|

اطلاعیه تعطیلی ادارات/ ادارات کدام شهرها و استان‌های کشور تعطیل شدند؟

جزئیات تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی برخی از شهرها و استان‌های کشور، اعلام شد.

اطلاعیه تعطیلی ادارات/ ادارات کدام شهرها و استان‌های کشور تعطیل شدند؟

به گزارش شبکه شرق، در پی افزایش بی‌سابقه دمای هوا و روند افزایشی مصرف برق، تعطیلی ادارات در چند شهر و استان کشور در دستورکار قرار گرفت. ادارات چند شهر و استان کشور، به دلیل افزایش گرمای هوا، مدیریت مصرف انرژی و آلودگی هوا تعطیل شدند.

جزئیات تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در چند شهر و استان کشور به دلیل افزایش شدید دما و گرمای بی‌سابقه، مدیریت مصرف انرژی، خیزش گرد و غبار و آلودگی هوا اعلام شد.

با توجه به خیزش گرد و غبار و آلودگی هوا، افزایش مصرف برق، پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته‌ جاری و جهت مدیریت مصرف بهینه برق، ادارات و دستگاه‌های اجرایی برخی از شهرها و استان‌های کشور، امروز «چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳» و فردا «پنج‌شنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۳» تعطیل اعلام شدند.

تعطیلی ادارات استان آذربایجان شرقی

استانداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای، جزئیات تعطیلی و تغییر ساعات کاری ادارات استان را اعلام کرد.

استانداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: « به منظور مدیریت مصرف انرژی و در اجرای پیشنهاد کارگروه انرژی استان و موافقت سرپرست استانداری، خاتمه کار کلیه ادارات استان (به استثنای دستگاه‌های خدماتی، امدادی و عملیاتی) در روز چهارشنبه «۳ مرداد»، ساعت ۱۲ ظهر تعیین می‌شود. همچنین فعالیت ادارات در روز پنج‌شنبه «۴ مرداد» به صورت دورکاری خواهد بود.»

تعطیلی ادارات استان تهران

ادارات استان تهران از ساعت ۱۲ امروز «چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳» تا پایان هفته تعطیل شد.

در پی افزایش ناگهانی دما، ادارات دولتی استان تهران امروز «چهارشنبه» از ساعت ۱۲ و فردا «پنج‌شنبه» ساعت ۱۱ تعطیل می‌شوند. این تصمیم با توجه به پیش بینی‌ها مبنی بر تداوم گرما و خطرات ناشی از آن اتخاذ شده است.

این تعطیلی توسط اداره کل روابط عمومی استانداری تهران اعلام شده است. لازم به ذکر است، بانک‌ها، ادارات خدماتی و امدادی از این تعطیلی مستثنی است.

بر اساس این گزارش، توصیه می‌شود، مردم طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، چهارم و پنجم مردادماه برای حفظ سلامتی در صورت عدم ضرورت از تردد در فضای باز خودداری کنند.

تعطیلی ادارات استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: باتوجه به ورود توده هوای گرم کم سابقه و نیز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان پنج‌شنبه «چهارم مردادماه» تعطیل شد.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در حاشیه جلسه کارگروه مدیریت بحران استانداری اصفهان، اظهار کرد: به دنبال فعال شدن کانون‌های گردوغبار و باتوجه به اعلام اداره کل هواشناسی مبنی بر افزایش کم سابقه دما و ورود توده هوای گرم به استان، بمنظور حفظ سلامت شهروندان و پایداری جریان انرژی، پنج‌شنبه «چهارم مردادماه» ادارات، بانک‌ها و شهرداری‌های استان تعطیل خواهند بود. دستگاه‌های خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی استان در این ایام خدمت‌رسانی خواهند داشت. رعایت بهداشت فردی، کاهش زمان حضور در فضای باز و تابش مستقیم نور خورشید، کاهش رفت‌و‌آمد در سطح شهر و استفاده بهینه از انرژی برق و آب در روزهای جاری، ضروری است.

شیشه‌فروش تاکید کرد: به منظور پایداری جریان برق خانگی و صنوف استفاده از نور طبیعی در طول روز، صرفه‌جویی در مصرف برق خصوصاً در ساعات اوج مصرف برق، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ‌های ال ای دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدررفت انرژی با نصب درزگیر و عایق پنجره‌ها نیز تأکید می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: جلوگیری از هر گونه هدررفت آب از شبکه‌های فرسوده آب شرب و فضای سبز در اماکن عمومی، پارک‌ها، ادارات، صنوف و… با بازسازی به‌موقع شبکه‌ها و رفع نواقص ضروری است‌. همچنین به واحدهای صنفی بخصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میوه‌فروشی‌ها، مغازه‌های لوستر و عموم مشترکین تاکید می‌شود نسبت به رعایت اصول صرفه‌جویی در مصرف آب و برق اقدام کنند.

تعطیلی ادارات استان مرکزی

ادارات و بانک‌های استان مرکزی فردا «پنج‌شنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۳» تعطیل هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی گفت: پایان ساعت کار ادارات این استان به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان امروز «چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳»، به دلیل مدیریت مصرف انرژی، ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه است.

سید مجتبی آل یاسین، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی  اظهار کرد: در پی پیش‌بینی افزایش بی‌سابقه دمای هوا و روند افزایشی مصرف برق در هفته جاری، در کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان مرکزی تصمیماتی اتخاذ شد. ساعت پایان کار تمام دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بیمه‌های استان (به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند)، چهارشنبه، ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی گفت: فعالیت کلاس‌های تمام موسسات و آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی نیز تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه است. فعالیت کارکنان شاغل در مراکز درمانی و بهداشتی استان با تشخیص مدیر واحد ذیربط است. ضروری است دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در به حداقل رساندن مصرف انرژی در ساعات کار اداری و همچنین اطمینان از خاموشی سامانه روشنایی و رایانه‌ها در پایان وقت و سامانه‌های برودتی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، اقدام لازم را اعمال کنند. انتظار می‌رود عموم مشترکین برق، همراهی لازم را به‌منظور مدیریت مصرف انرژی به‌ویژه در ساعات پیک مصرف داشته باشند.

تعطیلی ادارات استان سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان وبلوچستان از تعطیل شدن ادارات این استان در روز پنج‌شنبه «۴ مرداد ۱۴۰۳» خبر داد.

محمد کرمی، افزود: استاندار سیستان وبلوچستان با توجه به تداوم گرمای هوا و به منظور حفظ پایداری شبکه برق، تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و سازمان‌های استان روز پنج‌شنبه «۴ مرداد ماه ۱۴۰۳»، تعطیل خواهند بود. بر این اساس، ساعت کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، نهادها، دانشگاه‌ها و بانک‌های استان، چهارشنبه نیز دو ساعت کاهش می‌یابد. ساعت کاری ادارات چهارشنبه «سوم مردادماه»، با احتساب دو ساعت تعجیل در خروج، از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ ظهر و انجام امور اداری به صورت دورکاری خواهد بود.

همچنین براساس اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری، ادارات منطقه سیستان امروز «چهارشنبه» تعطیل است. بنابر تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع طوفان گرد وخاک و افزایش ریزگردها امروز «چهارشنبه، سوم مرداد ماه»، کلیه ادارات و بانک‌ها در پنج شهرستان منطقه سیستان جز دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات رسان تعطیل است.

شایان ذکر است، پیش از این نیز اعلام شده بود که با توجه به تداوم گرمای هوا و به منظور حفظ پایداری شبکه برق، تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و سازمان‌های استان در روز پنج‌شنبه «۴ مرداد ماه ۱۴۰۳»، تعطیل خواهند بود.

این خبر در حال به‌روزرسانی است...

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها