|

جوابیه شهرداری در خصوص دستور تخلیه انجمن جامعه شناسی: ما قانونی عمل کردیم

شهرداری تهران جوابیه‌ای در واکنش به گزارش شرق درباره «تخلیه انجمن جامعه‌شناسی ایران»، منتشر کرد.

جوابیه شهرداری در خصوص دستور تخلیه انجمن جامعه شناسی: ما قانونی عمل کردیم

شهرداری تهران جوابیه‌ای در واکنش به گزارش شرق درباره «تخلیه انجمن جامعه‌شناسی ایران»، منتشر کرد. متن جوابیه شهرداری به گزارش شرق درباره «تخلیه انجمن جامعه‌شناسی ایران» به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

مدیر مسئول محترم روزنامه شرق

در پی انتشار مطلبی در آن رسانه باعنوان «شهرداری: یا تخلیه می‌کنید، یا کلید انداخته و وسایلتان را داخل خیابان می‌اندازیم»، مورخ «۱۶ تیر‌ماه ۱۴۰۲» و انتشار آن در روزنامه، وب‌سایت و کانال تلگرام که مشتمل بر برخی دعاوی بدون اسناد بود، جوابیه زیر تقدیم می‌شود. 

مستدعی است دستور فرمایید مطابق ماده «۲۲» قانون مطبوعات عیناً در همان محل (چاپ شده در روزنامه، در همان لینکی که در سایت منتشر شده و در کانال تلگرامی) در سریع‌ترین زمان ممکن منتشر شود. 

همکاری شما مزید امتنان است.

مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل 

شهرداری تهران»

در گزارشی که «۱۶ تیرماه» در سرویس جامعه روزنامه شرق، با عنوان «شهرداری: یا تخلیه می‌کنید، یا کلید انداخته و وسایلتان را داخل خیابان می‌اندازیم» منتشر شده است، به نقل از سعید معیدفر، رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران از بازپس‌گیری و حکم تخلیه یکی از املاک تحت اختیار شهرداری خبر داده است و آن را برخلاف دستور شورای شهر اعلام کرده است.

گزارشگر بدون اشاره به دلیل حکم تخلیه این ملک، در یک قیاس ناقص به ماجرای خانه اندیشمندان اشاره کرده و خواهان توقف حکم قضایی ملک دیگری شده است. فارغ از اینکه براساس مصوبه دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران به منظور  ساماندهی املاک واگذار شده شهرداری، مدیریت شهری ملزم شد، *املاکی که بدون رعایت تشریفات قانونی در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته است، شناسایی و جهت طی مراحل تشریفات قانونی در قالب لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر ارائه شود. ملک انجمن جامعه شناسی نیز دراین لیست قرار دارد.* 

ملک مورد اشاره، یک واحد آپارتمانی در خیابان اسدآبادی است که در سال «۱۳۹۲»، به صورت رایگان و بدون مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، تحویل انجمن جامعه شناسی ایران شده بوده است.

به نظر می رسد این روزنامه منتسب به اصلاح‌طلبان با به فراموشی سپردن این موضوع که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران که هم‌طیفانش بر کرسی‌های شورای شهر تکیه زده بودند، بازپس‌گیری املاک شهرداری را به تصویب رسیده است، با حمله به وظیفه قانونی ساماندهی املاک واگذار شده شهرداری، در این برهه زمانی به دنبال ایجاد فضاسازی رسانه‌ای بر علیه شهرداری تهران است.

بنابراین، باتوجه به اینکه *ملک مذکور به صورت رایگان ۱۱ سال در اختیار انجمن جامعه‌شناسی بوده است*، شهرداری تهران جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال اقدام به اخذ حکم قضایی وفق ضوابط و مقررات قانونی از معاون دادستان تهران کرده که در این راستا *حکم تخلیه از سوی مقام قضایی صادر* شده است.

اما این روزنامه بدون توجه به موارد قانونی و فراموشی تاریخی با ایجاد یک فضاسازی رسانه‌ای نسبت به این اقدام قانونی، خواهان توقف این روند قضایی شده است.

حسب مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذارشده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی، بهره برداری و نظارت حسن اجرای این مصوبه در خصوص این املاک بر عهده *کمیسیون بند ۶ قرار می‌گیرد که این کمیسیون در هفدهمین جلسه (بند۶) مورخ ۱۴۰۱/۹/۳۰ تخلیه آپارتمان را صادر می‌کند.*

ولیکن حسب مصوبه شماره ۳۰۶، ۳۰۷ و ۳۰۸ جلسات رسمی دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران، تیرماه ۱۴۰۰، تبصره ۲ ماده ۷ این مصوبه، حق بهره‌برداری از املاک واگذار شده (موضوع این مصوبه) *۲ سال تعیین شده است.*

به اذعان رییس مرکز حقوقی شهرداری تهران، از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، املاک شهرداری تهران به ارزش بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال که در تصرف غیر بوده است باز پس گرفته شده است.

او با بیان اینکه لیست املاک واگذارشده در فواصل زمانی مختلف با همراهی معاونت اجتماعی شهرداری به روزرسانی و موارد مصرف کنونی آنها تعیین می‌شود، گفت: بازپس‌گیری املاک شهرداری تهران وظیفه روزانه ماست و به طور دائم در حال پیگیری آن هستیم.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها