|

توضیحات فرماندهی انتظامی درباره باند سرقت‌های مسلحانه از منازل تهران و البرز

جزئیات انهدام باند سرقت‌های مسلحانه و دستگیری سارقان مسلح استان‌‌های تهران و البرز اعلام شد.

توضیحات فرماندهی انتظامی درباره باند سرقت‌های مسلحانه از منازل تهران و البرز

به گزارش شبکه شرق، فرماندهی انتظامی تهران جزئیات انهدام باند سرقت‌های مسلحانه و دستگیری سارقان مسلح خانه‌های تهران و البرز را تشریح کرد.

صبح امروز طرح انهدام باند سرقت‌های مسلحانه و دستگیری سارقان مسلح استان‌‌های تهران و البرز با حضور سردار «عباسعلی محمدیان» فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در محل این پلیس در خیابان شهدای ناجا برگزار شد.

محمدیان گفت: از شما خبرنگاران به خاطر زحمات شما تشکر می‌کنم چون مردم از ما راضی هستند و ان قسمتی که سهم پلیس از رسانه است را ما داریم و مدنظر مردم و مجرمان قرار دارد و هشدارهای ما را دریافت می‌کنند.

او افزود: جرمی اگر اتفاق افتد پلیس با  کارآگاهانی که دارد جرم را کشف می‌کند و مردم نیز اطمینان پیدا کنند که همکاران من نسبت به جرایم اگاه هستند و هر جرمی هرچقدر هم که پیچیده باشد، توسط پلیس کشف می‌شود.

رییس پلیس تهران بزرگ خطاب به مجرمان ادامه داد: از دیگران عبرت بگیرید تا عبرت دیگران نشوید؛ من این جمله را هم به مردم می‌گوییم که اقدامات امنیتی خانه‌های خود را جدی‌تر بگیرند و هم به مجرمان هشدار می‌دهم که دست از اقدامات مجرمانه خود دست بردارند.

محمدیان با اشاره به پرونده این سرقت مسلحانه گفت: این گروه از سارقان بیشتر در شرق پایتخت و استان البرز، به صورت مسلحانه یا با باز کردن در منازل یا از طریق زنگ یا از طریق عنف، وارد منازل می‌شدند و با حضور افراد اقدام به سرقت می کردند.

او افزود: اقدامات پلیس بلافاصله شروع شد اما به واسطه پیچیدگی جرم،مقداری تاخیر در دستگیری این افراد پیش آمد.

رییس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: از تاخیر به خاطر شناسایی و دستگیری این افراد عذرخواهی می کنم اما این افراد در سه استان سرقت می‌کردند و دستگیری آنها نیز در چهار استان انجام شد و به همین دلیل زمان برد.

محمدیان گفت: این افراد تشکیل باندی داده بودند که یک نفر  پلاک را جعل می‌کرد، یک نفر محل سرقت را شناسایی می‌کرد و همچنین از تخصص‌های دیگر نیز استفاده شده بود و از چند استان دور هم جمع شده بودند.

او افزود: امروز همه این افراد دستگیر شدند و قطعا حکم و مجازات سنگین در انتظارشان خواهد بود تا عبرت سایر مجرمان باشد.

رییس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: اقدامات این سارقان به قدری بد بوده که تا مدت ها روی خیابان را نمی بینند و ممکن است حکم محاربه نیز بگیرند.

محمدیان گفت: این گروه شامل ۴ نفر بودند که از دو نفر دیگر موردی استفاده می‌کردند؛ امروز ۶ نفر دستگیر شدند.  نفر آخر نیز  شناسایی شده و تحت تعقیب است.این افراد همگی ایرانی بوده و از اتباع بیگانه نبودند.

رییس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: مالخران این باند دستگیر شده‌اند و اموال مردم به آنها بازمی‌گردد. این باند در سه استان اقدام به سرقت می‌کردند که تاکنون ۱۰ شاکی شناسایی شده‌اند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها