|

سیل و آب‌گرفتگی گسترده در ۲۳ استان کشور/ ویدئو

آخرین وضعیت امدادرسانی به شهروندان گرفتارشده در سیل و آب‌گرفتگی در ۲۳ استان کشور اعلام شد.

سیل و آب‌گرفتگی گسترده در ۲۳ استان کشور/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ۲۳ استان، از امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر خبر داد.

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات به تشریح خدمات ارائه شده در سیل و آبگرفتگی از ١٢ تا ۱۶ اردیبهشت تا ساعت اولیه بامداد امروز «یکشنبه، »، پرداخت و گفت: در این مدت زمان، ۲۳ استان (آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد) نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

او با بیان اینکه در این مدت زمان ۱۳۴ مورد عملیات امدادی انجام شده، ادامه داد: امدادگران به ۵۰۲۲ نفر امدادرسانی کردند، ۱۵۳ نفر را اسکان اضطراری دادند، ۲۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند و با دستگاه پمپاژ، آب ۱۸۶ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: ۲۱۹ تیم عملیاتی شامل ۷۷۷ نفر امدادگر در عملیات سیل و آبگرفتگی شرکت کردند.

محمودی گفت: ۳۷ دستگاه چادر، ۱۲۹۳ تخته پتو، ۶۲۷ تخته موکت، ۲۳۰۲ کیلوگرم نایلون، ۴۷۱ بسته غذایی، ۴۶۹۹ قوطی کنسروجات، ۲۰۰ قرص نان، ۲۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۵۴۸ کیلوگرم حبوبات، ۳۲۰ ست شست‌وشو و ۷۶ ست بهداشتی بین افراد متأثر توزیع شد.

آخرین وضعیت مناطقی که شب‌گذشته دچار سیل و آبگرفتگی شدند

سازمان مدیریت بحران کشور گفت: استان خوزستان و دزفول بارش‌های بسیاری را داشته است، در مناطقی از ایلام، خوزستان و چهارمحال بختیاری به راه‌های عشایری خسارت جدی وارد شده است.

شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیل

 بند خاکی که توسط فردی از کشاورزان روستای بیجورد شهرستان بردسکن احداث شده بود، بر اثر سیل تخریب و شکسته شد.

حمید اقبالی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن اظهار کرد: بند خاکی توسط مردم روستا برای آبگیری محلی باغات انجام شده بود که تذکرات لازم به آنان داده شده است.

به گفته رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن، در پایین دست این بند خاکی کم‌عمق دو بند خاکی متعلق به این اداره در ۲ روستای کبودان و نظام آباد، آب رها شده را ذخیره و جمع‌آوری می‌کند.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها