|

اطلاعیه تغییر ساعت کاری/ ساعت کاری جدید ادارات اعلام شد

جزئیات و زمان تغییر ساعت کاری ادارات و و بخش عمومی کشور اعلام شد.

اطلاعیه تغییر ساعت کاری/ ساعت کاری جدید ادارات اعلام شد

به گزارش شبکه شرق، ساعت کاری ادارات که به منظور مدیریت مصرف برق، از «۱۵ خرداد ماه» تغییر کرده و کاهش یافته بود، به حالت سابق برمی‌گردد

تغییر ساعت کاری ادارات و بخش عمومی کشور که از «۱۵ خرداد ۱۴۰۳» آغاز شده بود، از نیمه شهریور ماه، طبق روال قبل، می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: «امسال برای مدیریت مصرف برق در بخش اداری هدف گذاری کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی انجام داده بودیم که ۹۵ درصد از برنامه محقق شد. بر اساس مصوبه هیات وزیران مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات که به منظور مدیریت مصرف برق، از «۱۵ خرداد ماه» اجرایی شده بود، در نیمه شهریور طبق حالت سابق می‌شود. مقرر شده بود همه ادارات ۳۰ درصد در ساعات اداری و ۶۰ درصد پس از پایان ساعت کار، مصرف برقشان را کاهش دهند. میزان صرفه‌جویی از برنامه مدیریت مصرف بخش اداری عمومی ۱۴۲۰ مگاوات بود که با همکاری و مشارکت موثر ادارات انجام شد.»

تغییر ساعت کاری ادارات در استان البرز

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز از بازگشت ساعت کاری ادارات استان از پنج‌شنبه «۱۵ شهریورماه» به روال قبل خبر داد.

بکاوه حدادپور از بازگشت ساعت کاری ادارات استان البرز از «۱۵ شهریورماه» به روال قبل خبر داد و گفت: «ساعات کار تمام ادارات استان البرز از پنج‌شنبه «۱۵ شهریورماه» در روزهای هفته، از ساعت ۷ صبح تا ۱۴:۳۰ خواهد بود. با توجه به آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان برای کاهش پیک ترافیک صبحگاهی، شروع کار ادارات یک ساعت شناور تعیین شده است. به این ترتیب، هر یک از کارمندان به میزان دیرکرد (حداکثر یک ساعت) در شروع ساعت کاری موظف است در پایان ساعت کار همان روز نسبت به جبران میزان تاخیر اقدام کند.»

تغییر ساعت کاری ادارات در استان قم

بنابر اعلام استانداری قم از روز شنبه هفته آینده، ساعت کاری ادارات استان قم به روال قبل از محدودیت بر مبنای مدیریت انرژی باز می‌گردد.

بر اساس مصوبه هیات وزیران و به منظور مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ساعت کاری ادارات به ۶ صبح تا یک بعدازظهر تغییر یافته بود.

معاونت توسعه و مدیریت و منابع استانداری قم با صدور اطلاعیه‌ای، ساعت کاری ادارات را از روز شنبه، مطابق روال قبل، از تغییر ساعت مدیریت انرژی بر مبنای رعایت ماده «۸۷» قانون خدمات کشوری و تصویب نامه شماره «۲۴۳۱۸۷/‌ت‌۱۰۱۱» در تاریخ «۱۴۰۱/۱۲/۲۸» هیات وزیران اعلام کرده است.

تغییر ساعت کاری ادارات در استان هرمزگان

معاون استاندار هرمزگان گفت: «ساعت کاری ادارات هرمزگان از «۱۷ شهریورماه»، به روال عادی باز می‌شود.»

محسن خاکی‌نهاد در این خصوص اظهار کرد: ساعت کار از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۷ صبح تا پانزده و ۴۵ دقیقه تعیین شده است و تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نیز همچنان ادامه دارد. دستگاه‌های خدماتی و امدادی، عملیاتی و ادارات نوبت کاری، مراکز درمانی، نظامی و بانک‌ها مستثنی هستند.

گفتنی است، ساعت کاری ادارات دولتی در هرمزگان، پیش از این، از ۶ تا ۱۳ تعیین شده بود.

تغییر ساعت کاری ادارات در استان خراسان جنوبی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی گفت: «ساعت کاری ادارات استان از شنبه «١٧ شهریورماه» به روال قبل برمی‌گردد.»

به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، ناصر ناصری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی از بازگشت ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی از «۱۷ شهریورماه» به روال قبل خبر داد. ساعات کار تمامی ادارات خراسان جنوبی از شنبه «١٧ شهریورماه»، از هفت و نیم تا ١۴:٣٠ خواهد بود. ساعت کاری ادارات در روزهای پنج‌شنبه، با یک ساعت کاهش، ۷:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ تعیین شده است.

تغییر ساعت کاری کارکنان قوه قضاییه از نیمه دوم شهریور ۱۴۰۳

معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، از تغییر ساعت کاری کارکنان قوه قضاییه از نیمه دوم شهریور ۱۴۰۳ خبر داد.

به نقل از معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، ساعت شروع به کار همه واحدهای قضایی و اداری تابعه قوه قضائیه در استان تهران و سایر استان‌ها از روز شنبه «۱۷ شهریورماه»، مطابق روال سابق از ساعت ۷ صبح است؛ این تصمیم با توجه به صدور مصوبه ابلاغی تعیین ساعت کاری ادارات از سوی هیات وزیران گرفته شده است.

همچنین از مجوزهای اداری سابق درباره تعطیلی روزهای پنج‌شنبه برخی از دادگستری‌های تابعه، رفع اثر می‌شود؛ از این‌رو، از تاریخ «۱۷ شهریور ۱۴۰۳»، همه کارکنان مکلف به حضور در محل خدمت و اشتغال به کار در ۶ روز هفته هستند.

این خبر در حال به‌روزرسانی است...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها