|

شناسایی و تعطیلی ۱۸ مرکز غیرمجاز ارائه‌دهنده خدمات زیبایی در این شهر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: مکان‌های ارائه دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند.

شناسایی و تعطیلی ۱۸ مرکز غیرمجاز ارائه‌دهنده خدمات زیبایی در این شهر

به گزارش شبکه شرق، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از شناسایی و تعطیلی ۱۸ مرکز غیرمجاز ارائه‌دهنده خدمات زیبایی از ابتدای سال جاری تاکنون در شیراز خبر داد.

مهرداد شریفی در نشست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مکان‌های ارائه دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: ۱۸ مرکز غیر مجاز ارائه‌دهنده خدمات زیبایی از ابتدای سال جاری تاکنون در شیراز شناسایی و تعطیل شده‌اند.

وی، مردم را رکن اصلی و مطالبه‌گر در ارائه خدمات سلامت استاندارد دانست و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه درمان، می‌توانند موضوع را با شماره تلفن‌های ۱۹۰ و  ۱۸۱۹ به صورت شبانه‌روزی گزارش دهند.

شریفی ادامه داد: درصد بالایی از تبلیغات سودجویانه و فریبنده نیز در مورد جراحی‌های زیبایی پوست و مو در فضای مجازی، گمراه‌کننده است و موجب می‌شود افراد متقاضی با مراجعه به این مراکز غیرمجاز، دچار عوارض جبران‌ناپذیری شوند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: تبلیغات فریبنده مراکز غیرمجاز در فضای مجازی، در شرایطی انجام می‌شود که در این مراکز برای انجام زیبایی از مواد غیرمرغوب استفاده می‌شود که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نیست. 

وی اضافه کرد: این اعمال زیبایی غیرمجاز، در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها و حتی در منزل انجام می‌شود و شهروندان نباید جان و سلامت خود را به دست این گونه افراد سودجو و بی‌صلاحیت بسپارند.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها