|

بازگشت ۷۰ درصد از زائران ایرانی خانه خدا به کشور

مدیر عملیات حج تمتع اعلام کرد: درحال‌حاضر حدود ۲۵ هزار نفر از زائران مدینه بعد در عربستان حضور دارند.

بازگشت ۷۰ درصد از زائران ایرانی خانه خدا به کشور

به گزارش شبکه شرق، مدیر عملیات حج تمتع گفت: بیش از ۷۰ درصد از زائران ایرانی از سرزمین وحی خارج شده و به میهن بازگشتند.

غلامرضا رضایی مدیر عملیات حج تمتع درباره آخرین آمار زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه گفت: با خروج بیش از ۷۰ درصد حجاج ایرانی از عربستان تا بامداد امروز ۱۸ تیرماه کمتر از ۹ هزار نفر از زائران و عوامل در مدینه و حدود ۱۶ هزار نفر دیگر هم در مکه حضور دارند.

وی در خصوص وضعیت مدینه منوره گفت: ۶۴ کاروان زائران کشورمان در مدینه هستند و روز یکشنبه (۱۷ تیر) نیز آخرین کاروان‌های مدینه بعد از مکه رهسپار شهر پیامبر شدند و زائران مدینه بعد پس از ۵ روز اقامت رهسپار کشورمان می‌شوند.

رضایی تصریح کرد: در مجموع تا بامداد امروز ۴۴۳۵۷ زائر و عوامل در قالب ۳۱۷ کاروان از فرودگاه مدینه و ۱۷۴۳۱ نفر دیگر در قالب ۱۲۷ کاروان از فرودگاه جده به میهن اسلامی بازگشتند.

مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ در خصوص پروازها نیز توضیح داد: تا نیمه شب گذشته ۱۱۸ پرواز از فرودگاه مدینه و ۷۶ پرواز هم از فرودگاه جده زائران کاروان‌های ایرانی را به ایستگاههای ۲۱ گانه پروازی در کشورمان منتقل کردند.

رضایی تصریح کرد: درحال حاضر کمتر از ۳۰ درصد زائران و عوامل ایرانی در عربستان باقیمانده اند.

در این حال ستاد عملیات مکه با انتشار اطلاعیه‌ای به فوت ۲۸ زائر ایرانی در عربستان اشاره کرده و می‌افزاید: تاکنون ۲۶ بیمار در مکه و منا و ۲ بیمار هم در مدینه جان باختند.

گفتنی است در حج ۱۴۰۳ بیش از ۸۷ هزار زائر و عوامل کاروان‌های ایرانی به سرزمین وحی مشرف شدند و بازگشت آنها از یکم تیر به کشور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها