|

آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳/ جزئیات مصوبه کنکوری جدید و ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها اعلام شد

برای شرکت در جلسه کنکور، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن، الزامی است.

آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳/ جزئیات مصوبه کنکوری جدید و ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها اعلام شد

به گزارش شبکه شرق، مهلت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور همه داوطلبان نوبت دوم آزمون ساعت «۲۴» امشب پایان می‌یابد.

مهلت دریافت کارت‌ شرکت در آزمون‌ همه داوطلبان امشب «چهارشنبه، ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳»، در سامانه جامع آزمون سراسری (مندرج در درگاه اطلاع­ رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور)  به پایان می‌رسد.

داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه نمایند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند (یک گروه آزمایشی اصلی «علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی» به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی) دارای ۲ کارت هستند.

داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین‌شده روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

در تمامی ۴۰۸ شهری که آزمون در آن برگزار می‌شود، باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری وجود دارد و داوطلبان می‌توانستند امروز «چهارشنبه، ۲۰ تیر ماه» به باجه‌های رفع نقص مراجعه کنند. برخی از اطلاعات در صورت مغایرت قابل رفع است که باید به سامانه مراجعه کنند.

برخی از نواقص کارت توسط خود داوطلب قابل رفع کردن است که داوطلب می تواند با ورود به کارپوشه آزمون سراسری خود در سایت سازمان ملی سنجش، اطلاعاتی که مغایرت دارد را ویرایش کند. اطلاعات شناسنامه‌ای قابل ویرایش نیست زیرا سازمان ملی سنجش این اطلاعات را از سازمان ثبت احوال دریافت کرده است. اگر اطلاعات سال اخذ دیپلم، معدل و شبیه آن مغایرت وجود داشته باشد، نیاز است که فرد آن را در سامانه جامع آزمون سراسری آن را اصلاح کند.

برای شرکت در جلسه کنکور، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن، الزامی است.

برگزاری کنکور سراسری گروه‌های ریاضی و انسانی

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: «نوبت دوم آزمون سراسری در گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی امروز پنج‌شنبه «۲۱ تیر ماه» در سلامت کامل برگزار شد.»

«عبدالرسول پورعباس» سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور افزود: «تمهیدات لازم برای حفظ امنیت و سلامت آزمون سراسری پیش بینی شده است و صبج امروز یکی از داوطلبان در یکی از حوزه‌های امتحانی سعی کرد تصویری از دفترچه سؤالات آزمون تهیه و به بیرون انتقال دهد که با هوشیاری عوامل حفاظت آزمون و مراقبان حوزه شناسایی و دستگیر شد.»

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای ارتقای سلامت آزمون سراسری گفت: «عوامل اجرایی و حفاظتی برای آرامش و امنیت داوطلبان آزمون سراسری و حفظ و صیانت از این آزمون ملی تلاش کرده‌اند، در این آزمون نسل‌های مختلف دستگاه‌های آشکارساز در حوزه‌های اصلی و فرعی به کار گرفته شده است.»

پورعباس با تشکر از دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی، تأکید کرد: «خوشبختانه با اقدامات پلیس فتا، کانال‌های فضای مجازی مدعی فروش سؤالات آزمون سراسری شناسایی شده و این مدعیان دروغین و فروشندگان ابزار تقلب دستگیر می‌شوند. قانون در تشدید مجازات افراد متخلف در شبکه‌ها و گروه‌ها صراحت دارد و تلاش برای افشای سؤالات مرتبط با آزمون سراسری در قالب همکاری در یک گروه یا شبکه به تناسب نوع جرم می‌تواند به حبس نیز منجر شود.»

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور تاکید کرد: «داوطلبان دقت داشته باشند برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.»

مصوبه کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی برقرار است

سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: «مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی را تایید کرده است و نظر مجلس شورای اسلامی در این باره رد شد.»

عبدالرسول پورعباس، سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: «مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی دو سال است که در حال اجرا است و مجلس سال گذشته مصوب کرد که تا سال ۱۴۰۶ به روال گذشته برگردیم، این موضوع به شورای نگهبان ارجاع داده شد. شورای نگهبان مصوبه مجلس را رد کرد، معمولا مصوباتی که در شورای نگهبان رد می شود یا باید مجلس آن را تصحیح کند و یا از آن عبور کند. در صورت اصرار مجلس باید موضوع به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع شود.»

پورعباس اظهار داشت: «در این مورد این مصوبه هم مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس را به مصلحت ندانست. بنابراین مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برقرار است و کار با آن ادامه می‌یابد.»

او درباره ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها از کنکور ۱۴۰۳ گفت: «در گروه علوم ریاضی و فنی حدود ۱۲۵ هزار داوطلب داریم و ظرفیت سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار نفر بوده است. برای این گروه اگر همه داوطلبان انتخاب رشته کنند صندلی وجود دارد و رقابت بر سر صندلی بهتر است.»

سرپرست سازمان ملی سنجش گفت: «درباره گروه علوم انسانی نیز حدود ۲۷۰ هزار نفر داوطلب وجود دارد که همین حدود ظرفیت وجود دارد. البته در این گروه رشته‌هایی مانند حقوق و روانشناسی دارای بیشترین رقابت هستند.»

سرپرست سازمان ملی سنجش درباره شرایط امنیت آزمون سراسری خاطرنشان کرد: «شب گذشته پلیس فتا اعلام کرده است که ۱۱۴ نفر را در زمینه تقلب و فروش تجهیزات تقلب دستگیر کرده است. شب آرامی گذراندیم و مشکل خاصی گزارش نشده است.»

پورعباس درباره شرایط گرمای هوا و احتمال قطعی برق گفت: «طبق روال هر ساله با وزارت نیرو همکاری شده است که قطعی برق در حوزه های کنکور نداشته باشیم.»

سرپرست سازمان ملی سنجش درباره میزان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ گفت: «تاکنون از ۹۸۴ هزار داوطلب، تعداد ۹۲۰ هزار نفر کارت گرفته‌اند.»

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها