|

کشف بمب ۵٠٠ پوندی در مسیر راه‌آهن شلمچه-بصره

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در جریان مین روبی نسبت به سه هفته گذشته یک دپوی جدید از اقلام انفجاری کشف شده شامل مین، نارنجک و خمپاره ایجاد شده بود که البته شاخص‌ترین آن یک بمب ۵۰۰ پوندی بود.

کشف بمب ۵٠٠ پوندی در مسیر راه‌آهن شلمچه-بصره

به گزارش شبکه شرق، مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی با بیان اینکه در پروژه احداث راه آهن شلمچه-بصره ما کارگریم و امام حسین کارفرما اظهار داشت:در جریان مین روبی نسبت به سه هفته گذشته یک دپوی جدید از اقلام انفجاری کشف شده شامل مین، نارنجک و خمپاره ایجاد شده بود که البته شاخص‌ترین آن یک بمب ۵۰۰ پوندی بود.

مدیرعامل راه آهن پس از بازدید امروز خود از منطقه مرزی شلمچه و همچنین شهر بصره عراق، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: 

پس از بازدید سه هفته پیش در ششم مرداد ماه، امروز و در ایام زیارت اربعین بازدید مجددی از مرز شلمچه و بصره و روند پیشرفت پروژه ریلی شلمچهبصره داشتم. البته امروز مدیرعامل راه آهن عراق هم همراه ما بود. 

در ابتدای برنامه با حضور در عمق ۳ کیلومتری مرز عراق در منطقه شلمچه از روند مین‌روبی بازدید کردیم. نسبت به سه هفته گذشته یک دپوی جدید از اقلام انفجاری کشف شده شامل مین، نارنجک و خمپاره ایجاد شده بود که البته شاخص‌ترین آن یک بمب ۵۰۰ پوندی بود.

 شمع‌کوبی پایه‌های پل سه هفته پیش آغاز شد و تاکنون حفاری و بتن‌ریزی ۹ شمع انجام شده است و پیمانکار مشغول حفاری شمع دهم بود.

 بخش‌های مختلف پروژه بویژه مین‌روبی و احداث پل همزمان و بصورت موازی در حال انجام است و بحمدالله پروژه‌ای که بیش از ۴٠ سال بود که منتظر آغازش بودیم بصورت عملیاتی و واقعی آغاز شد و اکنون نیز با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها