|

درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

میدری به مثابهِ روش!

«احمد میدری» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اگرچه خود از خیرِ سیاستی می‌گوید، اما تلاش می‌کند تا با فاصله گیری از کار داوطلبانه، کار حرفه‌ای تعریف کند و نیروها را تمام وقت روی کار نگه دارد.

میدری به مثابهِ روش!

در این مجال، به رزومه و گذشته و... دکتر «احمد میدری» نمی‌پردازیم؛ تنها برخی روش‌های او را توضیح می‌دهیم که معتقدیم در سایر حوزه‌ها نیز می‌توانند آموزنده و مفید فایده باشند.

*«جماعت‌گراست»: یک ویژگی کاری او این است که بدون جماعت کار نمی‌کند. کادرسازی می‌کند و با توانِ این کادرسازی کار جمعی تعریف می‌کند.

*«حرفه‌ای است»: اگرچه خود از خیرِ سیاستی می‌گوید، اما تلاش می‌کند تا با فاصله گیری از کار داوطلبانه، کار حرفه‌ای تعریف کند و نیروها را تمام وقت روی کار نگه دارد.

*«استراتژیست است»: به این معنی که زمان را فرآیندی می‌بیند و چیزی که امروز آورده اوست، نتیجه سالیان پشتِ سر کار تیمی و تشکیلاتی است.

*«پژوهنده-عمل‌گراست»: از معدود آدم‌های اجرایی است که دانش روز را دقیق می‌شناسد. مرتب درگیر خواندن می‌شود. یا می‌خواهد که آنچه را دیگران می‌خوانند به او انتقال دهند.

*«روایت‌گر است»: پس از خروج از دولت در سال 1400، باز ادامه داد. در درونِ جامعه و برای عدالت آموزشی کار کرد که در سایت «مشقِ ما» در دسترس است.

*«تمام‌وقت است»: معمولاً نیروهای سیاسی اجتماعی تمام وقت کم گیر می‌آید. آدم‌ها معمولا درگیر زندگی شخصی می‌شوند. اما او بی‌تعارف، یک نیروی تمام‌وقتِ سیاسی و اجتماعی است.

*«انباشت‌گراست»: فرآیندی پیش می‌رود و می‌سازد و انباشت می‌کند. این نوع اندیشه و عملش موجب می‌شود تا دستاوردهایش در طول زمان- فارغ از پذیرش یا عدم پذیرش- چشم‌انداز بسازد.

*«گفتمان‌ساز است»: از معدود تیپ‌هایی بوده که با همین شکل کار کردن، توانسته گفتمانِ خود را در ایرانِ امروز، تولید و عرضه کند. حضورِ او به عنوان وزیر، ادامه راه این گفتمان‌سازی خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها