|

اطلاعیه کاهش ساعت کاری و تعطیلی ادارات

جزئیات کاهش ساعت کاری و تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی برخی از شهرها و استان‌های کشور، اعلام شد.

اطلاعیه کاهش ساعت کاری و تعطیلی ادارات

به گزارش شبکه شرق، در پی افزایش بی‌سابقه دمای هوا و روند افزایشی مصرف برق، کاهش ساعت کاری تعطیلی ادارات در چند شهر و استان کشور در دستورکار قرار گرفت. ساعت کاری ادارات چند شهر و استان کشور، به دلیل افزایش گرمای هوا، مدیریت مصرف انرژی و آلودگی هوا کاهش یافت و دورکاری برای کارکنانی که به خاطر شرایط جسمی امکان حضور در محل کار ندارند، بلامانع اعلام شد.

جزئیات کاهش ساعت کاری و تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در چند شهر و استان کشور به دلیل افزایش شدید دما و گرمای بی‌سابقه، مدیریت مصرف انرژی و آلودگی هوا اعلام شد. 

با توجه به خیزش گرد و غبار و آلودگی هوا، افزایش مصرف برق، پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته‌ جاری و جهت مدیریت مصرف بهینه برق، ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی برخی از شهرها و استان‌های کشور، فردا «سه‌شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۳» کاهش یافت.

شورای اطلاع‌رسانی دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «ساعت کاری ادارات ۱۵ استان فردا سه‌شنبه «۱۶ مردادماه» کاهش یافت.»

اطلاعیه کاهش ساعت کاری و تعطیلی ادارات در ۱۵ استان کشور

دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت با صدور یک اطلاعیه اعلام کرد: «با تصمیم دولت، فعالیت مراکز دولتی در ۱۵ استان کشور در روز سه‌شنبه «۱۶ مرداد ۱۴۰۳» از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح است.»

در این اطلاعیه آمده است: «در پی افزایش شدید دمای هوا و تداوم گرما و به منظور حفظ سلامتی هم‌وطنان و مدیریت مصرف انرژی، فعالیت همه مراکز دولتی و بانک‌ها در ۱۵ استان کشور (به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی) در تاریخ سه‌شنبه «۱۶ مرداد» از ساعت «۶» تا «۱۰» صبح خواهد بود. همچنین دورکاری برای کارکنانی که به خاطر شرایط جسمی امکان حضور در محل کار ندارند، بلامانع است.»

۱۵ استان به شرح زیر هستند:

استان تهران

استان اصفهان

استان البرز

استان قم

استان خوزستان

استان مازندران

استان گلستان

استان خراسان رضوی

استان کرمان

استان فارس

استان بوشهر

استان یزد

استان مرکزی

استان سیستان و بلوچستان

استان کرمانشاه

کاهش ساعت کاری و تعطیلی ادارات استان یزد

فعالیت مراکز دولتی در سراسر استان یزد بر اساس پیشنهاد کارگروه انرژی استان و تایید استاندار یزد از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت «۶» تا «۱۲» است و روز پنج‌شنبه نیز تعطیل شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان یزد، با توجه به تداوم گرمای شدید و به منظور حفظ سلامت شهروندان، فعالیت همه مراکز دولتی و بانک‌ها در سراسر استان «به جز مراکز خدمات امدادی و اورژانسی» از شنبه «۱۳ مرداد ماه» تا چهارشنبه «۱۷ مرداد ماه» از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر خواهد بود.

شایان ذکر است؛ مصوبه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تا نیمه شهریور پابرجا است.

کاهش ساعت کاری و تعطیلی ادارات استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی دو روز پایانی هفته جاری، هفدهم و هجدهم مردادماه، به دلیل افزایش دمای هوا و ناترازی انرژی، خبر داد.

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: «با توجه به افزایش دما و افزایش تابش اشعه ماورا بنفش، کاهش کیفیت هوا به دلیل خیزش کانون‌های گردو غبار و همچنین باتوجه به مشکلات و ناترازی‌های حوزه تامین انرژی در بخش آب و برق، ستاد مدیریت بحران استان همچون روزهای گذشته تشکیل شد.»

او  ادامه داد: «با توجه به شرایط موجود و پیش‌رو و با کسب مجوزات لازم، مقرر شد روزهای چهارشنبه و پنجشنبه «هفدهم و هجدهم مرداد ماه» ادارات، بانک‌ها، شهرداری‌ها و مراکز آموزشی استان تعطیل و به صورت دورکار فعالیت کنند.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به شهروندان تاکید کرد: «رعایت اصول ایمنی بهداشتی در برابر گرمازدگی و اشعه فرابنفش، کاهش زمان حضور در فضای باز و تابش مستقیم نور خورشید، کاهش رفت‌و‌آمد در سطح شهر و استفاده بهینه از انرژی برق و آب در روزهای جاری ضروری است.»

شیشه فروش عنوان کرد: «جلوگیری از هرگونه هدررفت آب از شبکه‌های فرسوده آب شرب و فضای سبز در اماکن عمومی، پارک‌ها، ادارات، صنوف و… با توجه بموقع به شبکه‌ها و رفع نواقص ضروری است‌. از آحاد مشترکین خانگی و صنفی صمیمانه تقاضامندیم که در صرفه جویی حداکثری و رعایت اصول بهره‌وری در مصرف انرژی به منظور عبور از موج گرمای فعلی همکاری کنند.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: «از اصناف، به‌خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میوه فروشی‌ها، مغازه‌ها لوستر و… خواسته شده تا پیش از برخوردهای قانونی و اعمال جرایم نسبت به رعایت اصول صرفه‌جویی حداکثری اهتمام کنند. به منظور ارائه خدمات فوریتی، ۳۲۰ تیم امدادرسان در بخش‌های آب، برق و اورژانس برای خدمت‌رسانی به مردم استان آماده هستند. به منظور پایداری جریان برق خانگی و صنوف استفاده از نور طبیعی در طول روز، صرفه‌جویی در مصرف برق، خصوصاً در ساعات اوج مصرف برق، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ‌های ال‌ای‌دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدررفت انرژی با نصب درزگیر و عایق پنجره‌ها نیز تاکید می‌شود.»

این خبر در حال به‌روزرسانی است....

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها