اعمال خواهد شد.

۳) از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

اعمال محدودیت تردد جاده‌ها، جنوب به شمال

محدودیت قطعی تردد؛ محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در این محور جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۲۴:

۱) از ساعت ۰۸:۳۰ آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرورهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.

۲) از ساعت ۰۹:۳۰ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌شود.

۳) از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اجرا خواهد شد. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

* تردد از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

*محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در این محور روز شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۵ در صورت پرحجم بودن ترافیک:

جاده کندوان

۱) از ساعت ۱۰ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرورهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.

۲) از ساعت ۱۱ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل.

۳) از ساعت ۱۳ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه اجرا می‌شود. (شمال به جنوب)

۴) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه خواهد شد.

همچنین تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۸ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

جاده هراز

در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأموران پلیس راه محدودیت یک‌طرفه مقطعی تا روز جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۲۴ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

منوعیت تردد وسیله نقلیه سنگین در جاده چالوس

محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج-چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.

محور هراز:

الف) تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.

ب) تردد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۶ روز سه‌شنبه مورخ «۱۴۰۳/۰۱/۲۱» الی ساعت ۲ روز شنبه «مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۵» از محور هراز ممنوع خواهد بود.

آمار کشته‌شدگان تصادفات عید فطر و اجرای محدودیت و ممنوعیت ترافیکی جدید در جاده‌ها

 تاکنون در تعطیلات عید فطر، ۷۰ نفر بر اثر تصادف جان باخته و ۲۲۲۳ نفر هم مجروح شده‌اند.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به مرگ ۷۰ نفر در تصادفات تعطیلات عید فطر از ۲۱ فروردین ماه تا امروز «پنج‌شنبه، ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۳»، از اجرای محدودیت‌های ترافیکی از صبح فردا «جمعه، ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳» در جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال خبر داد.

سردار مومنی، رئیس پلیس راه کشور با اشاره به آغاز طرح ترافیکی ویژه تعطیلات عید فطر از ۲۱ فروردین گفت: این طرح، تا ۲۵ فروردین ماه، در جاده‌های کشور اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به تردد روان در اکثر محورهای کشور گفت: همچنین بارش باران را در برخی محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل گیلان، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی را شاهد هستیم.

او گفت: در طول اجرای طرح، خوشبختانه شاهد کاهش آمار جان‌باختگان تصادفات، به میزان ۶۳ درصد بودیم؛ همچنین تعداد مصدومان تصادفات هم ۱۷ درصد کاهش یافته است اما با این وجود، متاسفانه در این مدت، ۷۰ نفر از هم‌وطنان در تصادفات جان خود را از دست دادند و ۲۲۲۳ نفر هم مصدوم و مجروح شده‌اند.

به گفته رئیس پلیس راه کشور، برای فردا، آخرین روز تعطیلات عید فطر، محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی شده است. از ساعت ۸:۳۰ صبح فردا، «جمعه، » آزادراه تهران-شمال به سمت چالوس مسدود می‌شود؛ از ساعت ۹:۳۰، از پل زنگوله، مسیر به سمت چالوس مسدود می‌شود و از ساعت ۱۱:۳۰، از مرزن‌آباد به سمت تهران مسیر یک‌طرفه می‌شود.

مومنی همچنین با اشاره به بازگشایی قطعه دو آزادراه تهران-شمال، گفت:‌ امسال مثل سنوات گذشته محدودیت‌های ترافیکی برای مردم بومی و محلی ایجاد نمی‌کنیم؛ این هموطنان می‌توانند از مسیر قدیم کرج چالوس تا تونل کندوان تردد داشته باشند ولی آن دسته از هم‌وطنانی که قصد رفتن به سمت چالوس را داشته باشند، از ساعت هفت به بعد، نمی‌توانند  از میدان امیرکبیر تردد کنند.

فرمانده پلیس راه کشور درباره حجم ترافیکی بالای مسافران در برخی استان‌ها، گفت:‌ بیشترین انباشت  را در استان‌های گیلان، مازندران ، گلستان و خراستان رضوی را شاهد هستیم. توصیه به هموطنان این است که به هنگام برگشت قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند و به هنگام خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی نکنند. متاسفانه نزدیک به ۴۴ درصد تصادفات جاده‌ای در کشور، به علت عدم توجه به جلو است که بخشی از آن، به علت استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی است.

 

بارش باران در جاده‌های ۱۶ استان

مرکز مدیریت راههای کشور سازمان راهداری از ترافیک سنگین جاده چالوس، محور تهران-فشم، آزادراه کرج-قزوین و بارش باران در جاده‌های ۱۶ استان خبر داد.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور و سازمان راهداری، در حال حاضر، در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل بیلقان تا سرودار، در مسیر(شمال به جنوب) محدوده‌های مکارود، هزارچم، ولی آباد و وینه، آزادراه کرج-قزوین محدوده مهرویلا، آزادراه قزوین-کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس و محور تهران-فشم محدوده‌های گردنه قوچک و شمیران ترافیک سنگین است.

در محورهای هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت مسیر (رفت و برگشت) تردد وسایل نقلیه روان بوده و محورهای شمالی دارای بارش باران و مه‌گرفتگی در ارتفاعات است.

برخی محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران، تهران، زنجان، گلستان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مرکزی، لرستان، کرمانشاه و کرمان دارای بارش باران است.

ترافیک سنگین در جاده‌ چالوس و هراز و محورهای شمالی کشور

براساس آخرین آمار از وضعیت جاده‌های کشور، ترافیک در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل بیلقان تا سرودار و آزادراه تهران-پردیس محدوده ابتدای آزادراه سنگین است.

ترافیک در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل بیلقان تا سرودار، محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده شهر دماوند و آزادراه تهران-پردیس محدوده ابتدای آزادراه سنگین است.

همچنین تردد در محور هراز، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت مسیر (رفت و برگشت) روان و محورهای شمالی دارای بارش باران است.

طبق آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورهای آزادراه تهران-کرج- قزوین حدفاصل پل کلاک تا پل فردیس و محدوده مهرویلا، آزادراه قزوین-کرج محدوده‌های پایانه شهید کلانتری و پل فردیس و محور تهران-فشم محدوده گردنه قوچک سنگین است.

هم اکنون آخرین وضعیت جوی نشان می‌دهد، در برخی از محور استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، گیلان، مازندران، تهران، زنجان، گلستان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کرمان دارای بارش باران است.

محورهای غیر شریانی هشتگرد-طالقان و محورهای فصلی سروآباد-پاوه، سی سخت-پادنا، گنج‌نامه-تویسرکان، وازک-بلده و پونل-خلخال دارای انسداد است.‌

توضیحات رئیس پلیس راه کشور درباره آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌ها

رئیس پلیس راه کشور از همه هموطنانی که در تعطیلات عید فطر به مسافرت رفته‌اند، درخواست کرد که زمان برگشت از سفر خود را مدیریت کنند.

بنابر بر اعلام مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، امروز در دومین روز از تعطیلات عید فطر، برغم بارش باران در محورهای شمالی کشور، ترافیک در تمامی محورها از جمله چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت «روان» است.

اما با توجه به پیش‌بینی موج بازگشت مسافران در روز جمعه «۲۴ فروردین ماه»، سردار مومنی، رئیس پلیس راه کشور از همه هم‌وطنانی که در این تعطیلات به مسافرت رفته‌اند، درخواست کرد که زمان برگشت از سفر خود را مدیریت کنند و به روز و ساعات پایانی تعطیلات موکول نکنند.

سردار مومنی این را هم گفت: آن دسته از مسافرانی که می‌توانند، روز بعد از تعطیلات از سفر بازگردند، تا ترافیک جاده‌ای روان‌تر شود.

رئیس پلیس راه کشور همچنین از همکاری همه مسافران و هموطنان ساکن در محورهای شمالی با پلیس راهور در اجرای طرح‌های ترافیکی تشکر کرد.

بارش برف در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان همدان

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان همدان از بارش برف بهاری و اجرای ۹۰۰ کیلومتر باند برف‌روبی و نمک‌پاشی در محورهای کوهستانی و گردنه‌های استان خبر داد.

مهرداد آهکی، مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان همدان امروز (۲۳ فروردین ماه) گفت: عوامل راهداری استان همدان قبل شروع هر بارندگی با آمادگی کامل در سطح محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان حضور دارند و با پایش کامل راه‌ها شامل پل‌ها، آبروها، کنترل سیلاب‌های احتمالی، رفع آبگرفتگی‌ها، رفع آب‌شستگی‌ها، هدایت آب‌های سطحی به خارج از سطح جاده و برف‌روبی و نمک‌پاشی محورها در صورت لزوم برای جلوگیری از راه‌بندان در اسرع وقت اقدام می‌کنند.

️او بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته با توجه به بارش شدید باران همراه با کاهش دما در گردنه‌های اسدآباد، گرین نهاوند، سوباشی کبودرآهنگ، چشمه‌علی محمد ملایر، گرمک رزن و حتی در برخی محورهای روستایی شاهد بارش برف بودیم که در همین رابطه ۹۰۰ کیلومتر باند برف‌روبی و نمک‌پاشی توسط راهداران در سطح راه‌های استان انجام شد و در هیچ‌یک از محورهای مواصلاتی مسدودی نداشتیم.

به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، آهکی با اشاره به فرا رسیدن تعطیلات عید فطر و شروع موج جدید مسافرت‌ها، افزود: اکنون تمام محورهای استان همدان باز است و ترافیک نیمه‌سنگین دارد و این، مستلزم رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی، پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز، استراحت کافی، رعایت سرعت مطمئنه توسط رانندگان است.

بارش تگرگ در جاده گواور به اسلام‌آباد غرب

بارش تگرگ در جاده گواور به اسلام‌آباد غرب، این محور را سفیدپوش و تردد در آن را با کندی رو‌به‌رو کرد.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها