|

بهره‌برداری از یک جاده جدید برای ورود زائران اربعین به عراق

استاندار بصره، جنوبی ترین استان عراق، امروز شنبه از تکمیل جاده‌ای برای استقبال از زائران ایرانی به عتبات عالیات با حلول ماه محرم خبر داد.

بهره‌برداری از یک جاده جدید برای ورود زائران اربعین به عراق

به گزارش شبکه شرق، استاندار بصره اعلام کرد برای استقبال بهتر از زائران ایرانی که از مرز شلمچه برای ورود به عراق استفاده می‌کنند، جاده‌ای جدید به بهره‌برداری رسیده است.

اسعد العیدانی، استاندار بصره، جنوبی ترین استان عراق، امروز شنبه از تکمیل جاده‌ای برای استقبال از زائران ایرانی به عتبات عالیات با حلول ماه محرم خبر داد. 

براساس گزارش شفق نیوز، العیدانی این مطلب را در نشستی امنیتی با حضور مهدی صالح عبدالواحد، فرمانده ستاد عملیات الحشد الشعبی در بصره و دستگاه های امنیتی و ادارات خدماتی، برای بررسی آمادگی امنیتی ماه محرم الحرام اعلام کرد.

العیدانی در این نشست با بیان اینکه گذرگاه شلمچه یکی از گذرگاه‌های مهم بصره است و برای استقبال از زائران مجهز است، اعلام کرد: جاده خارج از شهر با همکاری ادارات مربوطه برای استقبال از زائران ایرانی تکمیل شده است. 

پیش از این رییس ستاد مرکزی اربعین پیش بینی کرد امسال چهار و نیم تا پنج میلیون زائر از مرزهای کشورمان برای حضور در مراسم اربعین عازم عراق شوند. او مرز خسروی را گذرگاه اصلی برای تردد زائران عتبات عالیات خوانده و تاکید کرد زیرساخت های آن نسبت به گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است. بر اساس تقویم رسمی کشور پنجم شهریور ماه برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری مصادف با اربعین حسینی است.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها