|

امتحانات نهایی امسال در مرداد برگزار می‌شود

به دلیل تغییرات مهم و عمده‌ای که از نظر شکلی و محتوایی در امتحانات داشتیم، امتحانات نهایی امسال از نیمه دوم مرداد برگزار می‌شود. خانواده‌ها و دانش‌آموزان مراقبت لازم را داشته باشند، زیرا در شهریور امتحان برگزار نخواهد شد.

امتحانات نهایی امسال در مرداد برگزار می‌شود

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: امسال به دلیل تغییرات مهم و عمده‌ای که از نظر شکلی و محتوایی در امتحانات وجود داشت، امتحانات نهایی از نیمه دوم مرداد برگزار می‌شود.

محمدرضا ابراهیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اختتامیه المپیاد جهانی فیزیک گفت: المپیاد‌ها یکی از مهم‌‌ترین رویدادهای عملی جهان به شمار می‌روند و المپیادهای دانش‌آموزی پایه و مبنای همه المپیادهای علمی است.

وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های مهم ایران اسلامی استانداردهای لازم برای شرکت در المپیاد‌ها را دارد، افزود: ایران اسلامی همیشه یکی از ارکان فعال و همیشگی المپیاد‌های علمی بوده و معمولا هم رتبه‌های خوبی را به دست آورده است و از طرفی ایران عزیز و اصفهان نسبت به سایر کشورها استانداردها و برتریی‌هایی را داشته که بر اساس آن میزبانی المپیاد 2007 را هم به اصفهان داده بودند و چون آن مسابقات خیلی خوب برگزار شد، میزبانی المپیاد 2024 را هم به ما دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: همه دانش‌آموزان شرکت کننده در این المپیاد از نحوه میزبانی اصفهان راضی بودتد و همگی اذعان داشتند که باوجود آنکه برای شرکت در سایر المپیاد‌ها به کشورهای مختلفی سفر کرده‌اند اما میزبانی ایران بسیار ویژه بود.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه روز گذشته برگزار شد و ایران با یک طلا و 4 نقره به مقام چهارم رسید.

ابراهیمی گفت: رویکرد ما در آموزش و پرورش توجه به المپیاد‌ها و جشنواره‌های علمی است و خوشبختانه در این زمینه رشد فزاینده‌ای داشتیم و چندی پیش یکی از دانش‌آموزان اصفهانی بعد از 7 سال مدال نقره ریست‌شناسی را به دست آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مسابقات دانش‌آموزی با نیازهای ویژه در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: اصفهان میزبان این رویداد کشوری بود و اختتامیه مسابقات دختران روز گذشته برگزار شد و آن‌ها هم از سطح مسابقات و نحوه میزبانی اصفهان بسیار رضایت داشتند.

ابراهیمی یادآور شد: خوشبختانه هزار و 800 پایگاه‌ اوقات فراغت در استان فعال است و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، پرورشی، مذهبی، ورزشی و غیره خدمات ارائه می‌دهد و توصیه می‌کنم عزیزانی که نتوانستند هنوز فرزندانشان را ثبت‌نام کنند، حتما از این فرصت ویژه استفاده کنند.

وی ادامه داد: امسال به دلیل تغییرات مهم و عمده‌ای که از نظر شکلی و محتوایی در امتحانات داشتیم، امتحانات نهایی ما از نیمه دوم مرداد برگزار می‌شود و خانواده‌ها و دانش‌آموزان گرامی مراقبت لازم را داشته باشند، زیرا در شهریور امتحان برگزار نخواهد شد.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها