|

هشدار مدیریت بحران نسبت به گسترش گردوخاک در پایتخت

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک محلی و انتقال از استان‌های همجوار خبر داد

هشدار مدیریت بحران نسبت به گسترش گردوخاک در پایتخت

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران برای صدور هشدار نارنجی و احتمال وقوع باد و توفان شدید و گسترش گردو خاک در جنوب و غرب استان هشدار داد و از گروه های حساس خواست امروز وفردا خانه بمانند.

حامد یزدی مهر بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک محلی و انتقال از استان‌های همجوار خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی این سامانه از امروز یکشنبه ۱۷ تیرماه آغاز و تا پایان اواخر وقت فردا دوشنبه ۱۸ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی منطقه اثر این سامانه نیمه جنوبی و غربی استان تهران به ویژه نوار جنوبی استان خواهد بود و توصیه اکید مدیریت بحران این است که گروه‌های حساس از حضور در فضای باز خودداری کنند و حتی المقدور در خانه بمانند.

وی با اشاره به مناطق اثر مخاطره بر ضرورت پرهیز از حضور افراد در مناطق مرتفع مثل برج‌ها و دکل‌ها تاکید کرد و افزود: از دی نفعان می‌خواهیم نسبت به استحکام سازی تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها و داربست‌ها اطمینان حاصل کنند و از انجام امور عمرانی بپرهیزند.

یزدی مهر در ادامه بر لزوم اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک تاکید و عنوان کرد: مردم عزیز به خصوص ساکنان مناطق مذکور از توقف کنار درختان و سازه‌های نیمه کاره به طور جدی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین عنوان کرد: با توجه به هشدار نارنجی صادر شده آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی الزامی است و مدیریت بحران در حالت آماده باش خواهد بود.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها